Sayeh skrev:
Ved at fordybe sig i sig selv og på en eller anden måde finde ud af hvad det er der sidder og forsager angst og andet og så få det afklaret med sig selv og få det ud ... ?
Det kommer an på hvordan du fordyber dig i dig selv. Generelt er alle skizofrene utroligt indadvendte mennesker. De fordyber sig i sig selv indtil de når et punkt, hvor de mister kontakt med virkelighed. De begynder at se verden igennem deres utroligt subjektivt synspunkt. I deres sind bygger de verden på nyt, kun for sig selv. Den verden de har skabt er derfor utilgængelig og uforståelig for andre.
Men det er helt normalt for mange unge, at de begynder på selvfordybelse, de opdager det overnaturlige i sig selv, mange får interesse i filosofi, religioner og mystik, andre bliver dog sindsyge...
Har selv været tæt på... Mit råd er - grib virkeligheden og slip den aldrig. Den verden, du lever i, er sand. Lad dig aldrig drukne i sig selv. Oplys jeg´et. Men det har krævet masser at arbejde og selvfordybelse at nå dette punkt og komme frem på overfladen, komme tilbage til den virkelige verden

. Jeg bliver dog lidt skør for evigt

.