Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvad nu?
Dedikeret medlem

Hej

Svaret på mit spørgsmål kan nok findes rundt omkring på nettet, men hampdyrkning er så stor en videnskab, og der er utroligt meget at sætte sig ind i, og eftersom jeg ikke er i gang med et kæmpe grow, vil jeg egentlig gerne bare have et simpelt lille svar her på psy.dk.

Min ene lille hampplante, som bare får det sollys, den kan få i vindueskarmen, er nu 1 meter høj og har skudt blomster i 2-3 uger. Hvad gør jeg nu?
Skal den mørklægges? Skal jeg høste den? Skal jeg bare vente, til der sker noget nyt?

Ikke noget kompliceret - det er bare én lille hyggeplante, som jeg gerne vil have en smule THC ud af uden at skulle begive mig ud i varmelamper og groskabe.

Senest rettet af TheBo 27 sep 2006 14:16, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis den er gået i blomst, hvad det lyder som om, så er er ingen grund til at mørklægge den da det er noget man gør for at tvinge dem i blomst.
Lad den stå på det mest solrige sted du kan præstere og høst den når den er parat - hvis den kun har været i blomst i et par uger så er den nok ikke parat endnu.

Post endelig nogle billeder, det gør det hele meget lettere! :)

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem

Her er så nogle billeder. De er taget med telefonkamera, men I kan jo nok se dem alligevel. Hvornår ved jeg så, om den skal høstes?

Billede

Og så lige med størrelsesforhold:
Billede

Billede

Billede

Titel: Re: Hvad nu?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
TheBo skrev:
Hej

Svaret på mit spørgsmål kan nok findes rundt omkring på nettet, men hampdyrkning er så stor en videnskab, og der er utroligt meget at sætte sig ind i, og eftersom jeg ikke er i gang med et kæmpe grow, vil jeg egentlig gerne bare have et simpelt lille svar her på psy.dk.

Min ene lille hampplante, som bare får det sollys, den kan få i vindueskarmen, er nu 1 meter høj og har skudt blomster i 2-3 uger. Hvad gør jeg nu?
Skal den mørklægges? Skal jeg høste den? Skal jeg bare vente, til der sker noget nyt?

Ikke noget kompliceret - det er bare én lille hyggeplante, som jeg gerne vil have en smule THC ud af uden at skulle begive mig ud i varmelamper og groskabe.

Hampdyrkning er ikke nogen videnskab.. der er lidt ting at sætte sig ind i, men alt i alt er det en plante!!

Jeg ville lade den stå så længe som muligt, så længe du kan holde dig fra den... men tror ikke du får det helt store udbytte, desværre..

Danner den frøposer på det sidste billede???

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Wow den er godt nok lidt ranglet :)

Men OK det er et hobbygrow, skidt pyt

Den skal ikke høstes endnu ihvertfald, men er lidt svært at se på billeder, især fra mobiler

Hvis du ikke har læst den, kan du ihvertfald få lidt svar her: http://www.dcfonline.dk/cf

Du behøver jo ikke læse det hele, evt. bare om høst å' så'n

Godt groheld

/edit: Hvad er det på nederste buds? Kunne godt ligne nosser lidt. Kan du ikke få nogle bedre billeder?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg må indrømme, jeg ikke helt ved, hvordan frøposer ser ud, men der er nogle små frølignende ting. Men måske er det bare blomster, der ikke er sprunget ud.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
det da en herma det der - den har jo nosser og sjovt hår

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Begge to = herma

Titel:
Dedikeret medlem

Nu bliver jeg ked af det!!! I kalder den ranglet og hermafrodit, og hvad ved jeg!!! Min fine plante...

Jamen jeg ved jo knap nok, hvad jeg har med at gøre her. Nu kan jeg ikke mere finde ud af, om det er en han eller en hun. Det ligner vist lidt begge dele. Eih!
Nå, men uanset hvad det er, så høster jeg den og ryger den. Og nyder det!

Nu må jeg så bare vente og se, om den begynder at blive brunlig i det... så vidt jeg kan læse mig frem til.

Jeg prøver lige at få fat i et kamera med noget makro og så lige smide et par billeder mere op.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
Nu bliver jeg ked af det!!! I kalder den ranglet og hermafrodit, og hvad ved jeg!!! Min fine plante...

Jamen jeg ved jo knap nok, hvad jeg har med at gøre her. Nu kan jeg ikke mere finde ud af, om det er en han eller en hun. Det ligner vist lidt begge dele. Eih!
Nå, men uanset hvad det er, så høster jeg den og ryger den. Og nyder det!

Hihi... Skal du ikke være, fortæller bare hvordan den har det, den ER jo ranglet, der skal ikke være 10cm mellem bladene, men sådan kommer de til at se ud i vindueskarmen hvis der ikke er nok lys. No problemo :)

Det er nok en herma ja. Hvis der er nogle af han-nosserne på som på billedet, så er det en herma, og den vil derfor bestøve sig selv.

Du kan nok godt ryge den, men den ser ikke færdig ud, men du kan jo prøve at tage lidt og tørre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
en god ting at gøre ved vidueskarm dyrkning er at give den masser af vind, så kommer der små sprækker i stammen, der bliver fyldt ud igen, på den måde får man en kraftig stamme og ikke en derer ved at falde lidt sammen... du skal nok ku få et par gode pinde ud af den!!

Titel:
Dedikeret medlem

Så er jeg tilbage.

Jeg har ikke fået fat i et kamera, så der er desværre ikke flere billeder.

Det er meget, meget forvirrende. Nu vil jeg bare gerne vide, hvornår jeg skal høste, men det er fandeme ikke let at finde ud af, når min eneste plante nogensinde selvfølgelig ser ud til at være en skide hermafrodit! Ikke at jeg er fordomsfuld eller noget, der skal jo være plads til alle, men hvorfor lige MIT barn?!

Men altså: Der er både nosser og små hvide hår, der kommer ud af den. Er den så ikke tvekønnet? Og hvornår skal jeg så høste? Når jeg nusser bladene og lugter til mine fingre, så er der en dejlig lugt af THC, men jeg vil jo alligevel gerne have mest muligt ud af den. Bliver sådan nogle hermafroditter også brunlige i det?

Argh!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
ja de gør når frøene er ved at være modne så vil jeg mene det er høsttid da det jo er en herma, og en herma er tvekønnet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]