Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey :D

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad folk har af erfaringer/råd, hvis man skal prøve at kombinere hash med enten alkohol eller smertestillende piller (f.eks. kodein).

Hvad skal tages først, og hvor store doseringer? Og hvilke erfaringer/fortællinger har I om selve rusen/forløbet?

- Silver_Bullet

PS. Mit første indlæg på denne side, som jeg syntes er supercool, da folk ærligt snakker om både de positive og negative aspekter ved stoffer. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan jeg da godt være med på... Ved alkohol og hash er det bedst at ryge først og drikke bagefter, hvis du vil undgå, at du bliver svimmel og dårlig, som sker for mange, når de ryger og er stive i forvejen. Men hvis man kan styre sin brandert og ryger lidt, kan det også være hyggeligt nok, især når festen er ved at være færdig. På den modsatte side smager alkohol ikke lige så godt, når man har røget først, og så drikker man ikke rigtig igennem. Så det må man finde ud af med sig selv, hvad man kan lide, vil jeg sige.

Hash og kodein, go for it... Hash er altid godt at ryge oven på downers som smertestillende piller eller opiater, det forstærker virkningen på en ufarlig og behagelig måde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Der findes vist mange emner her på siden om lige netop omhandler det spørgsmål.....

Men hash og alkohol forstærker ihvertfald gensidigt hinanden. Personligt er jeg adskillige gange gået totalt død, fordi jeg har røget mens jeg var stangstiv. Så mit råd er at man ihvertfald ikke bør ryge hvis man er stærkt beruset... Ryg først, eller inden du bliver alt for fuld....
Både hash og alkohol rusen bliver mere tåget og ukontrolerbar når man kombinerer dem, men kombineret med måde komplimenterer de hinanden fint. Det bliver dog ingen normal rus af nogen af substanserne, men absolut en fin kombination hvis man vil være lallet og blæst :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Åndsamøbe, nu du siger det... Hash og alkohol er egentlig en alt for dejlig cocktail under de rette omstændigheder... bare drikke og ryge og drikke og ryge, det er livet. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pas på. Du kan blive ret blæst af dén kombo (THC + ethanol).

Især hvis du er meget fuld i forvejen, og som mig indser at det bedste i verden ville være en joint. Det kan meget hurtigt ende i den tilstand hvor man ikke gider noget som helst, andet end at sove. Og det er der jo ingen lir' i.

... Jeg lærer aldrig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Minimal skrev:
Åndsamøbe, nu du siger det... Hash og alkohol er egentlig en alt for dejlig cocktail under de rette omstændigheder... bare drikke og ryge og drikke og ryge, det er livet. :D

Tja, det kan da være hyggeligt nok, men vi kan vel alle nævne mange andre ting vi hellere vil kombinere? Når jeg er til en fest eller i byen undgår jeg at ryge, fordi jeg bliver alt for stenet af det. Og desuden vil de heller ikke lukke mig ind i byen hvis jeg har røget og drukket(ser så smadret ud! :p)
Men hvis man sidder et par stykker og hygger sig med en joint, er jeg enig i at en øl eller to kan være rigtig lækkert.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Tja, det kan da være hyggeligt nok, men vi kan vel alle nævne mange andre ting vi hellere vil kombinere? Når jeg er til en fest eller i byen undgår jeg at ryge, fordi jeg bliver alt for stenet af det. Og desuden vil de heller ikke lukke mig ind i byen hvis jeg har røget og drukket(ser så smadret ud! :p)
Men hvis man sidder et par stykker og hygger sig med en joint, er jeg enig i at en øl eller to kan være rigtig lækkert.

Nej, jeg synes, det er en rigtig god kombination. Men ikke til at tage i byen på. Sidde et sted om aftenen eller natten, drikke sig stiv og ryge sig skæv. Føler sig så fri.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Jeg er vild med at drikke et par øl når man sidder til bong-aften... :D

Det er somom man bliver så dejligt beruset efter bare nogle enkelte øl, og man fornemmer virkelig alcoholens berusende bølge vælte ind over en(blide boblende fornemmelser i næsen etc.)

Desuden kan jeg faktisk også godt li at starte en by-tur med en pind.
kan godt lide overgangen fra at være skæv til at blive stiv, og jeg synes ikke man bliver stenet af det.
Dog går jeg for det meste også ned med flaget når jeg drikker og ryger efterfølgende.... :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad folk har af erfaringer/råd, hvis man skal prøve at kombinere hash med enten alkohol eller smertestillende piller (f.eks. kodein).

Hvad skal tages først, og hvor store doseringer? Og hvilke erfaringer/fortællinger har I om selve rusen/forløbet?

Jeg kender ét mønster: drik hjernen ud i stærk øl og shots indtil kl. 01-stykker. Ryg herefter noget hash eller skunk. Det er et statsgaranteret slag i ansigtet, som vil lægge dig fladt ned og gøre dig ynkelig. Dårligt mønster.

Et bedre mønster. Du erkender at du vil begge dele: både drikke og ryge. Så du drikker måske 2-4 øl, max. op til 6-8 stykker over en længere periode, så ryger du. Herefter tager du bestik af situationen og drikker vand hvis du er blevet meget høj. Pointen er at du SKAL drikke mindre alkohol end du er vant til, og det nytter ikke at gå med på alkoholikernes drikkelege med shots. Hvis du gør det alligevel: se mønster nr. 1

Grundregel: når du har drukket først, så slår hashen hårdere. Så det bedste er at drikke et par øl, ryge lidt, drikke et par øl, ryge lidt, osv.

Jeg prøve mønster nr. 1 for et år siden under festugen (3 sug af en BGxChronic ... ah hvilken urt...). Dumt gjort, men så lærte jeg det. Ellers har jeg holdt mig til at kombinere moderate mængder af alkohol med moderate mængder af cannabis. Min krop har takket mig for det hver eneste fest siden da, og jeg har praktisk talt aldrig tømmernænd (længere).

Kender ikke kombo med opiater, sorry.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg gjorde nu også det en overgang at jeg varmede op inden byen med adskellige joints, shots og øl.. Ja, jeg blev møghamrende stiv, og de fleste aftener endte i blackouts, men jeg kunne faktisk køre på indtil 6-7 om morgenen.. En præstation jeg ellers sjældent kan præstere da jeg plejer at drikke migselv ned lang tid inden solen står op. Der var det en svag joint til to personer for hver 2-3 øl i løbet af 3-4 timer, suppleret med shots imellem, dog ikke overdrevet (alting med måde... eller?), når jeg så gik i byen drak jeg udelukkende, men det var faktisk muligt at holde den kørende.
Det skal måske siges det var i mine gymnasiedage, hvor jeg drak en del mere, og måske derfor var noget mere hærdet...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hvis man er pisse stiv og ryger en joint, synes jeg man bliver mega fucked på en nederen måde.. Man bliver sindssygt træt og ugidelig.. Men det afholder mig dog ikke fra at gøre det :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
alkohol og gallar er en suveræn combo, som sagt utallige gange tidligere, med måde! Jeg elsker at nyde en halv flaske vin eller et par pilsnere, med en god joint, max chiller. :D

peace bubbles

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 6000
Jeg har haft meget dårlig erfaringer med at drikke og så ryge.
jeg plejer at gøre det at jeg ryger rigtigt meget og derefter så bare drikker igennem men uden at ryge mens jeg er stiv...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
da stadig var grøn skulle jeg ikke være særlig fuld før jeg ikke skulle ryge fede... ryg først, drik bagefter... men nu blander jeg det med glæde i tide og utide... ogsaa med piller...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis jeg først er begynd at ryge og så skal til at drikke kan jeg aldrig rigtig drikke igennem.

Jeg plejer altid at ryge når jeg er godt stiv, det plejer altid at give en syg virkning, hvor man bare er helt rundt på gulvet. men kan til tider også få det sindssygt dårligt, hvor man bare er så væk at hvis man lukker øjene køre det hele bare rundt det kan godt blive ubehaligt.
det er min erfaring når jeg drikker og ryger og ryger og drikker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hash og ecstacy er også en god combo.
hvis jeg er ved at blive normal igen så synes jeg altid det hjælper at ryge en joint så begynder ecstacy virkningen at sparke ind igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Hash og kodein, go for it... Hash er altid godt at ryge oven på downers som smertestillende piller eller opiater, det forstærker virkningen på en ufarlig og behagelig måde.

Er der andre der har nogle erfaringer/råd med netop denne kombination?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]