Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey.

Jamen, faldt lige over jeres forum og det så da ret hyggerens ud, så jeg tænkte jeg ville melde mig under fanerne..

Men jeg har dog et par spørgsmål/requests jeg håber nogen derude kan hjælpe mig med;

Jeg vil gerne, på hobby basis, dyrke noget pot - og det utraditionelle er nok at det IKKE skal være særligt stærkt. Altså.. det må godt være godt, men det skal bestemt ikke op i skunk niveau etc.

Jeg har tænkt mig at gøre det indendørs, og der er ikke tale om en produktion, eller noget hvor jeg vil være "selvforsynende" - så hvis nogen af jer rødder har en ide om hvor jeg kan få fingre i en 10-20 frø, så må i meget gerne sige til.

Jeg læste post guidelines posten, og så vidt jeg kan se er der intet galt i at spørge om det her, da ..det vist? ikke er ulovligt at sælge/købe frø - eller hvordan?

Håber på et par svar, og gerne nogle råd om første gangs dyrkning indendørs - og igen, jeg vil da gerne have en god ryger, men jeg gør det nu mest af interesse, så..selvf. skal det da ryges, men jeg går ikke op i hvor stærkt jeg kan få det.

I know.. jeg er idiot. =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Velkommen til!

Prøv at søge lidt på Google efter frø. Du kan købe af mange forskellige sider, og priserne varrierer mellem 50-600kr for en pose frø. Der findes også nogle frøbanke på nettet, hvor du kan få billige frø, som private selv har fremavlet. Søg. ;)

Titel:
Junior medlem

Hey

Jeps, men det glemte jeg vist at nævne, jeg har ledt på google - men kan kun finde ting udenfor danmark - og da jeg stadig er lidt i tvivl om hvorvidt det er lovligt at købe frø eller ej, tja.. =)

Men vi kan vel starte med det - ER det lovligt at købe/sælge frø?

Udover det har jeg læst mig til at det er bedst at få fat i frø fra planter der har vokset i nærheden af det område man selv vil dyrke dem i - uanset om det er rigtigt eller ej, lyder det rent botanisk set fornuftigt nok - og det var også en af grundene til jeg tyve gange hellere ville se om jeg kunne få fat i et par ganske alm. pot frø - eller i værste fald skunk - bare det var noget der havde groet, og dermed haft "fødderne" i vores kolde jord herhjemme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja - i DK er det ikke ulovligt at sælge, købe eller besidde hampfrø.
Teoretisk, ved at Lov om euf, indeholder en undtagelse for dem, og praktisk ved at en nylig dom har fastslået samme.

Titel:
Junior medlem

Hmm ok.

Men derfra og så til at bede en af jer herinde om et link til en dansk side hvor man lovligt kan købe frø, eller at en anden herinde fra måske kan sælge mig frø - der er langt eller hvad?

Jeg har fundet frem til frø banken iøvrigt, så .. jeg har nok hvad jeg skal bruge - undrer mig bare over hvorfor folk ikke eks. laver den der "du går bare ind på http://..blablabla eller jamen jeg sender dig 20 for.. "

Igen, hvis det er lovligt =)

Titel:
Junior medlem

Der er faktisk oplyst en frøforhandler på sidens egen linksektion 8) http://psychedelia.dk/newlinks/index.ph ... ype=Danske

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeps, endda en helt fin forhandler. Jeg vil anbefale dig at dyrke noget Lowryder. Planten er langt fra lige så stærk som skunkerne og er ideél at dyrke indendørs, hvis man ingen erfaring har.

Titel:
Junior medlem

jeg har bestilt fra dem faktisk, men da jeg ikke var helt sikker på om man måtte nævne links, nævnte jeg det ikke =)

Men nu må vi se hvordan det går! Spændende.. har en mindre plan om at prøve at se om man kan gro en plante på hovedet.

Dvs, - tvinge den til at gro nedaf, og så have den hængende oppe under loftet..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeds skrev:
jeg har bestilt fra dem faktisk, men da jeg ikke var helt sikker på om man måtte nævne links, nævnte jeg det ikke =)

Men nu må vi se hvordan det går! Spændende.. har en mindre plan om at prøve at se om man kan gro en plante på hovedet.

Dvs, - tvinge den til at gro nedaf, og så have den hængende oppe under loftet..

Hvorfor ikke bare gro dem på den traditionelle måde? :P

Titel:
Junior medlem

Øhm..

Altså, primært fordi jeg kan, og så også fordi det vil se ret cool ud tror jeg.

Men det er nok mest ovre i kategorien "Gad vide om".. =)

Hey.. måske bliver man omvendt skæv.. eller.. noget. :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

weeds skrev:
Øhm..

Altså, primært fordi jeg kan, og så også fordi det vil se ret cool ud tror jeg.

Men det er nok mest ovre i kategorien "Gad vide om".. =)

Hey.. måske bliver man omvendt skæv.. eller.. noget. :P

Hvordan havde du så tænkt dig at indrette dit "grow", hvis de skulle hænge på hovedet? :)

Titel:
Junior medlem

Hmm? Mit grow?

Jamen.. .. altså som jeg ser det (og det kan helt sikkert godt være meget forkert) - så vil det jo egentligt ikke betyde noget da jeg bare vil have stilke/blade osv til at gå ned, i stedet for op - så det ændrer vel ikke noget ved hele processen, eller hvad?

Min oprindelige tanke kom sig af at jeg ikke vil have dem til at stå i vindueskarmen, men da vi har ret store vinduer, kan man hænge dem op under loftet, så man ikke umiddelbart kan se dem udefra, men hvor de stadig får en del sollys.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Skudene vil desværre altid gro opad, men sjov idé ellers. :)

Titel:
Junior medlem

Hmm, men de kan jo stadig gro op?

Altså, hvis nu man kan få hele planten til at være en form for "hængeplante" - så kan skudene jo stadig gro op, netop fordi plantens arme er lavereliggende ?

Ved ikke om det giver mening.. =D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
weeds skrev:
Hmm, men de kan jo stadig gro op?

Altså, hvis nu man kan få hele planten til at være en form for "hængeplante" - så kan skudene jo stadig gro op, netop fordi plantens arme er lavereliggende ?

Ved ikke om det giver mening.. =D

Tror desværre ikke det er muligt :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jo, nu tror jeg det giver mening. :) Du kan bøje stammen ned, så den vokser horisontalt. De skud der kommer på den, vil så skyde opad.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Faktisk har jeg en gang været ude for noget som jeg slet ikke kan forklarer logisk, så jeg beretter bare hvad jeg så. Jeg havde et par planter stående i potter i vinduet, en dag løftede jeg på dem og ved et tilfælde faldt mit blik på bunden, der hvor der er et hul, og ud fra det hul stak et lille bitte hampeblad ca på størrelse med en dansk femogtyveøre, det var helt hvidt og groede altså nedaf... Mit personlige gæt er at det var en form for rodskud fra den plante som stod i toppen da jeg havde forspiret og der derfor ikke kunne være tale om et andet frø der var spiret... Jeg var sådan rimeligt :shock:

Titel:
Junior medlem

Haha, ja ok - det lyder pænt vildt.

Men min ide kom sig fra .. gisp..en koger =) Naturligt nok.

Forestil jer et stoooort loft i et rum, hvor der systematisk hænger planter ned fra - netop med grenene lidt ned og ud, og så vokser skudene ellers op derfra.

Det ville se rå-sygt ud, og min kat ville ikke kunne gnave i dem. =)

Titel:
Nå men det er en "fejl" at der er før forhandlere her på siden, det ligner at det er muligt for brugere at tilføje links til siden og det har jeg tænkt mig at se om vores webmaster ikke lige kan fjerne, for det er en kæmpe fejl efter min mening.

Tråden her er ikke helt efter bogen, men det er lige meget i lyset af at der er de links på siden er dert vel vigtigere ting at riste.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Og tag og slå den ide med at gro dem nedaf ud af hovedet! :P

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, skal det være hvis man har meget advancerede hydro-setups, og en DEL erfaring.

Jeg ville foreslå dig enten at købe en billig cfl eller hps pære, eller vente til næste år, og så gro noget udendørs pot, og det ville jeg sige var det bedste, for hvis du skal gro indendørs er der også flere kriterier der skal opfyldes.

Mht. frø, så må du da kunne opsnuse nogle et eller andet sted. Så længe man ikke har særlig store krav til potens, resistens og genetik (og det har du vel ikke når du bar ønsker at dyrke pot?) så er at de altså ikke særlig svære at få fingre i! :D bar hold dig fra industri-hamp!

DU kan også sagtens plante i din vindueskarm, eller finde dig et sted ude i naturen, hvor der ser frodigt og memmesketomt ud :wink:

Held og lykke med det!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]