Grrr
flex skrev:
Jeg har fået frastjålet en pose med ~10g kanna, 5g epena og en masse hbwr og mg frø, og politiet fortæller mig stadig at jeg er sigtet for at have 5g rygeheroin og 25 gram pot på mig...
Det er nu 5 mdr siden, og de har stadig ikke gjort noget ved det, men jeg er inviteret på besøg imorgen..
Jeg ved ikke hvilken del af kroppen de tænker med, men intelligente mennesker kan man ikke kalde dem...
De beretter også om hvor tæt de er på at "nakke" ep...
Ved samme lejlighed kan jeg fortælle at jeg blev knaldet fordi jeg var til en fest, hvor værtinden synes jeg havde stjålet hendes telefon (hun kunne ikke finde den, dagen efter dukkede den op i en barnevogn på lillesøsterens værelse).
Hendes kæreste tævede mig, og stjal mit pas, ovennævnte stashbag, og 1200kr, og sendte pas og pose til politiet...
Og så er det MIG der skal bøde??
Fed aften

Er ikke lige mester i jura, men mener da jeg har ret i understående:
Jammen i så fald kan du vel stævne kæresten for vold og tyveri også, måske burde du have anmeldt ham....
Desuden holder det jo ikke en meter, i modsat fald er opskriften på at få ramt på sin "dødsfjende" følgende:
1: Bank ham og sjæl hans pas
2: Myrd en anden og send liget samt din dødsfjendes pas til politiet
I øvrigt, hvis i er sigtet for noget, har i ret til en forsvarsadvokat (dog ikke frit valg på alle hylder, hvis i ikke selv har råd), og ret til at tale med ham om sagen, før i udtaler dig til politiet.
Til både kid05 og flex, så vidt jeg ved findes der vist gratis advokatbistand, altså hvor man bla. ville kunne få en gratis juridisk vurdering om en sag holder.... Jeg er dog ikke rigtigt inde i det.
Men efter som der i begge tilfælde er noget åbenlyst rådent ved det, ville jeg, hvis jeg var jer, kontakte en advokat og snakke med ham om det, er ikke helt sikkert på det med gratis juridisk bistand, men det er da bestemt værd at undersøge.
Og tilsidst til kid05, hvis ikke politiet har haft en ransagningskendelse (hvilket de måske har haft, da din bofælle er blevet knaldet med en del e-piller, går udfra det er det tabs betyder???), så kan de stikke den dom skråt op i røven.
Men i øvrigt så tror jeg altså ikke lige på at anklageren har været både udøvende advokat og betjent, det er ihvertfald så vidt jeg ved ulovligt og burde ikke kunne lade sig gøre.

Fight back, på deres egne rådne præmisser!!! :twisted:
Men gør jer lige først og fremmest den tjeneste, at tænke sagernes forløb ordenligt igennem en gang til. Hvis i har ret, er det kun en fordel at være så objektiv og ærlig så muligt.
Held og lykke