Jeg vil da også lige se at få kommenteret konkret på dit indlæg, Nullo. Jeg har været og er stadig i samme båd som dig. Ligesom Stonez er det.
Nullo skrev:
Inden I nu går helt i selvsving så...jeg har på ingen måde tænkt mig at gennemføre noget der ligner, men jeg har tankerne, de er tilbagevendende og det skræmmer mig. Derfor har jeg brug for at dele dem med nogen.
Sagen er den, at jeg føler mig uendelig ensom. Dvs. jeg har folk omkring mig, men det er ikke folk jeg "kan bruge til noget" forstået på den måde, at der er en distance som gør, at den dybere personlige relation ikke er tilstede. De af mine venner, som har stået mig nær, har svigtet mig igen og igen. Som det godtroende fjols jeg er, har jeg tilgivet dem, eller set igennem fingre med det hændte, men der kommer et punkt, hvor man bare ikke længere kan ignorere det....der er en grænse for hvor mange gange man gider blive "taget for givet".
Der er (muligvis) to ting i det her. Ensomheden og følelsen af ikke at være forstået er helt almindelig, hvis man har en depression. Det er en følelse, som du langt fra er alene med, men det er også en følelse, hvor lidelsesfæller ikke hjælper stort.
HVIS det er en depression, du har (og det er vist oplevelsen generelt og også hos mig), så er den første erkendelse, du skal gøre dig, at
du er alene. Det er hele kernen i depressionen. Det er vigtigt, at du gør dig klart, at det her er
dit problem og dit problem alene. Det handler om, hvordan du ser, oplever/fortolker og forstår verden. Det er fuldstændig uafhængigt af andres handlinger, og det må du prøve at gøre dig klart. Jeg ved, det ikke er ligetil.
Nullo skrev:
Udadtil fungerer jeg godt. Jeg ved jeg er afholdt og jeg virker uden tvivl som en glad og positiv person....Det er dog bare overflade. Lige under er jeg ved at knække totalt, og jeg føler faktisk det bare er et sp. om tid førend jeg gør det...knækker. De to eneste mennesker, som jeg føler elsker mig ubetinget og som jeg føler kun vil mig det ubetinget bedste, er mine gamle forældre. Og gamle er de. Så gamle, at jeg ved jeg kun har dem få år endnu. En tanke der skræmmer mig usigeligt, da jeg ikke ved hvad jeg skulle stille op uden dem. Ikke at jeg taler med dem om hvordan jeg har det, for det gør jeg ikke, da jeg gerne vil beskytte dem, og da jeg ved det vil plage dem usigeligt. Endvidere ved jeg, at de ikke har værktøjerne til at hjælpe mig videre.
Dine forældre er magtesløse, og det er helt forståeligt. Det er ikke fra dem, du får hjælp, og sådan er det! De vil dig alt det bedste, og tag imod deres kærlighed med kyshånd. Men de er dybt involveret, og kan ikke se skoven for bare træer, så at sige. De
kan ikke hjælpe dig efter behov. Dels fordi de er personligt involveret, dels fordi de ikke ved, hvordan man skal håndtere sådan noget. Selv hvis de begge havde væretr uddannede psykologer, ville de ikke have kunnet hjælpe dig.
Nullo skrev:
Mit kærlighedsliv fungerer heller ikke. Det er længe siden at jeg har haft en kæreste,- noget der er selvvalgt. Jeg trives ganske enkelt pt. ikke med en kæreste. Når hun er der, er hun det eneste jeg har...eller sådan føler jeg det. Alle hendes ord og gerninger bliver vendt og drejet i mit hoved...jeg er jo bange for, at hun skal svigte, forlade mig...eller måske endda bedrage mig. Jeg er derfor konstant nervøs når jeg er i et forhold, og følgeligt heller aldrig 100% glad...langt fra. Faktisk foretrækker jeg at være single...så gør det hele mindre ondt, og jeg er mindre nervøs....og så alligevel ikke. Tanken om at skulle leve alene, kan jeg ikke holde ud....umiddelbart føles det som et, for øjeblikket, uløseligt paradoks det med mit kærlighedsliv.
Udover mine forældre, så er det der holder mig oppe, mit arbejde (jeg arbejder med børn). Deres oprigtighed og deres ubetingede glæde ved at omgås mig som person, er ganske enkelt dét, der der holder hovedet oven vande. Samme øjeblik jeg får fri, begynder ensomhedsfølelsen....en følelse som er komplet uudholdelig.
Kort sagt har jeg mistet lysten til at leve. Jeg kan stå i Netto en onsdag eftermiddag og tænke at "hold kæft hvor er det hele dog meningsløst" og "christ....jeg gider bare ikke (leve))", uden egenligt at føle fortvivlse, men med en tanke om at "bare det her satans liv snart var slut". I mit hoved er livet mandag-fredag, men døden står som "weekend"...der hvor man får fred. Ved det lyder (og er) sygt, men jeg går sgu næsten og håber på jeg bliver svært syg/skudt i hovedet af et vildfarent projektiv/ramt af lynet...anything....jeg gider bare ikke mere...kort og godt.
For 5 år siden havde jeg en slem depression hvor jeg blev behandlet med Cipramil (var det vist),- en oplevelse jeg meget gerne havde været foruden...altså...det at få Cipramil. Jeg havde store fysiske bivirkninger og er endnu ikke kommet mig over dem. "Lykkepille"-kur kan jeg med andre ord slet slet ikke overskue. Så er der psykologen...Dunno...Har egenlig ikke lyst til det. Var i forbindelse med min depression til psykolog, og det var da også godt, men....dunno...jeg orker det ikke.
Jeg vil gerne høre jeres tanker om det her...erfaringer...løsninger...anything. Har haft det sådan her længe og havde brug for at få det fortalt...
Please...
Jaaa, jeg har ikke så meget at tilføje til, hvad jeg har skrevet i denne post og tidligere i tråden.
Du må meget gerne kontakte mig via PM for evt. at tage en snak via Messenger.
/NO