Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Alle visionære planter er ulovlige, ja det var beskeden i dag fra Fødevarestyrelsen.

Vi har en lille butik, der linkes til den her fra linksektionen, og vi har i lidt over et år haft et fint lille udvalg af hallucinogene urter. Alle produkter er lovlige og er ikke på listerne over ulovligt stoffer.

Vi vidste fra starten at vi skulle gå stille med dørene, det er tage sig retten sin farmakologi er åbenbart meget provokerende for både enkeltpersiner, politikere og myndigheder. Det sås for eksempel med det hovedkulds forbud mod Salvia i 2003, som ikke bygger på andet end at planten kan benyttes som hallucinogen.

Få måneder efter vores start dukkede de første problemer op. PBS som vi havde indløsningsaftale med på dankort og internationale kort ville have at vi skulle fjerne alle vores urter ifølge et eller andet udenlands regelsæt for internationele elektroniske transaktioner. Efter længere tids tovtrækkeri fik vi lov til at beholde dankortet, men vi mistede muligheden for at sælge i hele verden. Hvis i finder steder på nettet hvor man kan køber visionære planter med VISA, Master eller lignende, så overtræder disse steder altså regelsættet og betalingsmulighederne kan blive fjernet uden varsel.

Nå men vi er heller ikke hyperambitiøse med vores butik, vi har begge fuldtidsarbejde ved siden af og startede faktisk kun fordi vi synes det kunne være sjovt og også vigtigt at øge tilgængeligheden af hallucinogener fra hele verden.

Et par uger efter kom der så et brev fra Lægemiddelstyrelsen. En række af vores produkter indgår åbenbart i lægemidler og vi har jo ikke tilladelse til at sælge lægemidler. Vi havde virkelig lyst til at være trodsige og sige at de kunne rende os. Vi sælger jo ikke lægemidler vi sælger hallucinogener! - Men arten af brevene gjorde at vi ikke var i tvivl om at næste skridt var at panserne bankede på døren. Vi fjernede derfor modvilligt en stor del af urterne fra sitet. Big business har jo monopol på det med at gøre folk syge...

Næste skridt kom for nyligt. Fødevarstyrelsen har lavet kontrol af vores website og konkluderer at alle vores urter er fødevarer eller kosttilskud. Det er de ikke godkendt til, og da de er giftige er de ulovlige og skal fjernes øjeblikkeligt. Jeg snakkede med en fra styrelsen og hun sagde at "vi jo lige så godt kunne lukke vores website med det samme". Vi sælger også nogle andre ting, blandt nogle specialmøbler som hun dog godt kunne se ikke umiddelbart var et kosttilskud.

Flere af de ting vi har på sitet er kapsler og blandinger til the. Det er klart at de er beregnet til indtagelse, men damen mente også at eksempelvis en levende peyote er ulovlig fordi det jo er åbenlyst at den skal indtages.
Det samme mente hun om vores mange frø. - Det på trods af at vi skriver på sitet at hallucinogenerne ikke er til menneskelig indtagelse.

Så i dag fandt vi ud af at vores site ikke kan ses i Sverige! Svenske ISP´ere blokerer vores site for at den svenske ungdom ikke skal falde i fordærv. JESUS FUCKING CHRIST!

Humlen er at jeg ovenpå disse oplevelser er direkte chokeret over den bonerthed folk har overfor at andre nyder urter og tilhørende udvidede bevidsthedstilstande. Jeg mener - alle vores produkter er lovlige planter, men det ser ud som om at myndighederne vil bruge alle kneb for at få dem væk fra markedet. De ved jo godt at vi ikke vil henvende os til en advokat og gå mod en offentlig styrelse, vi gider jo heller ikke stille os frem som frontkæmpere for retten til at kunne indtage entheogener i medierne eller andre steder. Det er sørgeligt og vores samfund bliver fattigere af folk ikke har ret til selv at bestemme hvilke planter de vil pleje omgang med.

Jeg var på Skanderborg Festival for nogle uger siden. Jeg så ikke én eneste joint i løbet af fire dage. Tværtimod var der plakater plastret op over alt med budskabet "stoffri festival" Da jeg begyndte at gå på festival i 80´erne var der sgu boder med joints!

Jeg synes bare det er så trist at vi er ved at skabe et samfund, hvor de fantastiske ting som hallucinogenerne kan lære os smadres og tabuiseres.

Nå, jeg måtte lige have det ud. Hvis i skal købe ind så gør det i weekenden, der kan være lukket på mandag :-( - Ellers er der kun en ting at gøre: Byg drivhuse og gå underground!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
For det første vil jeg meddele at jeg helt sikkert deler jeres forargelse over myndighederne og deres "næsten" helt ubegrundede forsøg på at ødelægge en stor del af de ting som vi andre finder fantastiske i vores liv. I er jo langt fra det første tilfælde. Og når i ikke engang, som mange andre forhandlere på nettet og IRL sælger nye designer drugs som ikke er testet før, men derimod planter som (går jeg udfra) har været anvendt i årtusinder til at hjælpe menneskeheden i at blive klogere på sig selv og verden, kan det virkelig sætte mit pis endnu mere i kog...!! :evil:

Men men men. Når i ikke har lyst til at være fortalere for brugen af hallucinogene planter og urter, og ikke har lyst til at gå rettens vej, hvilket jo er oplagt eftersom alt i sælger er lovligt, er der vel ikke så meget at gøre. Desværre:(

Men jeg kan godt se problematikken i sagen, for hvis i endelig skulle vælge at stå fast ved det i gør, ricikerer vi jo bare at der kommer endnu flere restriktioner end der allerede er tilfældet. Så det er en virkelig ærgelig situation vi alle sammen står i.

Dexo-faN

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Latterligt!

Nu skal der fandme snart handles i sagen for frie hallucinogener til folket!

Det næste bliver vel, at det bliver ulovligt at vide, at der findes hallucinogener? Og straffen for omtale af hallucinogener er med døden til følge - når nu Danmark får indført dødsstraffen indenfor det næste års tid.

Suk!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Noget af det mest uhyggelige er at Fødevarestyrelsen nu vil tvinge os til at give dem en liste over vores leverandører. Det har de ret til i følge den meget strenge lovgivning der er på fødevareområdet.

Vores 2 leverandører er en udenlandsk butik og en anden dansk butik som I nok kender. Hvis vi ikke siger hvem de er til Styrelsen, så falder hammeren.

Det er virkelig en frustrerende situation.

Nogen der er med på at hælde LSD i Fødevarestyrelsen vandtanke?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
hanslicht skrev:

Nogen der er med på at hælde LSD i Fødevarestyrelsen vandtanke?

HA!! Det kan du bande på min ven!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
:roll: Det er hvad jeg kan sige. Vil det sige at alle danske shops med produkter som guarana, cola-nød ekstrakt, drømmeurt og lign. skal lukke? :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Dette er et tydeligt eksempel på en direkte hetz mod disse planter. De er jo lovlige, men fordi de KAN bruges til at ændre bevidstheden, så skal de åbenbart være ulovligt at sælge dem, selv hvis man bare har tænkt sig at sætte dem i vindueskarmen.

F.eks.
Citat:
... damen mente også at eksempelvis en levende peyote er ulovlig fordi det jo er åbenlyst at den skal indtages

Det er jo direkte ulækkert. Hvad fanden bilder sådan en led bureaukrat sig ind! Bare fordi hun kun kan se kaktussen som et beruselsesmiddel, så skal andre folk bare ha' hug?
Det er fandeme ved at blive frustrerende at bo i Danmark. Er der nogen ideer til hvad vi kan gøre ved det? Er det muligt at gå rettens vej her? Det lyder lidt som om de forsøger at strække reglerne alt hvad de kan. Har i snakket med en advokat for at se om der er muligheder?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg tror den eneste mulighed er at flytte (forretningen) til udlandet, men det har absolut ikke været en guldgrube at sælge urter. Derfor vil en rask advokatregning også hurtigt kunne sætte en stopper for hvor sjovt det er at fortsætte.

Så er der også det i det, at vi føler vi bliver kigget over skulderen hele tiden, måske kan man vinde et enkelt slag, men hvad bliver det næste? En mere eller mindre ubegrundet ransagning i privat bolig? - det kan man jo ikke udsætte sin familie for. Eller hvad hvis TDC følger det svenske eksempel og blokker adgangen til vores site? -For slet ikke at tale om hvad en forarget BT journalist ville kunne få ud at skrive om vores butik.

Næ nej - vi har fået nok, vi gider ikke mere.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Hanslicht, det er jeg meget ked af at høre på jeres (og andres vejne. Magtesløshed er noget af det værste, man kan opleve. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige. Ville ønske I var rige og havde råd til advokat - jeg er nemlig ret glad for den Morning Glory, som vokser rundt i kanten af mit vindue :(

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Troll skrev:
Vi kunne også høre alkymisterne om hvorledes man eksv. trækker GBH ud af vin, samt div andre ting fra dagligvarende.

Måske vi kan drive dem til at gøre en stor del af normale dagligvare ulovlige. Kunne det ikke være sjovt

Det burde jo ikke engang være nødvendigt at trække GHBen ud af vinen, hvis man følger deres stil. Det er jo nok, at det er tilstede.

@Hanslicht: Det er virkeligt sørgeligt at høre, jeg er sgu ked af det på jeres, og ikke mindst vores vejne!

Det er ved at være tid til en psykedelisk revolution!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Burn, Babylon, BURN!! :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Det gør mig virkelig harm at en "liberalistisk" stat(MY ASS), er så uliberalistik og tror de ved hvad der er godt for folket!

Der skal gøres noget, ikke kun fordi det går udover os, men fordi det strider fuldstændig imod alt det som jeg elsker danmark for!

Hvad skal der til? Så længe folkets meninger stadig er præget væsentligt mere af myter end fakta, er det fucking svært at få nogen somhelst ændringer gennemført. SST og staten generelt mener at alle former for narkotika undtagen det de selv bruger(alkohol/nikotin), skal være ulovligt - der behøves ikke engang være nogen grund, "for det er jo narkotika".

Det der er problemet, er at de folk der har lidt imellem ørerne og forstår at have et fornuftigt forhold til rusmidler, også er dem der ikke spiser 20 kiks og sniffer 5 gram amfetamin hvorefter de går "amok" med en kniv i nattelivet. Når noget om narko er i medierne, er det altid negativ omtale - fordi os der kan fatte at tage hensyn til vores egen krop og sind, egentlig ikke gider at blive nedgjort af en journalist der lige vil twiste historien 180 grader.

Senest rettet af DyrMedBønner 03 sep 2006 21:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Zlaskedågge tror du ikke det vil være en god ide at rette i din tekst? det du skriver der er jo intet andet en tabloid guf for samtlige aviser.

Du har ret i der skal gøres noget, men CN- er ikke vejen.

Titel:
Dedikeret medlem

For den sags skyld, hvis man var interesseret i en dødelig gift, så fungerer nikotin jo udmærket og det er endda ret simpelt at lave et udtræk fra noget tobak. Det er egentligt underligt at den slags sælges frit overalt.

Men, selvom det er fristende, så opnår man sjældent noget med at slå folk ihjel. Det er ikke menneskene der er problemet, men tankegangen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
done

Titel:
Psychedelia Sponsor

Øv nu så jeg ikke hvad Zlasgedåkke skrev i sin post inden den blev censureret. Det lød eller spændende.

Titel:
Dedikeret medlem

han skrev bare noget han ikke mente, men som sagtens kunne twistes 180 grader af EB så psy.dk er en samling narko terrorister.

Og med den nye terrorlov kunne vi sikkert også lukkes pga statens ulidelige hysterie og politiets latterlige magtbeføjelser.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
Og med den nye terrorlov kunne vi sikkert også lukkes pga statens ulidelige hysterie og politiets latterlige magtbeføjelser.

Og hvis staten af en eller anden grund ikke kan nakke os med terrorloven, så finder de bare på noget andet. Danmark er ved at blive et MEGET sørgeligt land!

Hurra for Danmark!

Titel:
Dedikeret medlem

Danmark er et sørgeligt land.

Det er ved at være tid til at gå i offensiven. I stedet for alen lange læserbreve, og grundig argumentation, mener jeg at det er mere vigtigt at vi vækker folks appetit.

Der er skrevet mange bøger som har argumenteret godt for stoffer, men der er alle alt for akademiske og tunge.
Den danske befolkning skal som udgangspunkt antages for at være tumper som højest kan overkomme at læse en enkelt a4 side.

Hvis korrekt information om stoffer skal ud til folket bør vi i første omgang satse på noget letfordøjeligt, og provokerende som kan vække folks appetit på mere information.

/edit: alt for lange sætninger uden komma eller punktum

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]