Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ved et tilfælde kommet forbi dette site og har ingen erfaring overhovedet. Jeg tror dog jeg er kommet til det rigtige sted.

Jeg har brug for en gang imellem at kunne sove igennem - uden at kunne blive vækket af at konen ruller henover en i søvne eller at min søn råber og mener at jeg skal op. Jeg har det med at få ekstrem migræne hvis ikke jeg får søvn nok - så en gang imellem skal jeg bruge en seriøs nats søvn - et eller andet der giver en knock-out effekt, uden at man dør eller bliver sindssyg.

Håber der er nogle der kan hjælpe her...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Skulle mene at man kan få sove piller hos lægen uden problemer :).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis ikke du er registreret som misbruger, burde det ikke være noget problem at få hypnotika hos din læge. Min erfaring er at de starter med Zolpidem / Zopiclon, men enhver korttidsvirkende benzodiazepin kan jo i princippet bruges.

Hvis du derimod pga. misbrugsregistrering ikke kan få noget virksomt, kan du enten prøve "naturting" som baldrian, melatonin og den slags. Alternativt søge lidt på Google efter medicinnavnene du vil anvende.

Titel:
Junior medlem

simpzon skrev:
Hvis ikke du er registreret som misbruger, burde det ikke være noget problem at få hypnotika hos din læge. Min erfaring er at de starter med Zolpidem / Zopiclon, men enhver korttidsvirkende benzodiazepin kan jo i princippet bruges.

Hvis du derimod pga. misbrugsregistrering ikke kan få noget virksomt, kan du enten prøve "naturting" som baldrian, melatonin og den slags. Alternativt søge lidt på Google efter medicinnavnene du vil anvende.

Nej, jeg er ikke misbruger, men nybegynder. Har de nævnte mærker den virkning jeg ønsker - altså at jeg tilnærmelsesvis kan rulles om på siden så sengen kan redes uden at man vågner? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SuperSleep skrev:
simpzon skrev:

Nej, jeg er ikke misbruger, men nybegynder. Har de nævnte mærker den virkning jeg ønsker - altså at jeg tilnærmelsesvis kan rulles om på siden så sengen kan redes uden at man vågner? :)

Jeg ved ikke hvor godt de forskellige produkter virker da jeg aldrig selv har prøvet sove medicin, men kender et par der har brugt sove medicin et par gange og de sover hvert fald trygt og godt ;).

Titel:
Dedikeret medlem

Problemet med mange sovepræparater er, at den søvn de giver ikke er super meget værd. Man bliver ikke nødvendigvis mere udhvilet, bare knock out'et.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det eneste sovemiddel jeg har benyttet er Zolpidem - og det har virket perfekt. Det er bare lidt vigtigt at man virkelig lægger sig til at sove når man har indtaget det (selv i de terapeutiske doser). Ellers kan (læs: kan - er selvfølgelig forskelligt fra pt til pt) man blive en kende omtåget, og endda (sjældent ved terapeutiske doser) få visuelle forstyrrelser.

Edit: jeg har engang tidligere også benyttet Halcion (triazolam), et korttidsvirkende benzodiazepin, også med udmærket effekt, men synes dog jeg skulle tage forholdsvis meget, i forhold til den anbefalede dose, hvor jeg med Zolpidem kunne nøjes med det anbefalede (eller foreslåede, er det jo :-))

Senest rettet af simpzon 22 okt 2006 18:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Brugeravatar

En moderat dose GHB ville vel kunne bruges? Det er ret godt til at falde i søvn på og man mærker intet dagen efter. Man skal dog bare være ret påpasselig med dosen så man ikke vågner op efter 4-5 timer og er lysvågen. Ellers har flunitrazepam en ret kort halveringstid og man sover ihvertfald ret så tungt på det. Men som TheBo siger kan man godt være lidt smadret dagen derpå, og det er ikke så hensigtsmæssigt, hvis man skal præstere noget på arbejde eller uddannelse. Jeg tror heller ikke din læge vil give dig det sådan uden videre. Til sidst er zolpidem også et udemærket forslag imo.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lyder som SuperSleep ikke har nogen erfaringer med stoffer .. Så tror ikke GHB er den bedste ide.. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ville starte med at få nogle baldrian tabletter fra apoteket og evt. suplere dem med melatonin hvis det bliver nødvendigt.

Først derefter ville jeg overveje at bruge Benzodiazepiner da de har mange flere negative virkninger end de 2 førstnævnte.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Lyder som SuperSleep ikke har nogen erfaringer med stoffer .. Så tror ikke GHB er den bedste ide..

Hvorfor? Hvis man bare er påpasselig med dosen, er det da et stof der er sådan ret ligetil. Det kræver ikke det store af set og setting og det virker i ret kort tid. Hvis man lader være med at tage en OD eller blive hooked så er det da ret nemt at håndtere :)

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!

De fleste sovemidler der har den såkaldte "knock-out" effekt ødelægger lægger dig i så dyb en søvn, at kroppen ikke bliver ordentligt restitueret, da du så har færre og kortere REM-perioder. REM-perioderne under søvnen er de perioder der gør at man føler sig udhvilet og frisk når man vågner (og i øvrigt også de perioder hvor man drømmer). Lægger man folk i en hypnotisk søvn kan de vågne op 5 timer senere og føle det som om de lige har lukket øjnene. Uden REM-søvnen forsvinder følelsen af at have sovet og også af at være udhvilet.

Hvad jeg mere tror du har brug for er evt. at sove alene i en periode, hvor du ikke bliver forstyrret af din kone eller søn, og så evt. lave en aftale med din kone om at hun står op når jeres barn vækker jer.

Når det er sagt kan naturlige stoffer som baldrian bruges til at få en til at slappe af og falde i søvn. The brygget på revet baldrian-rod er en god kilde til sådan noget.

Titel:
Insane psychedelia user!

Imp skrev:
Citat:
Lyder som SuperSleep ikke har nogen erfaringer med stoffer .. Så tror ikke GHB er den bedste ide..

Hvorfor? Hvis man bare er påpasselig med dosen, er det da et stof der er sådan ret ligetil. Det kræver ikke det store af set og setting og det virker i ret kort tid. Hvis man lader være med at tage en OD eller blive hooked så er det da ret nemt at håndtere :)

Bare fordi det her er et narko-site behøver man vel ikke at bruge narko til alle problemer. I øvrigt tror jeg ikke manden bliver så populær når konen hører han taget fantasy for at falde i søvn.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Bare fordi det her er et narko-site behøver man vel ikke at bruge narko til alle problemer. I øvrigt tror jeg ikke manden bliver så populær når konen hører han taget fantasy for at falde i søvn.

Well, han spurgte om noget der havde en "knock out" effekt. Så jeg gav ham mit bedste bud. Skulle jeg hellere have sagt han skulle løbe sig en tur? Desuden kan man også få GHB på recept mod søvnforstyrrelser, så det er vel også noget lægerne allerede bruger til at behandle sådan noget.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:

Well, han spurgte om noget der havde en "knock out" effekt. Så jeg gav ham mit bedste bud. Skulle jeg hellere have sagt han skulle løbe sig en tur? Desuden kan man også få GHB på recept mod søvnforstyrrelser, så det er vel også noget lægerne allerede bruger til at behandle sådan noget.

Well.. imo lyder at løbe sig en tur eller anden form for udmattende motion som en bedre ide end at tage GHB :).

Treasure skrev:
Bare fordi det her er et narko-site behøver man vel ikke at bruge narko til alle problemer.

:yeah: - Nemlig Treasure :D

Titel:
Flueknepper kongen

Imp skrev:
Citat:

Kun i forbindelse med narkolepsi, desværre.

Dit bedste bud er, som andre har sagt, Z-agenterne. De vil nok vente lidt med flunitrazepam, men det er da nok en mulighed i sidste ende, hvis de andre ikke er tilfredsstillende.

Titel:
Dedikeret medlem

Ørepropper og melatonin.

Det lyder som problemet er larm i dit miljø, og ikke en eller anden kemisk ubalance. Så mit bedste bud er ørepropper, jeg bruger dem selv da en hvis person i mit hjem mener at man absolut skal larme som et SWAT team der er igang med en razzia.

Mvh
Bøh

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Melatonin er nok et af de bedste midler at tage men vidst ikke på længere sigt

Hvis man vil have mange drømme kan det betale sig at tage melatoninen med Baldrian og B6

Der er også andre urter man kan supplere med, Humle, Katteurt, Skkullcap og meget andet

Senest rettet af Astral 23 okt 2006 15:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Levose skrev:

Dit bedste bud er, som andre har sagt, Z-agenterne. De vil nok vente lidt med flunitrazepam, men det er da nok en mulighed i sidste ende, hvis de andre ikke er tilfredsstillende.

Jeg skal sige fra min kæreste at narkolepsi ikke er en søvnforstyrrelse så du må være galt på den der :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gaia skrev:
Levose skrev:

Jeg skal sige fra min kæreste at narkolepsi ikke er en søvnforstyrrelse så du må være galt på den der :wink:

Er det ikke en søvnforstyrelse hvis man falder i søvn i tide og utide?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]