Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hvis hjernen udløser serotonin + andre neurotransmittere, som en slags fortjenste, når man oplever udefra kommende rare/gode ting, og man selv mener at en bønne er god for en, og man ikke har røget længe (fx 12 timer) så bliver man mere glad for bønnen, og hjernen udløser så mere serotonin + andre neurotransmittere, end hvis man nu havde siddet og røget konstant den sidste lange tid. Problemet er at nogle det nogle folk absolut har som nummer et er hash, af ting de holder af. det gør at de udløser deres største udladning neurotransmittere der hovedsageligt dækker over tilfredstillelses og glæde-delen, vil aldrig opnår noget bedre end det at ryge en fed, så kuren er uanset hvad man er blevet helt/delvist psykisk afhængig af, hash som cola, at bilde sig selv ind at der er noget du vil blive mere glad for end det du stopper i hovedet, ellers må nogle andre jo få dig overtalt til det (afvænning).

det er også derfor at hash og alkohol er luskede stoffer, man kan indtage store mængder, og får et forhold til dem, man kan indtage dem dagligt uden de store bivirkninger (i et stykke tid), men når man indtager disse stoffer dagligt over en lang periode, få de en plads på hjernens rangliste over hvad man er vant til, og efter lang tid hvad man behøver for at få sit Serotonin-rush (tilfredsstillelse).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Du tænker vist meget over tingene Smurf, når du ikke har røget...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Meget teknisk forklaring, må jeg sige. Det er så vidt jeg husker transmitterstoffet anandamid (sp?), som styrer vores humør, der stiger i koncentration i hjernen når vi ryger en fed. Jeg mener at have læst et sted at folk der har røget dagligt i længere tid har en kronisk lavere koncentration af dette stof i hjernen, og derfor har brug for at ryge, bare for (som minimum) at nå op på normaltilstanden.

Jeg kan iøvrigt kun nikke genkendende til det at man kan indtage hash dagligt i et stykke tid uden de store bivirkninger, men hvis man bliver ved kommer man på et tidspunkt til et stadie hvor hash kommer før alt andet i sit liv.

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hmm, der er jeg heldigvis ikke endnu.
Men ryger næsten altid en 0,1 inden jeg skal sove, det er for lækkert at falde i søvn på.

GF

Dedikeret medlem

True! når man ryger en fed optages det gennem anandamid-recpetorerne CB1 og CB2, men når man har røget længe og hele tiden, har du sikkert ret i at man automatisk ikke producere anandamid, da ens krop jo benytter cannabinoiderne som erstatning for kroppens egne cannabinoider, da de "normalt" er tilstede når man jo ryger hele tiden og derfor ikke benytter sine egne.

Men det er ikke kun Anandamid der styre vores humør der er en del andre neurotransmittere som serotonin og dopamin.

Medlem

Men det er vel kun på Anandamidreceptorerne at cannabis har en virkning? Stoffet roder ikk' ved seretonin og dopaminbalancen - eller?

Dedikeret medlem

nejda,,, LÆS dog hvad jeg skriver...

LAMER!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
@S3K: og man ikke har røget længe (fx 12 timer). looooooooool haha den kender jeg godt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Ja, det er ikke kun anandamid der styrer vores humør og velbefindende, men jeg mener ikke at cannabis påvirker andre kemikalier i hjernen end netop anandamid.

Dedikeret medlem

hehehe... lolda.. det skriver jeg heller ikke .. jo

læs dog hvad jeg skrive igen .. hehe

cannabinioder erstatter anandamid optagelsen.. det påvirker de samme receptorer som anandamid.. CB1 og CB2.

anandamid er kroppens eget stof der minder om en cannabinoid.

[ 14 2002: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]

Medlem

Hmmm... Ja... Ok, fair nok, du mener altså at d er selve forventningen om den gode ryger der giver et seretonin-"rush"?
Jeg tror nu mere at det er glæden ved at gå fra anandamid-underskud til alt-for-meget-anandamid i hjernen, der giver dennne tilfredsstillelse når man har røget meget ofte gennem længere tid.
Alternativet til at ryge er jo at vente til anandamidbalancen har genoprettet sig selv - og indtil da har man en ret stært trang til at ryge.

Dedikeret medlem

yes netop.. CAnnabis påvirker CB1 + CB2 recptorene, det giver den skæve virkning, blandet sammen med resten af vores kredsløb, fx serotonin og dopamin, det betyder at hvis man har det sjovt og er godt oppe og kører, bliver man bedre skæv, så hvis man er helt færdig i bøtten, kører ens neurotransmittere vel på lavt blus, og derved virker hashen ikke så godt, som når man er loadet med serotonin, dopamin samt andre neurotransmittere...

Medlem

Geografisk sted: danmark
SAY WHAT????? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

HAAAASHOOOMAAANEEEERRR!!! godt man er ovre det stadie [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

det er jo ikke fedt at ryge hver dag, vel folkens... det ved i jo også godt hvis i tænker jer om! HA HA HA... hvor er det nemt at sige (& mene) nu!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] I'm so fucking [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
det er jo ikke fedt at ryge hver dag, vel folkens

*lol* tror du selv på den? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Slam Bong

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Slam bong:
*lol* tror du selv på den? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] <HR></BLOCKQUOTE>

nå jo... dengang man var en lille unge var det da "sejt"... bare rolig, du vokser nok fra det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

den eneste fed jeg egentligt ryger og nyder er min natfed - ikke at den når man kommer hjem ikke er god - men jeg ved at den fed jeg ryger imorgen aften - den bliver så sindssyg vild *gg*

har ikke røget siden fredag klokken ca. 4

det er over 24 timer siden - det er LANG tid siden - og jeg elsker at gøre det - holde pause i weekenden og smoke i hverdagen - hvis det gøres omvendt gider jeg ikke arbejde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også lagt mærke til den fede virkning når man kommer hjem fra en arbejdsdag.

Jeg ved ikke så meget om C1-2-3 receptorer,men jeg har lagt mærke til,også i andre sammenhænge,at hvis man er i den der lidt trætte,men tilfredse stemning,efter en hel arbejdsdag,er det ligesom om Cannabis forstærker den.

Det stemmer også overens med den viden man har om Cannabis,at det forstærker den sindstilstand man er i.

Men det ka da godt være at der er blandet serotonin og Dopamin ind i billedet.Ich weis nicht. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
s3k : Hvis man stopper med at ryge, vil andamid niveauet så blive normalt igen når kroppen har indstillet sig på at den selv skal producere det igen?

Dedikeret medlem

der er der jo helt sikkert da man heletiden benytter disse,, óg hjerne kan optage disse neurotransmittere, nærmest ved tankens kraft, men det er jo ikke det essentielle, det er jo at vi erstatter benytter cannabinoider istedet for anandamid, og derved giver os selv muligheden for af styre vores humør, da man ved et undskud af anandamid bliver stresset, muggen og irretebel, bliver man ved et stort overskud Skæv, og skæv kan kun defineres for hver enkelt person. men det generelle i rusen må jo være det modsatte af stresset, muggen og irretabel, derfor er der mange mennesker som kunne have fordel af at ryge noget cannabis, da de ville få det meget nemmere, undgå flere kontroverser og konflikter, har i nogenside set en skæv person, hvor cannabis rusen har været trigger for vold, vrede eller misforståelser, ligesom alkohol nemt kan forsage, derfor burde flere mennesker ryge en bønne efter arbejde, eller dele den med arbejdskollegerne, da de ville være i højt humør efter en hård arbejdsdag, stedet for af føle sig udkørt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]