Jeg har på ingen måde hævdet at hash rygning determinere brug af hårdere rusmidler
Jeg hælder selv mest til teorien:
Citat:
2. Der er ikke en kausal sammenhæng mellem brug af hash og andre stoffer. Den sammenhæng der kan observeres, skyldes en selektiv rekruttering til hashrygning blandt ikke konforme unge. Eller sagt på en anden måde (2): En række opvækstbetingede, sociale, biologiske faktorer fører både til rygning af hash og brug af andre stoffer, og dette forklarer den observerede sammenhæng (fælles-faktor teorien)
Jeg er 100% enig at der udelukkende kun kan observeres en sammenhæng, og dette er som du (Treasure) selv skriver ikke ensbetydende med at hash fører til hårdere stoffer - det der var mål med denne diskussion var at have en dialog omkring hvorfor der mon er en sammenhæng, og ikke at stille præmisser op. Derfor har jeg heller ikke konkluderet noget andet end der er en sammenhæng.
Om hash er et godt eller dårlig stof, hvor kommer det ind i billedet?
En anden ting der i lang tid har stået klart er at i ikke ønsker at folk kommer med andre vinkler. De brugere som findes her ønsker vel egenlig blot at, blive bekræftiget i meninger og holdninger der deles af ligesindede. Så selvom jeg ikke argumenter for om hash er skidt eller godt, så mener i at jeg mener det - fordi jeg siger hverken eller.
Ja vi kommer nok ikke længere - havede sku heller ikke regnet med det.
Jeg håbede blot i gad at diskutere.
[/b]