Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 05:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dopenhagen
Citat:
Lavet i Reason? Den lead lyder som Subtraktor.

Nej jeg bruger ikke reason. det er ikke lige min kop the.
Jeg har lavet det her nummer vha. Korg SX1, en gammel original Korg MS20 WOOOOH!!! Jeg har der ud over brugt en record suite...my favorite Audition aka. cool edit pro. Her inde har jeg dels optaget de forskellige dele. plus der er brugt samples fra Grand Master Flash og Sugar Hill Gang.
Derfra er de alle blevet stack'd i min multi track, rack recorder :). Optaget Rearrangeret på samme måde. og der fra har de enkelte lag blevet behandlet enkeltvis med multiband compression. Alle andre effekter som reverb, delay osv. er elementer som er komponenter af de enkelte synths, beats osv.

Hvad angår multiband mastering, vil jeg give dig ret i at det er svært og at det skal bruges med respekt.

Men så siger du:

Citat:
Din mastering er efter min mening alt alt for overkompresset. Den pumper på en ret ubehagelig måde. Jeg ville give alle dine dynamiske plugs en slapper så det hele bliver lidt mere afslappet at høre på.

NB! AL KRITIK ER KONSTRUKTIV KRITIK!!!! Det er noget jeg har lært gennem arbejde som grafisk designer...

Og derfor vil jeg sige ok. Men taget i betragtning at det er breakbeat track vi har med at gøre. Syntes du så ikke at det passer men en overkompresset lyd? Jeg syntes ellers det gir lyden en ambiance. som om alle elementerne kommer fra samme sted...?

Tænkt er du selv en reason mand?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Jeg regner med snart at ha' nogle eksempler klar, så ka' det jo komme an på en reel prøve om min lyd er blevet bedre eller dårligere :)

Det samme her! lad os få noget lyd på bordet...
:D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

YO JEL BY THE WAY!!!

MONITOR PROBLEMMET KAN LØSES VHA. NOGLE GODE DYNAMISKE HOVEDTELEFONER HUSK DET!!!!

http://www.Beyerdynamic.com

kan anbefale disse modeller da det alle er nogle jeg har erfaring med:

DT 150
Monitoring headphone for use in broadcast, film and recording studios, closed

DT 231 PRO
Lightweight headphone, closed
DEM HER BRUGER JEG TIL AT HØRE IPOD. JEG BRUGTE DEM OGSÅ ENGANG NÅR JEG VAR UDE OG SPILLE, DET SKAL MAN IK BRUGE DEM TIL.

DT 770 M

Closed headphone for drummers and monitoring purposes (FOH), with volume control
GODE STUDIE HEADPHONES

DT 770 PRO

Reference headphone for control and monitoring applications, closed
more » UUUUWEEEE GODE DJ HEADPHONES.

DT 990 PRO

Professional headphone for studio applications, open
more » DEM HER BRUGER JEG TIL AT KOMPONERE MED...THE SHIT

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

AV! og så ser jeg i en anden tråd at du/Atratus vist ikke er helt nede mede hørebøffer til mastering af trackz:?: eller er det forkert opfattet?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Physiological assessment of contrast-enhancing frequency shaping and multiband compression in hearing aids

Abstract. Spectral enhancement is now being used in many hearing aids in an attempt to compensate for broadened cochlear filtering. However, spectral enhancement may be counteracted by multiband-compression algorithms designed to compensate for the reduced dynamic range of the impaired cochlea. An alternative scheme for spectral enhancement, contrast-enhancing frequency shaping (CEFS), has been proposed, which results in an improved neural representation of the first and second formants of voiced speech segments in the impaired ear. In this paper, models of the normal and impaired ear are used to assess the compatibility of CEFS with multiband compression. Model auditory nerve responses were assessed under four conditions: (1) unmodified speech presented to a normal ear; (2) amplified, unshaped speech presented to an impaired ear; (3) CEFS speech presented to an impaired ear; and (4) CEFS+multiband-compression speech presented to an impaired ear. The results show that multiband compression does not reduce the benefits of CEFS, and in some cases multiband compression assists in preventing distortion of the neural representation of formants. These results indicate that the combination of contrast-enhancing frequency shaping and multiband compression should lead to improved perception of voiced speech segments in hearing aid users.

Ved godt det er om høreapperater. Men kan vel bruges til at fastslå at mutiband compression ihverfald er godt til vokal... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]