Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Check lige mit LSA-trip (under agyria nervosa) - det var ret fedt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fedt, hvilken metode brugte du til ekstrakten?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

æther til s9-stofferne og ethanol til ekstraheringen (methanol sælges ikke til privatpersoner [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] ) men ethanol fungerede også fint [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] . Mit næste eksperiment bliver enten meskalin eller scopolamin [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Må jeg foreslå meskalin fra ethno's tørrede San Pedro? Jeg har selv planer om at danne det om til noget freebase...

Måske svampe-ekstrakt, man kan, hvis man er lidt kreativ, lave de kære små om til noget flot (og fucking potent) gyldent olie.

Methanol sælges ikke til privatpersoner, ehh?
Det mener jeg ellers at de gjorde for nogle år siden - hvor har du spurgt efter det?

Insane psychedelia user!

He he Hallifax666, hold nu nallerne fra de natskygger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Lad os nu investere i noget AMT...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Dex- Brugsen-Byggekram-Matas-Apoteket+diverse dagligvarebutikker og de har det ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Hvad med acetone? Det fordamper ved 57 grader.

Acetone er, lige som ethanol og methanol, både polært, upolært og populært, og det kan næsten ikke være meget giftigere end methanol.

Hvis man kunne bruge flydende butan som opløsningsmiddel ville det være ideelt som upolært opløsningsmiddel. Det koger ved 0 grader. Et liter ville fordampe på et minut eller lignende.

Medlem

Matas har vist isopropylalkohol. Var det noget? Kogepunkt omkring 90.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@-)Dumbtripper-det lyder som om du ved hvad du snakker om [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] - jeg bruger bare ethanol, det er billigt, let at skaffe og det klarer jobbet udemærket

Medlem

Ja, det lyder sådan, ikke? Men det er bare en vane fra den gang jeg faktisk gjorde.

Ja, ethanol er jo fabelagtigt! Næsten helt ugiftigt, relativt set. Så behøver man ikke være så pertentlig med at fjerne alle spor af opløsningsmidlet. Som f.eks. i absinth [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ikke at jeg selv nogensinde har været forsigtig med at fjerne spor af hverken det ene eller det andet. Drik bare en masse mælk til. Det er et godt, gammelt råd mod alt muligt dårligt.

Men er koncentreret ethanol nu også så let tilgængeligt? Mener du hjemmebrændt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Både hjemmebrændt og det med denatureringsmidlet (jeg er ikke så sart [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

Medlem

>>Både hjemmebrændt og det med denatureringsmidlet (jeg er ikke så sart [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

Jeg har aldrig brugt det, men denatureret sprit er sikkert fint. "Giften" fordamper jo nok lige så let som ethanol. Ellers ville man for let kunne adskille stofferne ved destillation.

Desuden må de vist ikke komme alt for giftige ting i som denatureringsmiddel, som f.eks. methanol. Et eller andet geni kunne jo finde på at drikke det, og han skulle helst ikke dø. Godt nok.

[ 21 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]

In our memories
Brugeravatar

Acetone er vistnok for agressivt til de fleste ting, mener jeg det var jeg læste... isopropyalkohol? det lyder sikkert meget fornuftigt... er sådan noget stads giftigt?

Medlem

Nu vi snakker om destillering af rengørings-sprit...

Man kan ikke destillere for at fjerne det giftige element, men kan man så ikke fryse produktet, så enten giften eller alkoholen fryser, og man så kan skille de to?

Bare lidt vanvid.

In our memories
Brugeravatar

Jeg har hørt rygter om at man skulle hælde noget mælk i normal husholdningssprit, putte det i fryseren, og når så mælken er frosset, så skulle denatureringsmidlet ha' bundet sig til det, så man har noget dejlig ethanol - til at drikke eller bruge til sjove forsøg...

Medlem

Ja, isopropylalkohol er vist giftigt. Jeg mener det er det de putter i anti-frostvæske. Så hellere dit forslag med denatureret sprit.

In our memories
Brugeravatar

Ja, men jeg ved jo ikke om det bare er en and, eller om det virker... methanol er jo også giftigt, men det kan jo være ret ligegyldigt, så længe det fordamper...

Medlem

Denatureret sprit virker sikkert. Man kan da prøve at fordampe en lille mængde, og se om det alt sammen fordamper, eller om der bliver noget tilbage.

Noget af det eneste man nok ikke skal bruge er olie. Det fordamper næsten ikke, tror jeg [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Egentlig burde alle bruge et Soxhletapparat til at ekstrahere plantedele. Det er noget med at opløsningsmidlet hele tiden fordamper fra en opsamlingsflaske, og siden fortættes og løber ned over plantedelene, tilbage ned i opsamlingsflasken. På den måde kan man ekstrahere en stor mængde plantemateriale med en relativ lille mængdeopløsningsmiddel. Og man ender vel med en meget koncentreret opløsning som ret let kan tørres. Smart.

Sådan et apparat burde jeg næsten købe, nu hvor jeg forhåbenlig snart får kommunen til at betale min løn. Og måske også en ny magnetomrører, deluxe-modellen, og... Nå nej, T&S har jo lige lukket mit firma p.g.a. manglende momspligtig indkomst!

Et gæt på en pris på en Soxhlet-del til ens destillationssæt er 500 kr. De der kemiudstyrsproducenter tjener store penge!

Billede

Medlem

Struers! www.kebolab.dk

EKSTRAKTIONSAPPARAT, Soxhlet

Kapacitet: Pris:
30 mL 345,00 kr.
250 mL 423,00 kr.
500 mL 770,00 kr

Bie & Berntsen har vist generelt lige så høje priser.

Ja, sådan nogle firmaer handler efterhånden ikke med private mere. Sidste gang jeg købte noget som privat hos Struers var noget hundedyrt ultra-fint aluminiumstøv til krudt, og det var vist i 1990.

Hvis du et firma registreret som arbejdende inden for "naturvidenskabelig forskning og teknik" er det måske endnu bedre end hvis det er f.eks. webdesign, men jeg ved slet ikke om de checker det. De er nok mest interesserede i dine penge.

In our memories
Brugeravatar

Well, nu er det jo netop grafisk design, webudvikling / programmering osv...

Men "organisk programmering" hører vel også ind under det? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]