Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Tidligere holdmedlem

Sådan ca. sådan her gør jeg......

Brug størrelsesforhold 1.5-2 smøg per gram hash....

Du har brug for en gryde, kogeplade og en mixe skål....

tøm tobakken i en gryde.....tænd den når alt tobakket er der i.......

hvis interval på kogepladen=1-12 så brug 7/8

ryst tobakken lidt af og til...

når du ser der kommer røg så hiv op og ned i gryden...altså sådan at tobakken hopper...

hop det op og ned til edet ikke ryger mere...ryst gryden fra venstre til højre et par gange så alt tobak flyttet.

så hop med tobakken igen til det fylder hele gryde pladen......

sæt på kogepladen igen i ca. 5 sekunder...
så skulle det gerne begynde at ryge igen.

løft gryden hop med tobakken igen til det stopper med at ryge..og ryst så det blir fordelt....

det gentager du ca. 10 gange...så vil du kunne se at tobakken ikke ryger så meget mere...+ hvis du lugter til røgen med næsen skulle det gerne ikke svie...

lugt til det første gang du får det at ryge..så du har noget at sammenligne med.....

hæld nu tobakken oven i en skål...

tag gryden af kogepladen...hvis gryden e3r varm når tobak er støv=PUF

knus alt tobakken med dine fingre...nuller det........ det skulle gerne være fint støæv nu.....

tag nu hashklumpen og kør den over den varme kogeplade med en kniv ca. 2 gange på hver side......

fnuller nu hashen ned i tobaksstøvet...og fnuller det hele sammen....

opvarm nu det hele i gryden....og fnuller det igen....gør det 2-3 gange..indtil det hele er som muld...og der ingen noller er.

Hvordan gør i?

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg plejer at bruge ca en smøg til 0.6-0.8g, hvilket er den normale klump jeg får af min rygerklub.. Så tager jeg smøgen og kører den hen over lighterflammen, indtil der kommer en tyk hvid røg ud når man puster i den.. Så får den lige lidt mere, og så knækker jeg smøgen og hælder tobakken ud på et papir der er foldet på to sider, sætter lighter flammen hurtigt over til klumpen, smuldrer, blander det hele, folder jointen, hælder tobak+fed ned i jointen, laver nissehue, smoker.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror faktisk at jeg vil ryge mig en lille pibe nu..
-Mathias

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Bruger altid 1 smøg til 1 g hash.
rister smøger + smuldrer hash ud og blander det.
Holder derefter jointpapir og filter, sådan at man holder filteret med 3 fingre og papiret kun et rullet halvt rundt. Så drysser jeg mix nede på jointpapiret og så kan jointen rulles rundt om lidt af mixen. Derefter smides resten af mixen i.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Den førstnævnte metode har jeg brugt engang til bong, dog med en mindre skål og brænder.

Nu rister jeg smøg til 0,6 - 1 g. kommer an på hvor godt stadset er, og mixer det.

Simpelt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] - Det kommer an på hvad jeg skal ryge, hvordan og hvorledes [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Den første metode lyder sq smart nok, men der er da noget over at sidde og mixe sin fed til en morgenfest eller rygeraften. Det er ikke vildt hyggeligt at stå ude i køkkenet med en gryde osv... Så hellere sidde og mixe i sin primitive sølvpapirs skål osv osv... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder lidt vel avanceret [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]... jeg blander bare lortet, størrelsesforholdene varierer efter hvor meget jeg har, hvor skæv jeg vil være og hvad jeg ryger.

Peace,
TIas.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Lyder lidt vel avanceret ... jeg blander bare lortet, størrelsesforholdene varierer efter hvor meget jeg har, hvor skæv jeg vil være og hvad jeg ryger.

Yir...præcis [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Der skal ikke sløses med noget. Hver rygemetode kræver sin preparering, men ikke nødvendigvis med så mange dikkedarer...I guess...

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Nu ryger jeg praktisk taget aldrig bong, og hvor svært er det lige at riste en smøg til en joint ?? Den ristes, blandes med tjalden, og hældes i en færdigrullet Jay..

Medlem

Jeg plejer bare at købe en pung med tobak, breder det ud i en bradebande, og efter ½ time i ovnen er det klart.
Hashen varmer jeg bare over en lighter - har ikk helt fundet en smartere måde

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg propper noget tobak i staniol-"skålen" (omkring 1½-2 hjemmekrøllede smøger til 1 gram hash) og rister over spritbrænderen, til jeg synes, det er godt nok. Varmer så hashen omhyggeligt op og smuldrer det ud i tobakken. Så får mixet lige en ekstra tur over flammen, og så smuldrer jeg det ordentligt sammen og dufter til det nye, dejlige mix. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Mezoi:
Jeg plejer bare at købe en pung med tobak, breder det ud i en bradebande, og efter ½ time i ovnen er det klart.
Hashen varmer jeg bare over en lighter - har ikk helt fundet en smartere måde
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvilken grader?

Medlem

Det var vist 150-200 grader, bare pas på når du åbner ovnen, så du ikke får noikotindampene i øjnene - for det sviger af h...... til [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Kan i sige...
CAMEL!!!!!!!!!!!
Og hvis man har jomfrulunger Camel-light..Men det er kun for helt helt nybegyndere..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Creatif:
Kan i sige...
[b]CAMEL!!!!!!!!!!!

Og hvis man har jomfrulunger Camel-light..Men det er kun for helt helt nybegyndere..[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Hmm.. Camel er en nydelsessmøg dvs. at den skal du ryge alm. dvs. den skal du tænde og sutte på, ikke riste og alt det der, det er det en alt for god smøg til! Get my point [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 10 Februar 2003: Besked ændret af: Thomhash ]

Junior medlem

Man Tager det vel lidt på slump... men et par smøger til 1g. slår vist aldrig fejl...

Dedikeret medlem

damnn,,, for nogle mennesker er det faktisk møg svært ,, deres joint/mix smager direkte af lort, og de får ikke noget ud af hashen, fordi de sidder og fumler med mixen og jointen. eller hvad de nu ryger...

man putter ihvertfald så meget hash i som muligt, og rister smøger 2cm over Spritbrænderen, for at opnå lavere varme, da nikotins kogepunkt er omk. 60grader celsius, så man behøver ikke højere temeratur.

Prince Light er den eneste rigtige smøg at mixe en fed med, alle andre smager dårligt eller af for meget. og en pose tobak er lige til at smide væk. 1 cigaret er rigeligt til en joint, da man bare kan putter mere hash/skunk i efter hvor mange der nu skal ryge med.

men til en joint mixer man cigaretten, til en bang/bong, laver man en helt blank! sølvpapirs bakke (det tykke sølvpapir), så tobakken kan glide så friktionsfrit som muligt, da man der ved undgå at smadre tobakken til ukendelighed, så man blot får nikotinen ud, og derefter kan mixe alt hashen i i 1 ryk, altså varm hele den klump op du vil have i og sørg for at den bliver godt gennemvarmet, og ikke ryger. så du kan smuldre det hele i på engang...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -*+[S3K]+*-:

Prince Light er den eneste rigtige smøg at mixe en fed med, alle andre smager dårligt eller af for meget.
<HR></BLOCKQUOTE>

Kan du sige Marlboro Light?? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Ringkøbing
det med smøger der skal ristes..det er sku næsten lige meget hvad det er for nogel smøger det er bare noget man skal venne sig til kan sku røge alt....

jeg har da aldre hørt lide til vrøvel
man skal bare have nåde sølvpapir.og en spritbrænde.2 smøge og nåde.lave en skål også ryst tobak over spritbrænd .inde til det har fåde nok.også 1,5g hash i også mix det sammen.færdig ogh vis man kan sit kram så tage det 5-10min ...

ikke alt det med og knuse tobak [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]