Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 09:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Iboga rodbark
Medlem

Geografisk sted: I det mørke jylland...
Er der nogle der kender til denne urt??
Det der står om den på ethnoplanet lyder ret vildt men man ved jo aldrig...

Insane psychedelia user!

For at ligesom få gang i dette topic stikker jensus sine vamle fingre ind og fortæller at han selv har ledt uden at kunne finde særligt meget, en trip rapport på lycaeum og lidt mere, men ikke rigtigt så meget info, er der slet ingen der ved noget om den sjove afrikanske plante????

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ibogain, det aktive stof i iboga, er et meget specielt stof der virker i LANG tid. Det er efter sigende psykedelisk på en ret speciel måde, og virker i op til 60 (!) timer. I mindre doser er det en stimulants. Så vidt jeg ved er det ikke ligefrem et rekreationelt drug, men det kan sikkert gi' nogen interessante oplevelser.
Iboga er forbudt i USA, og vistnok også i Sverige. Det bruges til behandling af narkomaner i bl.a. Holland. Efter et seriøst iboga-trip, har man af en eller anden grund ikke trang til at tage de substanser man tidligere har været afhængig af.
Iboga er en af de få ting jeg længe har haft mulighed for at prøve, men simpelthen ikke har turdet! Det er heller ikke så ofte at jeg lige har mulighed for at hive 60 timer ud af kalenderen... Men jeg bliver jo nok nødt til at prøve en lille dosis inden for overskuelig tid...

Medlem

Geografisk sted: Færøerne
Erowid har en Ibogain vault: http://www.erowid.org/chemicals/ibogaine/ibogaine.shtml

[ 26 2001: Besked ændret af: Zemantics ]

Insane psychedelia user!

Jo tak, har tjecket den men jeg har ikke tænkt mig at bruge planten til afvænning.

Medlem

Geografisk sted: Færøerne
Nej, det tænkte jeg hellere ikke [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg var tilfeldigvis på Erowid da jeg læste din post, så jeg checkede ikke siden. Men de har da links [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Synes heller ikke rigtigt at jeg kunne bruge linksene til noget

Medlem

Der er nogle gode Ibogatripbeskrivelser på http://www.homepages.hetnet.nl/~larisa/df/ Okay, om de er gode må man selvfølgelig selv bestemme.

Ellers kan man søge på "bwiti" og "iboga" på Google, og få en masse om brugen af Ibogarod i den afrikanske Bwiti religion.

Forresten bygger tilhængerne af Bwiti kulten trippet op over flere dage ved at spise små portioner Iboga medens de fester. Måske undgår man på den måde den ubehagelige stimulerende effekt Shulgin taler om i tihkal.

[ 27 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]