Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Som overskriften lyder, hvordan startede i så med at ryge hash/pot?

Min pappa har altid røget meget fed, så det har altid været nemt for mig for at skaffe det.

Jeg fandt hurtigt ud af hvorfor min far røg det hver dag... Det var jo mega grineren at ryge pot!
Og når der nu ALTID lå en 20-50 gram pot i stuen, så skulle jeg jo bare vente på at han gik i seng.
Så hver weekend jeg var hos mig far, var det = at ryge sig skæv.

Men jeg kunne ikke vente en uge hver gang jeg ville ryge...
Så jeg installerede en keylogger på hans computer = adgang til hans arbejds skema. Der fandt jeg ud af at han tog på arbejde kl 01.00 om natten.
Det resulterede i at jeg kunne holde mig vågen til kl 01.00, liste ud af huset, over til far, ryge mig skæv, og så hjem igen.

Det gik selvfølgelig ud over min skolegang... Til sidst blev jeg osse smidt ud a 10. klasse (både folke- og efterskole) på grund a min manglene koncentration...
(jeg var sgu osse rimelig baske efter en morgen/godnat pind).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shazam skrev:

...

Men jeg kunne ikke vente en uge hver gang jeg ville ryge...
Så jeg installerede en keylogger på hans computer = adgang til hans arbejds skema. Der fandt jeg ud af at han tog på arbejde kl 01.00 om natten.
Det resulterede i at jeg kunne holde mig vågen til kl 01.00, liste ud af huset, over til far, ryge mig skæv, og så hjem igen.

Det gik selvfølgelig ud over min skolegang... Til sidst blev jeg osse smidt ud a 10. klasse (både folke- og efterskole) på grund a min manglene koncentration...
(jeg var sgu osse rimelig baske efter en morgen/godnat pind).

Tag dig sammen.

Ud over det røg jeg sporadisk lidt hash i min ungdom (15-20). Holdt en pause på godt 10 år, begyndte så at dyrke selv og ryger stille og roligt 1-2 gange om ugen - jeg ryger kun igennem til fester.

Medlem

Malkavian skrev:
Tag dig sammen.

Hvad mener du med det?

Hvis du mener det med skolen, så behøves du ikke at bekymre dig mere. Har afsluttet min 10. klasse. Det gik bare galt den gang, fordi jeg røg for meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Shazam skrev:
Malkavian skrev:
Tag dig sammen.

Hvad mener du med det?

Hvis du mener det med skolen, så behøves du ikke at bekymre dig mere. Har afsluttet min 10. klasse. Det gik bare galt den gang, fordi jeg røg for meget.

Først stjæler du pot fra din far, og senere stjæler du hans personlige adgangskode for at finde udaf hvornår du kan komme forbi (om natten) og stjæle pot. Kan du ikke selv se det?

Køb dit pot i stedet, eller dyrk det

Jeg begyndte da jeg fik 350,- for noget arb. jeg havde lavet i folkeskolen (på skolen, 1 times arb) og efter en pludselig indskydelse drønede jeg ind på Staden og købte en bunke færdiglavede for alle pengene. Røg lidt nede ved vandet, smuttede til fest dagen efter hvor vi røg.

Har kørt lige siden med op- og nedture, men jeg har fandme aldrig stjålet pot for at dække mit forbrug :???:

Titel:
Junior medlem

Jeg må indrømme at jeg tænkte det samme som Malkavian...
Man stjæler da ikke sin fars password, for at gå ind på hans private pc, så man kan se hvornår han ikke er hjemme. Man stjæler da heller ikke andres pot.
Så enkelt er det i min verden, men jeg er da godt klar over at det ikke er alle der tænker sådan.

Anyway...startede da jeg fik noget pot af en klassekammerat i 7-8 klasse...har røget jævnligt siden...mere eller mindre dagligt i 20 år

Titel:
Medlem

Det har i nu fuldstændig ret i! Det var dumt af mig at stjæle.

Men... Det var alt for fristende når hans pot ALTID lå fremme i stuen.
Det var på ingen måder gemt væk... Hans undskyldning var at "Det er bedre at vi børn vidste han røg, end at skjule det".

Det er da fucked op ikk? Min egen holdning til det, efter jeg var begyndt at ryge en del, var at han bare kunne gemme det væk!

Men det gjorde han ikke.. og han gør det heller ikke idag... selvom min lillesøster på 9 år udemærket godt ved at han ryger den fede hver dag... og at det er derfor at han ikke altid har tid til hende...

Det samme gjaldt for pusherne... Dem havde han ikke noget imod at invitere indenfor til en joint.

Dumme og naive mennesker, som min far, fortjener sgu ikke respekt!
Jeg fandt endda ud af at min lillebror osse nakkede pot fra ham (og har gjordt det lang tid før mig)...
Heldigvis har jeg talt ham fra at ryge...

Så jeg blev sgu lidt ligeglad med at jeg stjal pot fra min far.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Første gang jeg røg var jeg lige fyldt 12 år. Røg tjubang sammen med min storebror..

Begyndte så småt at ryge bong som 14 årige.

Blev fast hverdags ryger som 15/16 årige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
jeg begyndte i sommerferien efter 8. klasse... har røget massivt lige siden, og det er lidt over 2 år siden...

men jeg hygger mig, kan godt være at det lyder tosset, men synes det har hjælpet mig MEGET med at blive mere moden...

Men når jeg stiller mig selv spørgsmålet, vil jeg mene at det var en som jeg så op til der fik mig til at ryge.

Chill.... har fri fra skole imorgen, så skal ud på svampejagt idag, og senere er vi 3 gutter der skal ryge noget go troldmand ;)

Senest rettet af Polle pot 02 okt 2006 17:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Første joint jeg røg med på var en "lykkejoint", fra staden (var det ikke det de hed?!), da jeg var 13. "Bare træk vejret igennem jointen!", og det gjorde jeg så.

Jeg troede at jeg skulle dø, men da den grusomme hoste stoppede, fik jeg det godt.

Vi vandt desværre ikke noget...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shazam skrev:
Malkavian skrev:
Tag dig sammen.

Hvad mener du med det?

Det med skolen er selvsagt ikke for smart, men at man installerer keylogger og stjæler sin fars informationer og pot er for langt ude i min bog. Summen af det. Men OK, begrebet "kommunikation" fungerer måske anderledes i din familie, hvad ved jeg?

Min datter kommer også til at regne et eller andet ud med de planter jeg går og dyrker, men jeg håber da at jeg kan få en ordentlig snak med hende inden hun begynder at plyndre årets høst.

Det er ærgeligt, hvis din fars forbrug går ud over jeres familie (du antyder at han forsømmer sin datter?), men bare fordi tingene ligger fremme er det sgu da ikke en opfordring til at stjæle med arme og ben. Det er da om noget en tillidserklæring at han ikke bare har smidt alt i et låst stålskab og fortalt jer løgne.

Men ok ... måske fatter han ikke lige at ungerne skal holdes i kort snor :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg kan nok ikke stille mig op og være "bedrevidende" i denne situation. Mit forbrug startede på en ganske speciel måde, som inkluderede tyveri af en cannabisplante (heldigvis industrihamp!). Den dag i dag fortryder jeg det bitterligt, og når jeg ser tilbage på grundende til, hvorfor jeg begyndte, ser jeg kun en snæversynet og umoden Kjær.

Det var faktisk kun fordi, jeg var så heldig på daværende tidspunkt, at jeg stødte på Psychedelia på min vej efter information om cannabis. Her på forummet er jeg begyndt at se meget mere i stoffer end den der "coolness", jeg troede, jeg ville opnå, hvis folk så mig med en pind i munden (fuldstændig latterlig tanke, jeg ved det!).

Så jeg begyndte faktisk mest af alt at ryge, fordi jeg ville være anderledes. Og heldigvis blev jeg det også - men slet ikke på den måde, jeg dengang havde forestillet mig det.

Relativistisk båthorn

Shazam skrev:

Jeg startede med at tænde for det (og sådan starter jeg iøvrigt stadig. Den metode virker nemlig ret godt har jeg opdaget :roll: )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Shazam skrev:

Jeg startede med at tænde for det (og sådan starter jeg iøvrigt stadig. Den metode virker nemlig ret godt har jeg opdaget :roll: )

Ja, den giver pote (næsten) hver gang! :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
Begyndte så småt at ryge i 8. klasse. Lidt pot i weekenderne og det skete da også en enkelt gang eller to i frikvarteret.

I 9. klasse begyndte vi at ryge efter skole. Vi plejede at tage til det lokale pizzaria efter en god blæser. Så drak vi en øl (nogle gange 3) og tog hjem. Det var først det sidste halve år af 9. klasse vi begyndte at ryge en del. Mine venner og jeg røg nu næsten hver dag, hvilket vi stadig gør her et år efter. Vi passer stadig vores skole og nyder livet :)

Relativistisk båthorn

.Kjaer skrev:
Ja, den giver pote (næsten) hver gang! :D

Jeps :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

rallemulle skrev:
Begyndte så småt at ryge i 8. klasse. Lidt pot i weekenderne og det skete da også en enkelt gang eller to i frikvarteret.

I 9. klasse begyndte vi at ryge efter skole. Vi plejede at tage til det lokale pizzaria efter en god blæser. Så drak vi en øl (nogle gange 3) og tog hjem. Det var først det sidste halve år af 9. klasse vi begyndte at ryge en del. Mine venner og jeg røg nu næsten hver dag, hvilket vi stadig gør her et år efter. Vi passer stadig vores skole og nyder livet :)

Så længe du fungerer optimalt i samfundet, vil jeg egentlig ikke råde dig til at stoppe dit forbrug, selvom det ikke lyder til at være, hvad jeg ville kalde, et "moderat" forbrug. Men alligevel føler jeg, du bør tage det op med dig selv og eventuelt en ven udenfor "ryge-kredsen", om dit forbrug er ved at gå for vidt eller ej - din alder taget i betragtning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg startede da jeg var cirka 18-19 år. Den første gang var dog som 16 årig, men den oplevelse var så dårlig at jeg ikke rørte det i flere år efter. Mig og min ven drak os stang barcadi i hans forældres barskab, og den fik ikke for lidt. Til sidst drak jeg direkte af flaskerne. Så pludselig finder han en joint frem, og vi beslutter os for at ryge den. Der går ikke lang tid for jeg åbenbart ligger mig oven på deres bil og begynder at snakke med stjernerne. Det har jeg fået fortalt for jeg kan ikke huske noget. Jeg vågnede bare op med størknet bræk i hele ansigtet og syntes ikke rigtig det var det værd.

Men så blev jeg ældre og blev gode venner med en fra min klasse. Jeg fandt så ud af at han røg, men han pressede aldrig eller lokkede. Han sagde det som han oplevede det, og sagde at hvis jeg havde lyst til at prøve var det fint, men det var også fint hvis ikke jeg ville.

I starten ville jeg ikke, for jeg syntes ikke at det var noget for mig. Så en dag tog nysgerrigheden over for han fortalte mig hvordan man kunne nyde det uden at kaste op og få det dårligt. Vi røg en lille pot joint og jeg fik det bedste grineanfald i mit liv. Fantastisk. Engang imellem går vi og giver hinanden en mild paranoia på som kun rigtig gode venner kan gøre uden at skade hinanden.

Men det ændrede mig fra at være en stivstikker til at være mere åbensindet. Jeg ville ikke have undværet det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Åh, det er jo snart hele 6-7 år siden jeg startede med at ryge.

Men første gang.

Jeg var i Polen på ferie og var taget en uges tid ned til min fætter, her slæbte han mig så med til fest(han er 9 år ældre end mig) og jeg var jo bare en lille møgunge i selskab med unge mennesker. Her sad jeg så i en sofa hvor jeg pludselig får stukket en vaporizer i hånden. Dengang fattede jeg intet af sådan en fætter, men det fik de hurtigt sat i orden. Der røg jeg så min første lunge af hash.

Da jeg kom hjem, tog jeg et smut til thy med en ven, siden da er jeg kommet dernede meget :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg startede aldrig - Just Say No!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]