Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 12:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Hvor klog er du
Afstemning sluttede 25 sep 2006 12:51
00-80 6%  6%  [ 3 ]
80-90 2%  2%  [ 1 ]
90-110 16%  16%  [ 8 ]
110-130 49%  49%  [ 25 ]
130-150 27%  27%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 51
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Nashet skrev:
Citat:
albert einstein vidste jo næsten kun noget om fysik

Forkert.. Tjek denne side ud, hvis du ikke mener Einstein havde potentiale til en humanistisk karriere :D http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/a/alberteins136891.html

Small is the number of people who see with their eyes and think with their minds.
Albert Einstein

Titel:
Medlem

Som flere har bragt på banen er IQ ikke en måde at måle viden på, men logisk tankegang. Hvilket vil sige at du måler hvor god du er til at tænke inden for systemet. IQ er noget der bryder frem i et sørgeligt samfund blottet for individuel søgen efter værdier.
Folk der går op i IQ er de samme ignoranter der ringer til panserne når man fyre sig en god fed på stranden, det er de idioter der tror de ved noget om livets sammenhæng fordi de kan se hvilken firkant der passer ind med de 2 andre.
Helt ærlig hvis vi mener noget med vores psychedeliske søgen, så må vi også holde fast i at verden er større og viden er mere end en autoritetstro og fordummende skala for hvor god man er til at se matematiske systemer.

- Anarkrig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
IQ har på ingen måder noget med klogskab eller dumskab at gøre.

For et eksemple skyld synes jeg helt bestemt at noget af det dummeste der nogen siden er blevet gjort, var da USA valgte at kaste ca. 50 millioner liter plantegift ud over den vietnamenske jungle i slutningen af vietnam krigen.

Jeg tror bestemt at de menesker der stod bag project orange har (eller forhåbenlig havde) en IQ på mere 90

Fy da føj

Anarkrig skrev:
Som flere har bragt på banen er IQ ikke en måde at måle viden på, men logisk tankegang. Hvilket vil sige at du måler hvor god du er til at tænke inden for systemet.

Det kan være det er en slags omvendt IQ hvor man er meget god til at tænke uden for systemer, altså kaos tænkning eller hvad man nu kan kalde det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En lille kommentar: IQ har intet med klogskab at gøre.

Senest rettet af R. Girk 18 sep 2006 21:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Anarkrig skrev:
Som flere har bragt på banen er IQ ikke en måde at måle viden på, men logisk tankegang. Hvilket vil sige at du måler hvor god du er til at tænke inden for systemet. IQ er noget der bryder frem i et sørgeligt samfund blottet for individuel søgen efter værdier.
Folk der går op i IQ er de samme ignoranter der ringer til panserne når man fyre sig en god fed på stranden, det er de idioter der tror de ved noget om livets sammenhæng fordi de kan se hvilken firkant der passer ind med de 2 andre.
Helt ærlig hvis vi mener noget med vores psychedeliske søgen, så må vi også holde fast i at verden er større og viden er mere end en autoritetstro og fordummende skala for hvor god man er til at se matematiske systemer.

- Anarkrig

Fik du under 100? :wink:
Ej, du har da helt ret i at det er en tåbelig ting at gå op i. Men jeg synes nu de kan være meget sjove, i hvert fald dem på nettet, har ikke prøvet en rigtig.

Senest rettet af NowhereMan 19 sep 2006 02:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Anarkrig skrev:

Det er godt, at du kan sætte ord på ting, jeg ikke kan. Tak :)

Vise ord

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
133 med spredning 15.
Meget højt har jeg så, efter din inddeling.

:D Nice, så kan er jeg nærmest læge!, eller hva?

Jeg undrer mig altså lidt over dit indlæg, at du vil forsøge at "modbevise" visse psychedelia brugeres viden om stoffer, ved at lade dem undergå en iq-test? Hva hulen skal det bevise?, hverken det ene eller det andet nej.
Narj du, du skulle da hellere tage diskutionen op i de tråde hvor du føler at nogen kommer med misinformation, så vi kan få den udryddet. Ikk' :)

Titel:
Junior medlem

ha ha i er sku sjove !

formålet var måske at pille lidt af jeres selvhøjtidelig af, for den florere RET kraftigt.

ta den !

Titel:
Junior medlem

ha ha i er sku sjove !

formålet var måske at pille lidt af jeres selvhøjtidelig af, for den florere RET kraftigt.

ta den !

Titel:
Flueknepper kongen

karl johan skrev:
ha ha i er sku sjove !

ta den !

Du er en fucking nar med 8 posts.

Skrid af helvede til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

karl johan skrev:
ha ha i er sku sjove !

ta den !

Jeg er stadig ret uforstående, Karl Johan - har du ondt i røven over et eller andet? Hvordan piller man folks selvhøjtidelighed af, ved at lade dem undergå en IQ-test, der tester for ens evne til at løse matematiske/logiske grafikopgaver? Det har jo intet med ens viden om f.eks. stoffer at gøre. Desuden tror jeg, at der er en del herinde med en ret høj IQ, hvilket bare smadrer, hvad end det nu er, du forsøger at påvise i endnu højere grad.

Selv scorede jeg 115

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fik 115 ved spredning 15.
Er vel okay, når jeg er 15, og på 10 min? If not, I'm gonna kill myself, thanks to Karl Johan! How dare you ruin my self esteem!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Karl Johan -> Hmm.. Kom tilbage, når du har formuleret og gennemtænkt din kritik lidt mere, så du ikke ender med at blive gjort til grin eller bare ikke forstået.

Mvh
Nashet

Titel:
Junior medlem

i tager jer selv for alvorligt?

I har jeres egne teorier om f.eks MDMA HR? baseret på hvad ? egne erfaringer, en tynd teori? Min kritik er at i bør tage jer selv lidt mindre alvorligt, og måske overveje hvad fanden i har gang inden i går ud og
påstår at det er alle andre end mange af jer som tager fejl?

Det sjove i den her post er at se hvor defensive mange af brugerne herinde bliver. Så er det man spørger sig selv om der mon er nogen som føler sig trådt over tærene?

Citat:

- Anarkrig

Enig, men SKAL det være en psykedelisk søgen?

I tager jer selv ret alvorligt.......................

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
karl johan skrev:

I har jeres egne teorier om f.eks MDMA HR? baseret på hvad ? egne erfaringer, en tynd teori? Min kritik er at i bør tage jer selv lidt mindre alvorligt, og måske overveje hvad fanden i har gang inden i går ud og

Det sjove i den her post er at se hvor defensive mange af brugerne herinde bliver. Så er det man spørger sig selv om der mon er nogen som føler sig trådt over tærene?

Citat:

- Anarkrig

Enig, men SKAL det være en psykedelisk søgen?

I tager jer selv ret alvorligt.......................

Og det gør du ikke?
Jeg er enig i at nogle herinde virker bedrevidende, men det er vel ikke underligt at folk føler sig trådt over tærene, hvis man træder dem over tærene. :roll:

Titel:
Karl Johan, hvis du ikke kan lide at være her, hvorfor smutter du så ikke bare? Er det ikke at tage sig selv lidt for alvorligt, at tro at man har en mission i at informere et helt forum om, at de tager sig selv for alvorligt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

karl johan skrev:

Hvad mener du med, at vores MDMA-HR er tynd? Den er sgu ansvarlig! Små doser, sund kost, kosttilskud, vand og godt selskab er hvad der bliver foreslået her. Ellers kom med nogle konkrete eksempler!

Er du en gammel, vred bruger med ondt bag i? - hvis ikke synes jeg, at du er meget hurtig til at dømme folk, forumet og dets indhold.

Titel:
Junior medlem

jeg trænger vist ikke helt igennem, må jeg konstatere. Det er ikke fordi der er "mission" at udføre her, udover at få jer til at tænke en anelse mere. Overvej hvad psychedelia var og er, og påstår at det er.

Ang. MDMA HR anbefales det her at spise 5-htp. hvor har i den viden fra? det er blot en teori, en meget tynd teori i har ikke har det mindste evidens for.

jeg er sku ikke sur, men i er meget nærtagende... og nej det er ikke en fordømmelse, blot en konstatering ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
karl johan skrev:
Ang. MDMA HR anbefales det her at spise 5-htp. hvor har i den viden fra? det er blot en teori, en meget tynd teori i har ikke har det mindste evidens for.

Teorien er funderet i egne erfaringer, astrologi og nærlæsning af kaffegrums, samt publikationer som denne:

Sprague JE; Huang X; Kanthasamy A; Nichols DE. Attenuation of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) induced neurotoxicity with the serotonin precursors tryptophan and 5-hydroxytryptophan. Life Sciences, 1994, 55(15):1193-8.

Abstract: Treatment of rats with serotonin (5-HT) precursors tryptophan (TRP, 400 mg/kg) and 5-hydroxytryptophan (5-HTP, 50 mg/kg) was shown to attenuate MDMA (20 mg/kg) induced serotonergic neurotoxicity as measured by [3H]-paroxetine binding in the striatum, hippocampus, and frontal cortex of the rat brain. Hippocampal 5-HT and 5-HIAA levels were also indicative of the protective effects of TRP and 5-HTP. These results suggest that depletion of 5-HT stores is important for MDMA-induced neurotoxicity. The possible significance of this 5-HT depletion in MDMA-induced serotonergic terminal degeneration is also discussed.
:P

Titel:
Hvorfor bruge tid på få os til at tænke mere? Du får det til at lyde som om du ved noget som andre ikke ved, som om du mener du er klogere.

Hvis du har en mening du gerne vil dele er det måske mere konstruktivt at oprette en tråd og lægge op til en diskussion, frem for din "hold kæft hvor er I dumme"-attitude. Sådan tror jeg ihvertfald ikke dit "budskab" trænger særlig godt igennem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]