BisMann skrev:
Ja det meget træls, må være dig et svar skyldig mht. hvor de kommer fra :S Jeg har planten stående i vindueskarmen, og de ligner ikke dyr dér kan flyve :S Måske de er kommet de par dage jeg havde den stående udendørs :S
De kommer altid ind på den ene eller anden måde. Brug filtre og steriliser både jord, potter og alt hvad der ellers kommer dering, så undgår du dem måske den første måned. Sådan er det ihvertfald her hvor jeg bor.
Citat:
Fafler - De slipper ikke grebet når budsne blir mere tørre og mindre klistrede? :S
Nej, de bliver stadig hængene.
Citat:
Har hørt om rovmider dér skulle spise dem, men det ville nok være at skifte ét problem ud med et andet..
Rovmiderne gør ingen skade på planten. Spindemiderne suger saft fra bladene og der går ud over væksten. De kan købes på
http://www.nyttedyr.dk, men jeg har ikke nosset mig sammen til at prøve dem endnu.
Citat:
Ingen dér har nogle gode tricks til at slippe af med insekt lig på mine buds?
Hvis du er typen der nyder fabriksfremstillet saftevand og syltetøj og den slags så kan du ikke tillade dig at være pivet over et par spindemider. Tror du selv de hyrer en fyr til at stå og sortere ørentviste fra hos rynkeby?