Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Respøøøkt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hell yeah, så fik jeg løst mit problem med et låg til min 90L balje..

Billede

85x50cm plexiglas som jeg erhvervede gratis i den lokale råd og dåd, der vil selvfølgelig senere hen komme mylar hen over når jeg ellers får bestemt mig for hvor mange net potter jeg vil have stående i den!

Dernæst fik jeg rodet lidt med at få ventilationen på plads, men det blev et størrere protjekt end jeg regnede med at få den til at passe i hullet, samtidig med der skulle være en kant af gulvtæppe, men intet er umuligt :p

Billede

Billede

Men som i sikkert kan se har jeg fået et irriterende problem..

Jeg kan ikke nå at få flex slangen uden om ventilator kanalen, fordi pladen den stikker igennem åbenbart er for tyk.. :x :x

Dog har jeg ikke lagt de store krafter i at løse problemet endnu, og vil straks gå igang med missionen, ville dog bare lige komme med en lille opdatering! (Skal hertil siges at jeg ikke er nogle hurtig bygger eller fusker, og vil helst have at tingene bliver lavet ordenligt fra starten så det bliver altså bygget i mit tempo og ikke i speed x100!!)

Fantasy om 4timer og jeg glæææææææder mig, god lørdag growers![/i]

Senest rettet af guldsky007 17 sep 2006 22:31, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er jeg tilbage igen, ved godt jeg ikke har været for god til at update på det sidste, men jeg har enormt travlt på arbejde osv. men here it comes!

- Siden sidst har det været begrænset hvad jeg har fået lavet, men er dog kommet godt igang med at installere og lave udluftnings huller..

Min LTI ventilator sat op så den ikke laver viberationer
Billede

Mine 2 computer blæsere imellem skabene
Billede

Kulfilter og cooltube sat op
Billede

Jeg mangler dog lidt gips plade så jeg kan få lavet mig en boks så lyset fra vegge rummet ikke kommer ind i mit blomstrings rum, men det bliver på mandag..

Så har jeg også fået lavet indsugnings kanaler i både vegge og bloom rum, dog var det meningen at jeg ville have haft suget luft til begge rum igennem vegge, men så skulle jeg have et ekstra flex rør fra hullet mellem vegge og bloom ned til buden af blomster rummet, og det fylder jo godt alt sammen så jeg gik på kompromi.. :/

- Det eneste jeg er lidt bange for er at det ender med min cooltube brænder kulfilteret af, da det hele kommer til og sidde rimelig tæt, men nu må vi se!

Spørgsmål:

Jeg skal igang med at skære nogle huller i min plexiglas plade, men da jeg skar det til med min stiksav revnede glasset stortset hele tiden, så er der nogle der har erfaring med at lave huller evt. til computer cases eller lign..

(En anden ting er at jeg desværre ikke kunne få plads til mit lydisolerende flex slange ting, så jeg er rimelig spændt på at se hvor meget larm der bliver udviklet.. *host* ørepropper *host*)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lørdags update!!

Jeg har gået og rodet lidt med at lave huller til potterne, ikke noget let arbejde men færdig blev det da..

(Fik samtidig også sat mit varmelegeme i, og lavet huller til luftslangerne dog mangler jeg lige noget grej dêr)

Billede

Billede

Har så også gået og leget lidt elektrikker med alle kabel installiation, virker dog enormt rodet selvom jeg har lavet alt så systemmatisk og enkelt som muligt..

Billede

Billede

Yes også har jeg endelig fået samlet mit cooltube system helt og fået sat reflektor op i vegg!

Billede

Billede

Dog er jeg åbenbart kommet til at lave et hul i min cfl pærer, men prøvede at sætte den til alligevel, det resulterede kun i et ordenligt bang, så et par nye ting bliver bestilt hurtigst muligt!

Billede

Jeg valgte at lave huller til 6 net potter i mit blomster rum, dvs. de står ca 12cm fra hinanden som jeg er overbevist om ikke er meget plads, men jeg kommer til at kører SOG så de kommer ikke til at stå i vegg særlig længe.. dog er jeg helt forvirret med hensyn til hvor mange potter jeg skal have plads til i mit vegge rum.. bedrolleren er ikke speciel stor, men jeg skal vel mindst have lige så mange som i det store rum?

- Nå men jeg har travlt med at installere blæsere og temp målere osv. op så jeg slutter for denne gang..

Godaften dcf!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

:shock: Det ser lækkert ud Lalandia!

Jeg må lige komme forbi en af dagene og se det!
Du er jo næsten færdig :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

YEAh Akryl, det har taget sin tid men nu er jeg fandme også glad for resultatet!! :joint:

- Jeg vil starte med at smide lidt billeder op af hvordan det står til nu..

Skabet i dets omgivelser imens 400watt'en kører

Billede

Billede

(Ikke helt lystæt, men det er ikke mere end det kan gå an pt.)

- Honey blæser og thermometere sat op

Billede

Billede

- Mit vegge rum som står og venter på sin 170w cfl pærer, iv iv

Billede

Dog mangler jeg et par små ting, og når jeg først begynder at surfe på hanfburg går det lidt amok..

Følgende er bestilt:

(Akvarieudstyr)
1 stk. AquaEl luftpumpe 150 (150 l/t.)
1 stk. Vinkel til luftslange 25 stk
1 stk. Lufthane
8 stk. 1 meter klar luftslange
2 stk. Luftgardin 89 cm

(Hanfburg)
1 x Piecemaker Pressfoliensatz = 3.50 EUR
------------------------------------------------------
1 x Piecemaker Poket-Press = 125.00 EUR
1 x Buch - Big Book of Buds Vol. 1 (engl.) = 25.00 EUR
1 x Buch - Big Book of Buds Vol. 2 (engl.) = 25.00 EUR
1 x MaxGrow Blau 8U-170 Watt/6400k = 89.00 EUR
1 x Bubble Bag 5 Gallonen, 7 Säcke = 205.00 EUR
1 x Digitalwaage Stratos 100 0,01gr = 57.50 EUR

:yeah:

Jeg har dog en rimelig dårlig nyhed, den gamle er åbenbart gået lidt amok, og nu må der overhovede ikke dyrkes derinde så nu ser jeg lige tiden an, men jeg flytter i mit eget snarest muligt så jeg kan komme igang!! øv øv

Titel:
Det ser sku lækkert ud, nice tråd og lækker gennemgang af hele bygge proccesen. Ser frem til at se nogle planter i systemet, det er tydligt der er lagt en go del tanker bag det og der er læst på lektien - TOP NICE det er lækkert at se!

Kunne ikke lige se noget pH og Ecc måle udstyr, måske mig der har misset det på listen. Hvis du ikke har det så vil jeg anbefale at få det købt så hurtig som muligt, evt. noget fosfer syre til at justere pH ned med. Kunne også kun se gødning på din indkøbs liste, men jeg sux til tysk så det kan være jeg bare har misset det.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for de rosende ord piercer, det triste er bare at jeg skal vente på at der bliver en ungdoms bolig/kollegie værelse ledig et sted i byen, før jeg kan komme igang, så hele lortet skal skrues ned og sættes op igen når den tid kommer..

men bare rolig ph/ec og ph + - er i hus :>

1x Ph/Ec hanna combo meter
1x Canna ph up
1x AH ph down grow
1x AH ph down bloom

..

Mit kommende protjekt bliver at indrette et andet lille skab til et par moderplanter og stiklinge stealth, har desværre ikke gjort mig særlig klog på dette emne endnu, men der vil komme updates!

God torsdag aften, og jeg er på vej til http://www.phonofestival.dk :>

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: no
Det er nok en god ide med ungdomsbolig da vand og varme er frit forbrug normalt :D!

sådan en 400watt kan blive dyr for en ung fyr :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
NAM NAM! det er et lækkert gro skab du er ved at få bygget der!
glæder mig til at se resultatet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TomgME skrev:
Det er nok en god ide med ungdomsbolig da vand og varme er frit forbrug normalt :D!

Ja det er ikke helt dårligt, er bare lidt usikker på om de kunne finde på at undre sig selvom der findes 1000 andre ting som også trækker en god gang strøm, men i det heletaget er pengene ikke problemet min mor er bare for uforstående til at jeg kan få hendes accept herhjemme..
:hm:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

UPDATE*!

Hullubulu min pakke fra hanfburg er allerede ankommet!!

1 x MaxGrow Blau 8U-170 Watt/6400k
1 x Piecemaker Pressfoliensatz
1 x Piecemaker Poket-Press
1 x Bubble Bag 5 Gallonen, 7 Säcke
1 x Digitalwaage Stratos 100 0,01gr
1 x Buch - Big Book of Buds Vol. 1 (engl.)
1 x Buch - Big Book of Buds Vol. 2 (engl.)

Billede

Billede

Billede

Alle tingene er alt for lækre, fik oven i købet en lille ekstra pose med en seddel hvori der stod, undskyld for ventetiden, + et par pakker papire, filtrere og en lighter..
- Kan helt sikkert kun sige god for hanfburg, jeg ææææææeeeeelsker dem! :oops:

Nå men nu vil jeg læne mig tilbage, tænde op og bladre lidt i mine nye ynglings bøger, god aften psy!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lækkert! Billederne virker ikke her, men teksten er nok til at gøre mig våd i bukserne. ;)
Jeg tager det i mig, billederne virker fint

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland, syd for fjorden
Kan du komme med et cirka-beløb, for hvor meget det har kostet dig i materialer, alt inklusiv, indtil videre??

(Er for doven til at regne sammen på din prisangivelser, og omregne det :D )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TomgME skrev:

Ja sandt, men el-regningen er som regelt seperat.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

PsyTech skrev:
Kan du komme med et cirka-beløb, for hvor meget det har kostet dig i materialer, alt inklusiv, indtil videre??

Ah det er jo helst sådan noget der skal gå i glemmebogen, men okay here it comes!

Skab 1.200,-
Hanfburg 11.500,-
Rygegrej 1.700,-
Akvarieudstyr 1.000,-
Diverse 600,-

Ialt 16.000,-

Fucking mange penge, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg nok skal hente pengene ind i sidste ende, passer jeg ordenligt på tingene skal de fleste helt sikkert nok holde mange år frem..

(man skal dog også tage hensyn til skruemaskine, stiksav og hvad man ellers mangler af maskiner)

alt i alt er jeg godt tilfreds, selvom der sikkert er nogle der vil mene de kunne få 10x 600w cooltubes for den pris.. det er bare ikke hvad JEG har brug for på nuværende tidspunkt da jeg ved jeg desværre ikke for plads til andet end mit skab de næste par år..

- Jeg er heller ikke interresseret i at lave meget skunk, men derimod røg af andre dimensioner! :joint:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland, syd for fjorden
Damn :shock: :D :D

du bliver i hvert fald nødt til at give en rapport på røgen, når engang du når så langt :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Back on track

Jeg har nu gået og leget med tanken om et Stiklinge/moder skab/komode i en uges tid, og er kommet frem til en fornuftig løsning!!

Ud ryger min sofa+bord, og ind min kommende komode.. jeg er blevet forhæækset af denne dejlige hobby :twisted:

- Nå men den kommer til at have følgende mål ca. 120x50x100cm (lxbxh)
Indtil vidre regner jeg med selv at bygge den, men jeg vil da lige tage et kik forbi genbrugen imorgen..

Følgende er ihvertfald bestilt selvom jeg snart skal spare lidt mand.. :roll:

Hanfburg:

1 x Pumpsprüher Jet 800 0,8 l
1 x Schwenkventilator DT-623 ø 23cm
2 x Leuchtstoffröhre 60 cm TL-D 865 18W
1 x Leuchtstoffröhren Armatur 2x60 cm
2 x Rundtopf 10 l, ø 28, H 21 cm
1 x Min-Max-Thermo-Hygrometer digi.
1 x MaxGrow Blau 4U-115Watt/6400k
1 x Bio Bizz All-Mix 20l = 6.80 EUR
1 x 400 W Philips SON-T Greenp. HPS

+

Akvariudstyr:

3 stk. Optima luftpumpe 330 l/t. 1 afgang
4 stk. 1 meter klar luftslange

Som i kan se bliver jeg nød til at skifte fra min cfl 180w i vegge skab til 115w da jeg har svært ved at holde temperaturen nede, samtidig er jeg ikke helt tilfreds med den mængde luft mine 150l/t luftpumper, så der kommer også til at ske ændring..

Medhensyn til mit Stiklinge/moder skab kommer der til at være 2stks 18w lysstofrør og moderplanterne kommer til at stå i 10L jord, Stiklinge i mit mini drivhus og der bliver monteret et par computer blæsere som udsugning..

update følger!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

:shock: :shock: :shock:
Hanfburg er vanedannende?? ;)
Jeg vil nu foreslå dig at kigge på danske akvariesider, lige for at sammenligne priser. Og ang. luftslange, hellere købe for meget end for lidt, koster jo alligevel ikke mere end nogle få kroner meteren. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Lalandia - jeg håber fandme, at du uddeler smagsprøver på det skunk, du får opfostret!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]