Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 03:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har været igang ved de elektroniske gryder og ville dele resulatet med jer andre :)

Den lead der dukker op her og der bliver fjernet. Lyden er fed nok, men melodien er irriterende syntes jeg. Jeg har forsøgt at ramme det drive som jeg godt kan lide fra minimal techno, men i en trance ramme. Kommentarer specielt til mastering er velkommen for jeg har ikke haft det udenfor et par hørebøffer endnu.

http://www.sendspace.com/file/snm5b5

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Du skal passe lidt på med hvordan du præsenterer dit 'værk'.. Det er lidt som om du skuder dig selv lidt i foden fra start:

Enki skrev:
melodien er irriterende syntes jeg

Jeg får ikke rigtig lyst til at downloade et nummer som ejermanden ikke engang selv rigtig kan lide :)

Titel:
Medlem

men lyden er god, så vær rar at downlaode det alligevel. Det er work-in-prgress og jeg vil sige 96% færdigt. men tak for rådet ellers :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
fix da id3v1 tag
Det er bedre end jeg håbede. Fed start på nummeret, og så ser jeg det som et stort plus, at du ikke prøver at indordne dig under en stilart, som mange kunstnere desværre(efter min mening), har en kedelig tendens til.
Dog er nummeret lidt ensformet, men det du har lavet indtil videre på det, synes jeg bestemt har potentiale.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
hmm.. ka ik downloade det. :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Nu har jeg så hørt det på mine højtalere istedetfor mine sennheiser hd515, og må konstatere at bassen er alt for flad og dominerende. desuden synes jeg nummeret går for hurtigt

Titel:
Medlem

Man kan godt høre at du har lavet det på hørebøffer. Det fungerer slet ikke på min monitors.

Nummeret mangler noget drive. Det er primært din kick og bas der er problemet. Kicken er hård. Det kan du fjerne med en eq.
Bassen lyder som om den spiller de forkerte toner selvom den sikkert ikke gør det. Problemet er at du har for heftig filter evelope modulation, for kort decay (filter envelopen igen) og sikker noget ressonans på filteret. Denne kombi resulterer næsten altid at man ikke rigtigt kan fornemme hvad bassen spiller eller også at den bare ikke lyder som de toner den skal.
Jeg ville give den klart mindre envelope modulation og lidt længere decay måske. Evt en lidt højere cutoff frekvens.

Jeg synes også at du brude have en lille tromme. Det tror jeg ville gøre det en del federe.

Titel:
Medlem

tak for kommentarerne. Har selv haft dem på et par monitors nu, og kritikken er fuldkomment berretiget. Kicken skal være hård, men den er jo ikke bare hård den overdøver fuldkomment resten. Jeg har ikke det proble med bassen du beskriver, men den har en masse overtoner som "bøfferne" ikke fangede, og det lyder lidt off key. Den har en god solid bund, men en masse syngen henover som smadrer drivet fuldkomment.

Jeg smed en anden bas i, og et andet kick, det ændrede nummeret fuldkomment. Så jeg laver lige et par andre ændringer og så smider jeg den op igen. tak for kommentarerne.

Ingen lilletromme til dig dog, jeg hader dem ;)

Titel:
Relativistisk båthorn

Enki skrev:
jeg laver lige et par andre ændringer og så smider jeg den op igen.

sig til når du når så langt, for jeg nåede ikke at høre det (linket virkede ihvertfald ikke da jeg prøvede)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
JEL skrev:
Enki skrev:
jeg laver lige et par andre ændringer og så smider jeg den op igen.

sig til når du når så langt, for jeg nåede ikke at høre det (linket virkede ihvertfald ikke da jeg prøvede)

Nope virker heller ikke her :(

"Sorry, the file you requested is not available"

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
er fordi det er sendspace, de ligger kun til rådighed i en uge...

enki ska uploade igen hvis det er ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]