Jeg kan godt forstå, at mange af de gamle medlemmer ikke rigtigt har lyst(og tid) til at tilbringe tid på psychedelia, og det er egentlig også fuldt forståeligt. Jeg synes, at der på det lille år , jeg har været aktiv herinde er sket en ret stor forandring. Som om stemningen er anderledes nu, end den var tidligere, da jeg var ny herinde. Jeg kan desværre ikke rigtigt sætte fingeren på hvad problemet er. Dog synes jeg, at niveauet i diverse tråde er utroligt lavt i forhold til tidligere - nok netop pga. de manglende, og savnede, ældre medlemmer. Alt for mange tråde ender i absolut ingenting, og jeg synes egentlig, at det er en skam, for det gør det at opholde sig på boardet ret kedeligt og nyttesløst.
Og så må jeg, desværre, erklære mig enig med treasure i, at der er for mange dxm-ædende bonghoveder(no offence, jeg ved jeg generaliserer kraftigt), der ofte skider højt og helligt på både HR og den psykedeliske oplevelse. De fleste 've' bar' se halluer'. Det irriterer mig grænseløst, at folk ikke har mere respekt for dem selv, og de stoffer de indtager, og derfor bliver niveauet herinde til tider uudholdeligt lavt. Folk, der ikke har trippet på noget psykedelisk før, kan godt begå den fejl at tro, at det kun handler om visuelle indtryk, men jeg synes også bare, at der er mange, der på trods af gentagne trips, stadig ikke har andet i sinde, end at få hallucinationer og visuals.
I takt med at mange af de gamle garvede psykonauter, der virkelig har haft enorm erfaring diverse ortodokse og uortodokse psykedeliske substanser, forsvinder, synes jeg også at jeg ihvertfald roder lidt rundt i blinde, når jeg forsøger at skaffe information om stof, dosis eller oplevelsen. Simpelthen fordi, at der ikke længere er nok medlemmer herinde, der ved tilstrækkeligt meget om psykedeliske stoffer, til at kunne rådgive andre. Og forumet hedder jo trods alt psychedelia, ik?
Hmm.. Jaeh.. Lidt brok fra min side. Jeg kan ikke rigtigt gøre andet, end at opfordre nye medlemmer til at studere og respektere både sind og stof. Mange af jer gør også et godt stykke arbejde, men der er stadig en pænt stor del, der ikke gør en skid. Så stram op folkens(inkl. mig selv), så vi kan få dette forum på fode igen!
|