Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hørte idag i radioavisen, at justitsmedister Lene Espersen har frembragt et lovforslag for rigsadvokaten, som vil mangedoble straffen for besiddelse af alt fra hash til speed, kokain, extasy osv.!
Hun brugte til sammenligning at det jo koster 500kr hvis man parkerer éns bil ulovligt, og at det ikke ka være rimeligt, at overtrædelsen af loven om euforiserende stoffer kun udløser en bøde på typisk 300 kr.
For det første er det en totalt tåbelig og typisk konservativ måde at se på tingene, og de to lovovertrædelser kan slet ikke sammenlignes i mine øjne. Det er to vidt forskellige ting. For det andet, bør hun nok opdatere og læse lidt på teksten, for jeg fik da selv en bøde på ikke 300,- som hun siger, men på 350,- (for ét g. tjald) samt konfiskering.

Uansét hvad, er dette ihvert fald et skridt i den forkerte retning om det, vi sammen kæmper for i dette forum, nemlig lempelser på området i stedet for skærpelser. Det er også et drøjt hug mod os, som blot ønsker fri hash, og egentlig er ligeglad med de hårdere stoffer. Som jeg heller ikke mener man kan sammenligne med hinanden. Også dér går den kære Lene E. galt i byen.

Hvor kunne man ønske sig, at politikerne satte sig mere ind i sagerne, og ikke mindst befolkningens mening, inden de vedtager deres politistatsmetoder.

:!: :evil: :!:

Ny regering, tak.

Senest rettet af Ðrumstick 25 okt 2006 03:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Skal flyttes til politisk forum

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ta det nu roligt, ingen tar Lene Espersen ret seriøst.

Hun har ingen anelse om hvad hun snakker om, så er det næsten lige meget hvilket emne.

Og et par gram hash kan komme til at koste meget mer end et par hundrede kroner; En af mine venner blev taget med et par gram, hvilket han osse på stedet indrømmede det var.

Men politiet fandt det alligevel nødvendigt at få det analyseret på et lab, og så sende regningen til min ven. Det kom til at koste ham en pæn håndfuld tusinder.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
For satan da...man får nærmest lyst til at blive aktivistisk.

Lad os starte the HR movement her i lille Danmark. Hvem er med? Og hvordan kan vi gøre det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
:roll:

Gider ikke lige skrive mere lige nu...

Drumstick: Forresten er hun justitsmedister, og ikke udenrigs ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
hvor er det dog magert at have en "liberal" statsminister, der ikke engang har overvejet fri hash!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:

Var nu mest en joke. Men der bør da være nogen som taler for den anden side af sagen, taler ikke om at kaste brosten eller noget men mere om at give folk som taler for HR "en stemme", som det er nu er regeringens strategi bygget på skræmme kampanger (sp?) og security through obscurity.
Det er ikke en hensigtsmæssige måde at håndtere stof lovgivning mener jeg, HR er da vejen frem. jeg mener uanset om det er ulovligt eller ej vil folk ta' stoffer og der vil altid være nogle der fucker det op, men hvorfor ikke forsøge at minimere den skader der bliver gjordt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
ferret skrev:
Xp3rt skrev:

Var nu mest en joke. Men der bør da være nogen som taler for den anden side af sagen, taler ikke om at kaste brosten eller noget men mere om at give folk som taler for HR "en stemme", som det er nu er regeringens strategi bygget på skræmme kampanger (sp?) og security through obscurity.
Det er ikke en hensigtsmæssige måde at håndtere stof lovgivning mener jeg, HR er da vejen frem. jeg mener uanset om det er ulovligt eller ej vil folk ta' stoffer og der vil altid være nogle der fucker det op, men hvorfor ikke forsøge at minimere den skader der bliver gjordt.

Rolig, det var til regeringen og Lene Lespersen = :roll:

:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ah ok, well i det tilfælde so alt magt til dig skipper og jeg manglede bare en undskyldning for at rante lidt så yay for det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Optimus Prime skrev:
Ta det nu roligt, ingen tar Lene Espersen ret seriøst.

Århhhh...-hvis man er til modne kvinder (og hun gad lukke sin fede kæft).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ferret skrev:

Lad os starte the HR movement her i lille Danmark. Hvem er med? Og hvordan kan vi gøre det?

Jeg er som altid med på idéen. Jeg har selv gået og tænkt på idéer til at gøre skadesreduktion mere udbredt her i landet. Derudover har jeg også tænkt en del over, hvordan vi bedst kan få hr. og fru Danmark til at få øjnene op for, hvor latterlig den nuværende narkotikapolitik er her i Danmark. Disse idéer resulterede i min gamle "Fri cannabis!"-kampagne, som jeg desværre måtte lægge ned, da folk ikke var aktive, når det endelig kom til stykket. Havde ellers arbejdet en del på kampagnen og planlagt en masse. Men hvis vi er en flok, der kan få gang i noget, så er jeg med. Folk skal bare være aktive!

Udover alt dette bør det lige nævnes, at Lene Espersen er en satans kælling, der ikke fortjener andet end prygl og spark.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

'Aktive' og 'folk herinde fra' er ikke to ting der går sammen normalt. ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Kjær skrev:
ferret skrev:

Jeg er som altid med på idéen. Jeg har selv gået og tænkt på idéer til at gøre skadesreduktion mere udbredt her i landet. Derudover har jeg også tænkt en del over, hvordan vi bedst kan få hr. og fru Danmark til at få øjnene op for, hvor latterlig den nuværende narkotikapolitik er her i Danmark. Disse idéer resulterede i min gamle "Fri cannabis!"-kampagne, som jeg desværre måtte lægge ned, da folk ikke var aktive, når det endelig kom til stykket. Havde ellers arbejdet en del på kampagnen og planlagt en masse. Men hvis vi er en flok, der kan få gang i noget, så er jeg med. Folk skal bare være aktive!

Udover alt dette bør det lige nævnes, at Lene Espersen er en satans kælling, der ikke fortjener andet end prygl og spark.

Du vil ikke opnå noget med det, fordi vi altså unægteligt er nogle mærkelige narko-typer herinde. Vi er ikke troværdige :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Kjær
@Levose

Jeg har startet en anden tråd: Ud af osteklokken - for at ændre opfattelsen af stoffer

Er folk klar på at tage deres whine og sætte noget handling bagved, så kig i tråden og giv jeres bidrag.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvilket politisk parti har egentligt det mest positive syn på stoffer og lovliggørelse af hash for tiden? Hvis det er muligt at sige?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Entheo skrev:
Hvilket politisk parti har egentligt det mest positive syn på stoffer og lovliggørelse af hash for tiden? Hvis det er muligt at sige?

Mon ikke Hampepartiet er en oplagt kandidat :)

Af de lidt mere "seriøse" inde på Borgen, så må det vel være Enhedslisten?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hehe ja der er selvfølgelig Hampepartiet, men som du selv skriver var det nu af de mere seriøse partier jeg tænkte på :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:

:yeah:

Mange af ungdomsbevægelserne i Danmark lader dog til at have en fornuftig holdning til narkotikapolitikken. Selv mange af VU's medlemmer går ind for legalisering af cannabis i Danmark.

Titel:
Flueknepper kongen

Kjær skrev:
CannaChem skrev:

:yeah:

Mange af ungdomsbevægelserne i Danmark lader dog til at have en fornuftig holdning til narkotikapolitikken. Selv mange af VU's medlemmer går ind for legalisering af cannabis i Danmark.

Jeg tror ikke VU er det sted du skal kigge for at finde flest modstandere. VU og RU arbejder rimelig tæt sammen, og er vist begge for legalisering. De er jo også liberale - i modsætning til moderpartierne [wink]

KU, DFU m.fl. er værre i den henseende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg gyser hver eneste gang jeg ser Lespersen.

Desværre kommer der gang på gang tarvelige tiltag fra den nuværende regering :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]