[citat]Det gør man ved en retssag. Det sker hver eneste dag..[/citat]
Med så store uligheder og urimelig lovgivninger at det egentligt kun er til at grine over.
Citat:
Det passer ikke helt. Bevares, der er bestemt jura der tilgodeser diverse grupper.
nuff said
Citat:
F.eks. har vi en bistandslovgivning i DK, der sikrer folk en indkomst
at alternativ er ægte fri enterprise dvs. man kan ummidelbart byde hvad man kan producere eller sin arbejdskraft til salg uden at skulle stå til regnskab for det overfor andre end en selv og dem man handler med.
Citat:
eller en lov der sikrer en statslig TV-Kanal, og andet. Så det er da rigtigt at loven kan bruges til at tilgodese særinteresser og at det sker ofte. Men det betyder altså ikke at jura i sig selv er dårligt, og det tilbageviser ikke nødvendigheden af det.
Kom igen.
alle de urimeligheder der udøves i juraens navn er bevis nok. F.eks når et medlem af PET bliver fængslet for at gøre sit job og fortælle sandheden for at beskytte sin befolkning imod politikernes løgne der nu har kostet adskillige liv. Kom igen selv.
Citat:
Hvordan vil du lave en ramme for aftalen og hvorledes vil du håndhæve den uden jura?
hvis ikke modpartnes respekterer juraen kan juraen ikke gøre så meget. den kan tvinge til en vis grad, men er 100% afhængig af samarbejde fra begge parters side.
Citat:
Hvorledes vil du fastsætte en rimelig sanktion overfor aftalebrydere, og hvad med de der voldtager, myrder, osv? Hvad vil du gøre med disse mennesker uden jura? Det "glemte" du vist at svare på.
nej det glemte jeg ikke at svare på. F.eks statsministre der lyver og sender unge til deres død uden grund, hvordan forholder juraen sig til det? det gør den ikke. Jeg vil sige at du ville gøre klogt i ikke at forsøge nogle af tingene overfor mig. Jeg behøver ingen beskytter for de ender altid med at være tyranner, og jeg vil gerne tage konsekvenserne af sådan et valg.
Citat:
Hvis du ikke kan se at der forskel på at gøre noget der kun vedrører dig som f.eks. at ryge hash, og så at slå et menneske ned, så er der altså noget galt med dig.
Slå et andet menneske ned, jeg er ikke med? taler vi ikke om ungeren? Men for at følge den, det her er din moralske vurdering. ifølge loven er hashrygning forbudt, og vold har saten monopol på derfor er det forbudt. forbu, og forbud. men du vil argumentere for retfærdigheden, at det ene er værre end det andet. Det kan jeg også godt se at det er, men for loven, for juraen er det ligegyldigt. begge dele er ulovlige.
Citat:
Dit argument er ligesom kristne der siger at man ikke må kritisere biblen fordi at man jo alligevel ikke tror på den
gerne, du skriver
Du snakker, men du har ingen løsningsmodeller. Du er bare imod, og du ser ikke engang ud til at forstå de modsigelser der er i din egen argumentation.
Du benytter dig jo af jura til at retfærdiggøre dine egne synspunkter.jeg svarer
Dit argument er ligesom kristne der siger at man ikke må kritisere biblen fordi at man jo alligevel ikke tror på den.