Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, er ny på denne her side. Så i må lige bærer over med mig da dette er min første tråd.

Jeg læste tråden i toppen om Mdma, og wow der står jo virkelig mange nyttige ting. Jeg har dog stadig nogle udbesvarede spørgsmål, de har bare ikke alle sammen helt noget at gøre med tråden så jeg oprettede en ny.

Først kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad chancen at blive taget og evt straffen er at få 5-Htp piller sendt hjem til sig? Hvis der er nogle der har nogle erfaringer på det område, ville de være til stor nytte.

Og en anden ting er sådan som jeg kan forstå det, er 5-Htp en form for lykkepiller. Er der så nogen risiko for afhængighed?

Andet spørgsmål går på vitaminer, nærmere betegnet antioxidanter. Læste i et af linksne(benneke) at de anbefalde cirka 2-4 mg C-vitamin og endnu mindre E-vitamin, men inde i selve tråden bliver der så vidt jeg husker sagt mellem 500-1000mg C-vitamin. Det jo en pæn forskel, ville være rart at vide om der overhovedet er brug for 500-1000 mg C-vitamin. Ellers om man bare risikere at ødelægge sit trip, som der også blev snakket om?

Og så til sidst syner, hvis man kan kalde dem de. Et par venner og mig selv har oplevet at få en slags syner efter indtagelse af Mdma, det sjove ved dem er de kommer normalt først 1-2 dage efter. Og de kommer kun når jeg er ved at falde i søvn, det ligesom om jeg falder halvt i søvn. Så ser jeg ting og sager, og føler at min krop nærmest er lammet. Kan ikke rigtig røre på mig, men kan dog godt med lidt vilje vågne op igen. Kunne godt tænke mig at vide hvorfor dette sker, og om jeg evt kan gøre noget for at undgå det?
Det skal vel lige tilføjes at det ikke er efter høje doser, og at det heller ikke sker hvergang. Eller med en bestemt pille.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Nu er jeg ikke just ekspert, men har selv taget 5-htp før og efter jeg har taget mdma og mdmcat de sidste mange gange og vil bestemt ikke tro man kan blive direkte afhængige af dem?

Til det med at få dem hjem, så er de lovlige nok at bestille hjem :) Mine blev stoppet i tolden og åbnet fordi pakken lød noget mistænkelig, men den kom frem aligevel :)

Det med synerne har der faktisk været posts om her inde før, kan dog ikke lige finde linket :/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
M-D skrev:
Og så til sidst syner, hvis man kan kalde dem de. Et par venner og mig selv har oplevet at få en slags syner efter indtagelse af Mdma, det sjove ved dem er de kommer normalt først 1-2 dage efter. Og de kommer kun når jeg er ved at falde i søvn, det ligesom om jeg falder halvt i søvn. Så ser jeg ting og sager, og føler at min krop nærmest er lammet. Kan ikke rigtig røre på mig, men kan dog godt med lidt vilje vågne op igen. Kunne godt tænke mig at vide hvorfor dette sker, og om jeg evt kan gøre noget for at undgå det?
Det skal vel lige tilføjes at det ikke er efter høje doser, og at det heller ikke sker hvergang. Eller med en bestemt pille.

Mener der er en tråd om det emne :) -> prøv at søg efter det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Har aldrig haft syner på ren mdma, men en del på piller generelt, nok pga. alle de andre 'bonus' ingredienser der følger med i en pille!

Tjek: Tråd om syner/OEV

Titel:
Dedikeret medlem

Angående c-vitamin-indtag, så kan du ifølge de nyeste undersøgelser på det område lige så godt lade være med at tage dem, da din krop alligevel ikke kan optage dem, når de ikke er en del af din kost.
Derimod frugt! Spis en masse frugt inden og efter - det virker! Og hvis du ingen appetit har, så prop det i en blender og bland det med yoghurt, så du får dig en fin, lille frugtdrik. Det er meget nemmere at få ned og utroligt dejligt efter en aften i byen.

Titel:
Medlem

Læste lige det med syner det jo ikke helt det samme som det jeg har oplevet, men den med folk har briller på har jeg dog også hørt før(dog ikke selv prøvet det).

Men så kan det være man lige skal have et par appelsinjuice med i lommen, næsten gang man skal ud byen og have et par E'er :lol: .

Lyder også nice det med 5-Htp godt kan komme igennem tolden, hvis man skulle være uheldig.

Gør de meget forskel, tænker på både hvis man bruger dem til at opbygge inden trip, og til at modvirke "tømmermænd"?

Titel:
Junior medlem

Jeg kan godt nikke genkendende, til det du siger om syner 1-2 dage efter. Har oplevet præcis det samme. Jeg tog ecstasy om fredagen. Om søndagen, da jeg ville sove, så jeg uhyggelige syner, som virkelig skræmte mig. Lige da det skete, tænkte jeg ikke over, at det var ecstasyens skyld, men bagefter hørte jeg, at nogle af de venner jeg havde indtaget ecsatsy med også havde fået disse syner inden søvn.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det du snakker om med at se syner når du er ved at falde i søvn, kaldes hypnagogia / hypnogogia. Der er vidst forholdsvist mange MDMA brugere der oplever det. Hvor tit tager du MDMA? Det kunne godt være et tegn på at du har kørt den lidt for hårdt på det sidste.

Emnet har været oppe flere gange her på siden, ellers kan du også finde en del om det rundt omkring på nettet.

Titel:
Medlem

Okay, synes ellers ikke selv jeg har kørt den hårdt. Men okay oplevede det første gang efter en tur til løkken, der fik den nok for meget(3 dage i træk, havde så heller ikke taget E i 6 måneder der). Men holdte en pæn pause efter(3-4 uger), og har jeg sådan set gjort lige siden. Men det langt fra hvergang det sket, nok 2 gange mere. Mem det nu ikke så meget fordi det skræmmer mig eller noget, synes bare det mega træls når man helst bare vil sove hehe. Så kunne jo godt være der var nogle der havde nogle råd, men hvis at slappe af skulle gøre det må jeg jo holde længere pauser.

En lille update, fik lige læst en del sider om det. Tror altid jeg har haft det, læste at en af de mest almindelig former for det er at føle man falder. Og det har jeg tit prøvet, også da jeg var mindre. Men tak, det var rart at få et navn på det så man kan læse lidt om det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg bestilte noget 5-HTP i min lokale helsekost forretning og fik det i hånden en uge efter, så det er ikke spor svært at få fat på...

Titel:
Medlem

Når lige en lille update, fik mine 5-Htp'er her i dag. Men pakken har været åbnet, for nogle har skåret hul i den luftpose der var inden i. Ved ikke om det er tolden eller hvad det er, men de kom frem og det er det vigtigste. Må du vente til næsten weekend med at afprøve dem, da jeg lige holder pause den her weekend.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]