Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 11:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hej

Efter at være gået forgæves sidste år i den sønderjydske natur kunne jeg godt tænke mig at få en eller anden form for pejlemærke til, hvor der måske kunne være svampe indeholdende psykedeliske egenskaber.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at ingen ønsker at røbe sit specifikke og yderst potente fangstområde, men blot en længde- eller breddegrad kunne være dejligt. Så hvis nogen har haft succes i det sønderjydske, vil jeg meget gerne fra jer!

Venlige hilsner

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arj for f.....!

Led på en mark. Evt. nær kolort.

Og tryk hér, hvis du lyster.

Titel:
Junior medlem

R. Girk skrev:
Arj for f.....!

Led på en mark. Evt. nær kolort.

Og tryk hér, hvis du lyster.

Den side havde jeg printet og med i baglommen sidste efterår. Jeg ved så ikke, om det mest af alt lyder trist, men jeg takker for din venlige behjælpsomhed.

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Absalon: Jeg tror altså ikke du skal regne med der er nogen der fortæller dig hvor man kan finde svampe. Når man først har fundet et godt sted vil man jo helst holde det for sig selv så høsten kan blive så stor som muligt :wink:

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Nej, men jeg var en smule frustreret fra sidste år, og så samtidig forventede jeg heller ikke, at der var personer fra Sønderjylland i overflod på psychedelia.dk, så dem der var, kunne jeg godt forestille mig ville hjælpe andre af godhed, eftersom deres fangstområder ikke ville blive plyndret og molesteret. Alle potente områder behøver jo nødvendigvis heller ikke at blive afsløret i sin egen uselvished, og det kunne evt. også blot være fangstområder, som nogen har brugt men ikke længere bruger af forskellige årsager. Der er trodsalt mange muligheder.

Mvh.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Det er faktisk muligt at finde Spids Nøgenhat flere steder end man lige går og tror. IMO er det en meget almindelig svamp på marker, enge og golfbaner :P Men den kræver enormt meget opmærksomhed og nærstudering at få øje på. Er græsset højt vil jeg næsten mene at det er umuligt at få øje på dem. Jeg gik selv forgæves de første par gange jeg var på svampejagt, men mødte heldigvis en hjælpsom sjæl på min tredie tur i markerne. Og så bliver man overrasket over hvor mange af de små psyller der faktisk gror i græsset :D Men det kan selvfølgelig være at du har været uheldig sidste år. Men skal jeg give dig ét godt råd så er det, bliv ved med at lede og ha tålmodighed. Du skal nok finde et godt spot... også i Sønderjylland 8)

Dexo-faN

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvor bor du i sønderjylland og hvor gammel er du?

Hvis det er kan jeg godt henvise til nogen marker, hvor der altid er gevinst via pm.

Titel:
Junior medlem

Ja, det kræver nok en tilpasset mentalitet. Tak for vejledningen. Det kan jeg helt sikkert bruge de første par gange.
Det er vist desværre de færreste, der er så heldige at møde én, og derefter at få hjælp til at finde Spids Nøgenhat, mens man besigtiger marker...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]