Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej...
Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet ayahuasca, om hvilken slags vand i har anvendt, har læst at man helst skal bruge destilleret vand men det kan jeg ikke finde nogen steder og er for doven til at lave det selv, ud over det vil jeg gerne høre hva forskellen er på dét og demineraliseret vand, kan det muligvis bruges istedet..?
på forhånd tak...

The trouble with the rat race is that even if you win, you're still a rat.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
demineraliseret vand kan du sagtens bruge i stedet for, det er det samme

Junior medlem

Okay cool, så kan vi komme igang næste weekend... skal der tilsættes c-vitamin som fx citronsaft, for at få den rigtige Ph værdi eller er det ikke nødvendigt...? :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
sekstoi skrev:
demineraliseret vand kan du sagtens bruge i stedet for, det er det samme

Gu' er det ej. Dog vil demineraliseret i langt de fleste henseender kunne anvendes istedet for destilleret vand.
PsychonautPeter6760> Jeg tror ikke der er nogen grund til at tænke overdrevent meget på renhedskrav til vendet - hvor let adgang til destilleret vand tror du den gennemsnitlige sydamerikanske shaman har?
Angående syre - mange anbefaler at bruge eddike til at syrne bryggen med - det skulle give et mere drikkeligt produkt. Fosforsyre (hvis man har adgang til det) er der også en del som sværger til. Men husk kun at syrne bryggen en smule - det skal ikke være tæt på udrikkeligt surt overhovedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hvor surt er udrikkeligt surt..? men ja, ved at bruge fx citron syre skal der ikke meget til..

mener at en cola har en ph på 2,5, eller noget i den dur...

Titel:
Dedikeret medlem

Prometheus: ja okay det så rigtigt nok,men det kan jo stort set altid bruges i stedet for så fuck det, du har skåret det ud i pap

Titel:
Junior medlem

Okay, fik nemlig fortalt at demineraliseret vand ikke kunne drikkes, eller at det kunne være skadeligt, men regner da med jeres råd, ville bare være på den sikre side og gøre det rigtigt, har prøvet en del psykedeliske stoffer der ikke virkede efter hensigten pga. forkert tilberedning eller indtagelsesmåde, så det er rart nok at få skåret ud i pap.. :wink:

Kan godt se at det nok er de færreste shamaner der lige render en tur på tanken efter vand. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

siden du siger ikke virkede har du så overhovedet haft nogle psychedeliske oplevelser?

Titel:
Junior medlem

Ikke så lidt flabet hva.. :roll:
Ja og nej, prøvede LSA frø (Hawaiian baby woodrose) og Thailandske svampe som virkede udmærket, dog uden de vilde hallucinationer.. men Salvia divinorum, Calamus (Sweet flag) og Wormwood herb (Absinth) havde slet ingen virkning....

Titel:
Dedikeret medlem

er du sikker på du ikke bør genoverveje ayahuasca? DMT er stærke sager selvfølgelig er det dit eget valg bare et venligt råd, kender jo ikke noget til din psyke pt, hvis du mener den kan holde til et DMT-univers så må jeg jo bare forholde mig til det

Titel:
Junior medlem

Forstår dig ikke helt, mener du at eksperimenter med andre stoffer bedre kan forberede en på en DMT rus? eller hvorfra kommer din kommentar om at genoverveje ayahuasca fra? No offence, spørger jo fordi jeg ikke ved hvad der venter mig på bunden af yage koppen... :)

Titel:
Dedikeret medlem

har du ikke undersøgt virkningen og rapporter på det? så vil jeg ikke tro du er klar først skal du undersøge stoffet grundigt tilbunds inden du indtar det i det her tilfælde ayahuasca tror jeg du skal beslutte dig for at prøve nogle andre psychedelika først og så senere hvis du føler for det vende tilbage til ayahuasca skulle være en af de stærkeste naturlige stoffer man kan udsætte sig selv for

tjek evt det her link for mere info http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Ayahuasca

det skal lige siges DMT og nogle andre grene af DMT er ingerdienserne i ayahuasca

Titel:
Junior medlem

Jeg har læst om ayahuasca det sidste år for at forberede mig på det, så håber da jeg ved lidt om hvad det handler om, nu er jeg bare nået til fremstillingen som jeg var lidt i tvivl om...
men tak for din bekymring, jeg skal nok lige drop et indlæg eller en triprapport om hvordan det gik, det kan jo heller ikke gå mere end helt galt...

Titel:
Dedikeret medlem

nårh okay helt iorden

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hellerup
PsychonautPeter6760 skrev:
Jeg har læst om ayahuasca det sidste år for at forberede mig på det, så håber da jeg ved lidt om hvad det handler om, nu er jeg bare nået til fremstillingen som jeg var lidt i tvivl om...
men tak for din bekymring, jeg skal nok lige drop et indlæg eller en triprapport om hvordan det gik, det kan jo heller ikke gå mere end helt galt...

hey!!
hvonår skal du så tage det??
jeg skal prøve det på mandag eller tirsdag.. hee..' glæder mig :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det kan jo heller ikke gå mere end helt galt...

Jo, det kan. Det kan gå ret så galt hvis du ikke er forberedt nok.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hellerup
R. Girk skrev:
det kan jo heller ikke gå mere end helt galt...

Jo, det kan. Det kan gå ret så galt hvis du ikke er forberedt nok.

hvordan det?
hvad kræver det at være godt forberedt.. :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

være i mental ligevægt og skal have været det i et godt stykke tid inden altså du må helst ikke have været i depression eller noget i den stil for nylig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
personligt har jeg ikke haft gennembrudsoplevelser på dmt (ayahusaca). og derfor kan jeg havde lidt svært ved at pinpointe hvad der præcis skal til. Men som udgangspunkt plejer der at være rimelig enighed om at dmt oplevelser(gennembrud) ofte kan virke mere overrumblende ogskræmende end eksempelvis LSD, og der er vidst stor enighed om at LSD er et ret kraftigt psykedelisk stof man ikke bør smide i hovedet uden grundig forberedelse. Min konklution er altså at man under inge omstændigheder bør tage ayahuasca uden at havde sat sig grundigt ind i hvad det er man beskæftiger sig med. En del af det at sætte sig ind i et stof inkludere i mine øjne at man også til en hvis grad gør sig selv bevidst hvad man forventer og ønsker med en given indtagelse af psykedelika. Min personlige erfaring siger mig i hvert fald at det oftere "går galt" i de situationer hvor man ikke har gjort sig bevidst omkring årsagen til indtagelse.
Noget helt andet: Der spørges tidligere i tråden om et indtag af stoffer kan gøre en parat til andre stoffer, der vil jeg nok sige ja. Forklaring: Jeg har flere gange mødt folk der når de hørte lidt til min forhistorie med stoffer blev meget interesseret i netop det psykedeliske område indenfor stofverdenen, men mange af disses interesse lå mere i det at have en oplevelse der klart adskilte sig fra dagligdagen end en egentligt stræben efter oplysning, (og nu kommer det der semi spirituelle hippiepjat der ikke kan tages seriøst på en "videnskabelig måde") fordi i følge min opfattelse af verdenen vil ethvert indtag af ayahusaca som ikke bunder i en trang til at forstå de dybereliggende kræfter i eksistensen være et fejlindtag. Jeg har hørt om mange folk der tog LSD (eller svampe) på en "ikke oplysende" måde( altså udelukkende for at frembringe en rus) som har haft fornøjelse af det uden nogensinde at forstå de folk der oplever at få indsigt i den højeste sandhed, men jeg synes ikke det virker til at være tilfældet for ayahusaca(eller dmt i andre former).

Titel:
Junior medlem

Hey
ja drak det i fredags, meget dårlig smag men en utrolig oplevelse, der var ikke de vilde hallucinationer men det var som en anden verden, ubeskiveligt..! Den eneste ulempe er den lange faste i kombination med et par joint så bliver man sku sulten...
Rusen var som antabus mod dårlige vibes, hver gang jeg tænkte negativt fik jeg kvalme og brækkede mig, bagefter var jeg i rigtig godt humør....
Kan varmt anbefales, men vær' sikker på at have en trip-sitter til at passe på sig, for man er ret meget ude af kontrol... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]