Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Udlandet
"DRUG STUDY"

websitet http://www.nru.dk/drugstudy/

Vi har stadig brug for forsøgspersoner til vores forskningsprojekt om unge og euforiserende stoffer!

Måske har du allerede set/hørt lidt om vores projekt på Rigshospitalet, hvor vi undersøger hjernen hos unge, der benytter stoffer. Måske har du endda været så flink allerede at udfylde og indsende et spørgeskema til os på http://www.nru.dk/drugstudy/
Fortvivl ikke; I er ikke glemt. Vi er kun lige startet. I takt med, at vi kan tilbyde folk deltagelse i projektet, vender vi løbende tilbage til jer, der besvarer/allerede har besvaret vores skema.

Projekt Update:
Det signalstof system i hjernen vi undersøger, er serotoninsystmet. Aktivering af dette system spiller en central rolle for virkningen af stoffer som MDMA, MDA samt praktisk talt alle stoffer der har en hallucinerende effekt. I første omgang har vores interesse kredset om dem der primært bruger MDMA, men vi har nu valgt at udvide undersøgelsen til andre stof grupper også. Vores undersøgelser omfatter bl.a. forskellige former for hjerneskanninger og neuropsykologiske tests. Vi undersøger udelukkende, om der findes forskelle på gruppeniveau af nogle udvalgte markører - mellem en gruppe af stofbrugere og en gruppe af ikke-stofbrugende kontrolpersonerne. Undersøgelserne af din hjerne tjener derfor som et videnskabeligt bidrag til en generel forståelse af visse stoffers effekt på hjernen. Det er vigtigt at forstå, at vi ikke bruger undersøgelserne til at vurdere, om den enkelte forsøgspersons hjerne er "normal og velfungerende" eller ej.

Vi er allerede gået igang med at undersøge forsøgsperson er der primært benytter MDMA, men vi har brug for mange flere forsøgspersoner. Desuden har vi påbegyndt "afstikker"-projekter om andre stofgrupper, så hvis du benytter andre stoffer som fx LSD, 2C-B, svampe el lign, så er vi også meget interesserede i at høre fra dig. Brugere af andre stoffer som hash, cocain og amfetamin skal heller ikke holde sig tilbage.

Alle oplysninger om de enkelte deltagere er omfattet af tavshedspligt og vil under ingen omstændigheder blive videregivet til andre. Resultater fra forsøget vil kun blive rapporteret i form af statistisk bearbejdede anonyme data.. Man vil blive kompenseret for den tid man bruger som deltager i projektet. Aflønningen vil være som B-indkomst.

Hvis du selv er interesseret - eller hvis du kender nogen, der kunne tænkes at være egnede -, så tjek eller bed dem tjekke http://www.nru.dk/drugstudy/, hvor der findes spørgeskema og yderligere information.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os her via sitet eller via:

Hovedansvarlig
Læge og PhD studerende
David Erritzøe
mail: drugstudy@nru.dk /
tlf: 3545 1468

Alternativt
M.Sc og PhD studerende
Mikael Palner
mail: mikael@nru.dk

Sorry for at dobbelt poste men tænkte at der var brug for en ny tråd. Se den tidligere tråd om emnet her: http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=8932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Senest rettet af future 13 sep 2006 12:30, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder rigtig interessant, det er da en drøm for mig at kunne bidrage til oplysning omkring rusmidler - i særdeleshed cannabis.

Men hvorfor pokker ligger dette i "Medaljens Bagside"?? Generelt ville være mere passende?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jep det lyder da spændene nok, selv om jeg har svært ved at forstå hvorfor den skal i Medaljens Bagside..

Linket skulle vidst også være: http://www.nru.dk/drugstudy/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm man skal oplyse CPR-nummer og skrive under osv... må sgu ikke håbe de giver det videre (og ja har set de skriver de ikke gør) :?

Men kunne faktisk være meget interessant at medvirke i - det er vel forskning der også kan få indflydelse på fremtidige brugere...

Hvad mener i andre, er jeg for paranoid eller hvad?

Titel:
Methylon Connoisseur

LSDrejø skrev:
Hmm man skal oplyse CPR-nummer og skrive under osv... må sgu ikke håbe de giver det videre (og ja har set de skriver de ikke gør) :?

Men kunne faktisk være meget interessant at medvirke i - det er vel forskning der også kan få indflydelse på fremtidige brugere...

Jeg har præcis det samme tanker :/ Rigtigt nok syntes jeg mit forbrug er fint, men ved bare at mange med deres uvidenhed og fordomme ikke vil acceptere det, og det er derfor meget vigtigt for mig at intet ryger videre.. Men jeg syntes også det kunne være virkelig spændene at deltage :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

LSDrejø skrev:

Well jeg er nu osse lidt paraniod omkring det, men har da alligevel skrevet mig op.

Tror fint vi kan stole på dem. Det ville være noget helt andet hvis det havde været et privat foretagende!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NRU skrev:
Alle de oplysninger, du giver os via spørgeskemaet, vil blive behandlet med stor diskretion. Skemaerne vil blive vurderet af en læge udelukkende med henblik på deltagelse i projektet. Hvis du ikke bliver tilbudt deltagelse, vil du modtage et brev om dette og dit spørgeskema vil blive destrueret.
Hvis du inviteres til at indgå i forsøget, vil du via brev og/eller pr tlf blive informeret om dette, og dit spørgeskema vil blive opbevaret i et aflåst kontor.

Jeg tror ikke det kan siges mere tydeligt end citatet gør: "Vi giver det ikke til nogen! Amar!". Man kan naturligvis vælge at tro de lyver, men hvis man tror de er fyldt med pis er det nok ikke for smart at melde sig til undersøgelsen overhovedet...

Ja, jeg vil beskrive det som paranoia..

Titel:
Medlem

Mecka skrev:
Det lyder rigtig interessant, det er da en drøm for mig at kunne bidrage til oplysning omkring rusmidler - i særdeleshed cannabis.

Men hvorfor pokker ligger dette i "Medaljens Bagside"?? Generelt ville være mere passende?

det ligger her fordi det var her den gamle tråd om samme emne blev placeret.

Men hvis forums folkene vil være så venlige at flytte det ville det være dejligt.

mvh mikael

Titel:
Medlem

LSDrejø skrev:

Hej. LSDrejø. Du kan være helt rolig.
Selvom du deltager i studiet vil det selv for David og jeg være det man kaldet "blindstudy" hvor data kun bliver tildelt en gruppe fx bruge eller ikke bruge, således at vi i analysen af vores data ikke ubevidst fortolker data ud fra personlige relationer. Det er standart og lov ved alt forskning. Og jeg kan ikke gøre mere en som tidligere sagt at sige:

Vi giver det ikke til nogen! AMAR!.

Men derfor forstår jeg godt du kan være bekymret. Hvis det kan gøre dig mindre bekymret kender en del af forummets brugere mig personligt, og jeg håber de kan bakke mig op.

Senest rettet af future 12 sep 2006 17:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Der er rimeligt strenge regler mod at give den slags data videre, så jeg tror sagtens man kan stole på at de mener det. Ellers ville de jo også hurtigt få meget svært ved at finde forsøgspersoner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen så er jeg sgu på - så længe det ikke er noget med kanyler... for lige der hører jeg til de der som går rundt og hakker korn... og serveres friturestegt i selskab med pomfritter :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
LSDrejø skrev:
Jamen så er jeg sgu på - så længe det ikke er noget med kanyler... for lige der hører jeg til de der som går rundt og hakker korn... og serveres friturestegt i selskab med pomfritter :lol:

grævlinge?

Synes helt sikkert at det er et super fedt intiativ, at få lavet noget seriøst forskning omkring noget få ved så lidt om, men ævler så meget om...
Håber virkelig det kommer til at hjælpe.

Titel:
Medlem

Tak for støtten, jeg vil meget gerne opfordre jer alle til at hjælpe med at finde forsøgspersoner, grunden til mange studier omkring stoffer er så svage er pga mangle på ordenlige grupper.

Jeg vil meget gerne sende jer en bunke flyere hvis i vil hjælpe med at dele nogen ud.

Mvh Mikael

Titel:
Methylon Connoisseur

Jeg har allerede skrevet til nogle stykker, men det undrer mig nu stadig at du har posted det i Medaljens Bagside?

Titel:
Medlem

Winta skrev:
Jeg har allerede skrevet til nogle stykker, men det undrer mig nu stadig at du har posted det i Medaljens Bagside?

Hej Winta. Tråden bliver flyttet til genrelt af dex senere i dag, jeg postede den her fordi den gamle tråd om samme emne lå i dette forum.

Hvis i har spørgsmål til forskningen eller spørgeskemaet kan i stille dem her så skal david eller jeg være behjælpelige med at svare.

mvh mikael

Titel:
Medlem

Er der nogen af jer der kender til andre danske fora hvor der diskuteres stoffer?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så er den flyttet... prøv evt. at slå et opslag op på DCF, der er masser af hashhoveder! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
De har ikke fået mine sidste fire cifre... endnu....

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh Ø
Til alle jer der har udtrykt bekymring om udlevering af CPR nr mm:
Vi er helt klar over, at hvis der er den mindste risiko for jeres fortrolige oplysninger kommer videre, kan vi ikke gennemføre et sådan forskningsprojekt. Vi vil derfor gerne understrege, at ALLE jeres oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt. Hvis du deltager i forsøgene er vi dog nødt til at bruge dit CPR nummer til bl.a. udbetaling af løn samt bookning på vores hjerneskannere. Når studiet afsluttes anonymiseres data fuldstændigt (dvs personoplysninger slettes) og undervejs er jeres oplysninger sikret af vores tavshedspligt - og gemmes aflåst samt elektronisk bag firewall. Jeres oplysninger kommer IKKE til at optræde i almindelige hospitalsjournaler, og de er heller ikke tilgængelige for politiet.
I første omgang, dvs når I udfylder skemaet, kan vi godt undvære de sidste 4 cifre i CPR nummeret, da det som nævnt først er ved deltagelse i projektet, at vi har brug for fuldt CPR nr.
Ser frem til at modtage skemaer. Linket skulle virke igen nu - Og tak for dem vi allerede har modtaget.
Mvh
David Erritzøe, Neurobiologisk Forskningsenhed, Rigshospitalet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

future skrev:
Jeg vil meget gerne sende jer en bunke flyere hvis i vil hjælpe med at dele nogen ud.

Der skal da støttes op om sådan noget - bare send mig en PB, så skal jeg nok dele en stak ud 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]