Efter flere opfordringer om at starte et PF TEK-grow, har jeg endelig valgt at tage disse op til overvejelse. Men før jeg begynder at købe ind, har jeg en del spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunne finde nogle egentlige svar på.
Jeg regner med at følge den kære Piercers PF TEK-grow guide (
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15116).
SporeprintSporeprint vil jeg selv lave. Jeg har jo allerede et grow igang (
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15358), og da jeg synes denne strain er både flot og rimelig kraftig (sådan rent effektmæssigt på mig), har jeg valgt at lave mine egne sporeprint fra næste flush. Men hvordan kan man se, at de netop skal til at smide deres sporer? Og hvor mange sporeprint skal jeg lave, hvis jeg vælger at følge Piercers guide fuldt ud? Ét sporeprint per kanyle (20ml)?
GrowboxDer siges, at en bed-roller-box, som efterhånden kan købes i alle isenkræmmere og større supermarkeder, er et godt valg. Men hvordan skal denne indrettes (tænker på CO2 og luftfugtighed)? Og hvor høj skal den være? Og hvordan er det med de der bed-roller-boxes? Er de tætte, eller er utæthederne så få og små, at det ikke skader mit grow? Og når så endelig mit grow er igang, kan jeg så godt løfte for låget for at kigge til svampene uden at jeg behøver tænke så meget på sterilitet?
Sterilitet og arbejdsmiljøDa mit køkken blot er et af de såkalte "the-køkkener", tvivler jeg lidt på, om det ville være et godt arbejdsområde. Så jeg overvejer at ordne alt i badeværelset. Så spørgsmålene lyder: Behøver man at gå så meget op i sterilitet (med Rodalon etc.) i selve rummet, som Piercer skriver, eller kan det lade sig gøre at lave et grow uden så meget sterilitet. Jeg ved godt, det ville være bedst at følge Piercers guide fuldt ud på dette punkt, hviket jeg også har i sinde at gøre, men jeg ville blot lige vide det sådan teoretisk.
Høst og klargøring af næste flushSkal høst og klargøring af næste flush foregå i ligeså sterile omgivelser som fra start, eller er det mindre "nødvendigt" i denne situation? Og hvordan gør jeg klar til næste flush? Skal jeg blot plukke dem alle og sprøjte lidt sterilt vand derind?
På forhånd tak for hjælpen - og forbered jer på at en ny growlog nok snart vil være at se her på forummet.