Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bulmeurt
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg søger med lys og lygte efter trip rapporter... gerne med denne urt isoleret - altså ikke kombi-ture - men takker alt info med kyshånd... (til en opgave)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
http://www.erowid.org/experiences/exp.cgi?S1=278

Titel: BulmeUrt
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 30 sep 2007 17:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Troll - Tak, vældig poetisk og godt formuleret!!

Og tak for linket lallehat - tænkte sgu ikke på erowid :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
I store doser (6 bær) tager hun dig med hvor du ikke må frygte døden, ellers får du et dårligt trip.
Hun kan vise dig fremtiden og kaldes sigøjnernes urt.

Sikke en omgang vås!

HopIFjorden --> hvis jeg var dig ville jeg læse en masse om brugen af bulmeurt og bivirkninger + HR for natskygger er ikke til at spøge med.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Titel:
Medlem
Brugeravatar

der findes en film på video.googel....... i serien sacred weeds om planten. den er værd at se før du kaster dig ud i det......

Titel:
Quarrelsome sponser

............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Troll --> Ja du må meget undskylde, at jeg bruger min tid på andet end at sidde på nettet og skrive til dig.
Citat:
DT - Du lyder som en af en de få som kender til Bulmeurten.

Om jeg har forsøgt mig med bulmeurt?
Ja en enkelt gang da jeg var yngre og dum
Citat:
Kan du hjælpe mig med indsigt i det "vås" jeg har oplevet med bulmeurten?

Jeg kan ikke hjælpe dig med indsigt, men blot tilføje at det er noget pladder at skrive en doseanvisning med antal bær da alkaloidindholdet i planten kan svinge kraftigt.

Citat:
I små doser (to bær) frembringer hun en uforklarlig lykke fornemmelse som mærkes tydeligst i naturen. Man får blanke øjne, og er man i ro anes bedringen af verden.

I store doser (6 bær) tager hun dig med hvor du ikke må frygte døden, ellers får du et dårligt trip.
Hun kan vise dig fremtiden og kaldes sigøjnernes urt.

For det første omtaler du planten som "hun" hvilket allerede satte min "pladder alarm" igang.

Rent effektmæssigt er din beskrivelse utrolig subjektiv. At du kan forudse fremtiden ved brug af bulmeurt gider jeg ikke engang kommentere...

Hvis du vil dele information her vil jeg anbefale dig at gøre det på en måde så 2. parten kan drage nytte af den og i feks. dette tilfælde inkludere både positive og negative sider af sagen.

Netop når det er natskygger der bliver diskuteret ville det måske også være smart at inkludere en advarsel og evt. beskrivelse af alle de negative aspekter indtagelsen af tropane alkaloider kan indebære..

Det er helt ok at du skriver hvor mange bær du SELV indtog og hvilken effekt de havde på netop DIG (triprapport) sålænge du husker at gøre det klart, at det ikke nødvendigvis er, hvad den næste vil opleve ved at gentage hvad du gjorde.

Derfor mere saglig info og mindre "hippiepladder" tak :P

Edit: Jeg ville lige tilføje denne lille tekst for at underbygge min uro ved Troll's beskrivelse.

Citat:
When used at higher than normal doses, tropanes produce some rather extreme
psychoactive effects -- disorientation, confusion, hallucinations, delusions,
panic, etc. The interesting thing about this class of hallucinogens is
that the person taking the drug is often absolutely convinced that the
hallucinations/delusions are, in every sense, real; furthermore, he or she
may attempt to interact with them (and perceive normal response). This
can range from amusing to dangerous. There is often a severe distortion
of position/kinetic sense leading many to say they feel like they were
in free-fall or flying.

The really dangerous thing about tropanes is that they have rather strong
peripheral effects in comparison to their psychoactive effects. The
lethal dose / effective dose ratio is dangerously low; furthermore, the
strength of tropanes in wild plants ranges considerably. The Datura
genus may contain alkaloids which have neurotoxic effects, in addition to
the tropane alkaloids.

Interesting trivia bit #1: QNB (quinuclidinyl benzilate), a potent
antimuscarinic with a somewhat larger lethal/effective dose window
(possibly due to less activity at the M2 receptor, which is the cardiac
receptor), was stockpiled by the army for use as a chemical weapon. The
movie "Jacob's Ladder" was (very loosely) based on this.

Interesting trivia bit #2: tropanes were (and still are, in some places)
popular "folk" hallucinogens; typically the people preparing them had
considerable experience with plants and were able to get the dosage
right. In Europe during the inquisition and burning times, the Church
(which prior to this had pretty much left folk culture to itself) became
aware of these and lumped them in with the rest of low magic, i.e., as
heresy (which it really wasn't, but that's another story); furthermore,
the hallucinatory images (such as flying) may have contributed to the
image of the "gothic" (Christian heretic) witch.
It is hypothesized (support for this view is somewhat lacking) that the
preparations, being topical, were often applied to a mucous membrane,
in particular to the vagina and vaginal walls, using a broomstick as an
applicator, thus the "witch riding the broomstick" image. Whether this
is factual or complete bunk is up for debate.

In any case, stay away from tropanes; they are far too dangerous.

http://www.erowid.org/plants/datura/datura_info8.shtml

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
DR-D skrev:
For det første omtaler du planten som "hun" hvilket allerede satte min "pladder alarm" igang.

Syntes det er avligt du ikke kan respektere mandens måde at formulere sig på, bare fordi du ikke har et særligt farvet sprog selv betyder det jo ikke at vi andre ikke kan lide at læse det. Personligt syntes jeg et farvet sprog fortæller MEGET mere om denne slags oplevelser end "stats-sprog".

Jeg ser også ofte svampene som værende hun køn fordi de leger med mine følelser og mit sind præcis som en pige kunne have gjort det.

Ikke dermed ment at planten er at hunkøn, men bare en måde at referere til den på som andet end en plante.

og til det med at se fremtiden har en af mine meget gode venner oplevet noget alle det samme på en plante der hed blue et eller andet. Hver gang man snakkede til ham så vidste han hvad man ville sige og svarede før man havde sagt det færdig. Det virkede helt vildt, og jo måske ville man kunne det hvis man VIRKELIG havde kontrol over sine tanker og kendte vedkommende godt og derved vidste hvad han ville sige, men det ændre ikke på at han aldrig har kunnet gøre det siden uanset hvor meget han har prøvet.

Min ven mener dog også at han ikke som sådan kunne se ud i fremtiden som han mente på trippet, men bare havde så meget kontrol over det at fordi han kendte os vidste han hvad vi ville sige, men der var dog lidt mere til det end det siger han, han kan bare ikke forklare det.

Titel:
Quarrelsome sponser

....................

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1RB The best skrev:
der findes en film på video.googel....... i serien sacred weeds om planten. den er værd at se før du kaster dig ud i det......

Tak.... Som skrevet i min indledningspost søger jeg information til en opgave.. har ingen intentioner om at indtage natskygger - derfor syntes jeg nu alligevel at det er spændende!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan anbefale bogen "Heksens Urtegård" af Harold A. Hansen hvis man interesserer sig for natskygger og deres historie. Et helt kapitel er dedikeret til bulmeurten.

Heksens Urtegård

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
At du har andet at se til end, at være site-administrator forstår jeg. Jeg ser det også som en stress fakta, at du kom til at oplyse os om at du var dum som ung.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener her, men for lige at gøre det klart er jeg måske Admin, men dette betyder stadig ikke at jeg ikke har andet at bruge min tid på. Stress fakta.. hva?

Citat:
Kunne være interessant at høre hvad der gik galt den ene gang du har mødt Bulmeurten?

Der gik skam ikke noget galt, jeg begyndte bare at læse på tropaners indvirkning på kroppen efter 1. oplevelse og skønnede, at det ikke var værd at risikere liv og lemmer ved at indtage dem, specielt når der nu fandtes langt bedre alternativer der ikke havde de bivirkninger.

Citat:
Mht til dosering:– Jeg har selv dyrket og brugt bulmeurten i flere år nu. Og jeg har ingen udsving haft i styrken endnu. Samt ”heksen” som viste mig bulmeurten ikke har nævnt noget om at styrken kan svinge. Klart det skal siges hvis du er sikker i din sag.

I min kreds er der mange der bruger natskygger og de kender heller ikke til styrke udsving i andet end datura og pigæbler.
- Blandt os er min omtalte dosis normen. Så jeg er lidt forvirret nu.

Læste du ikke det jeg linkede til?

"furthermore, the
strength of tropanes in wild plants ranges considerably. The Datura
genus may contain alkaloids which have neurotoxic effects, in addition to
the tropane alkaloids."

Citat:
Ja min effekt beskrivelse er rigtig nok subjektiv. Jeg prøver altid at udtale mig fra egne oplevelser. Det syntes jeg er det rigtige. Desværre er min viden om hjernen ikke stor nok til jeg kunne komme med den store videnskabelig forklaring. Men regnet med at vedkommende selv kunne læse alt det tunge stof på nettet. Og jeg prøvet at tage det negative med ved at forklare, at dødsangst kan give et dårligt trip samt at blande det med andet krævet stor viden.

Natskyggers negative aspekter er jo ikke udelukkende dårlige trip, men hvis du nu prøver at læse lidt på tingene ville du opdage at substanserne samtidigt er ganske giftige og kan have ret alvorligt fysiske bivirkninger, som intet har med dødsangst at gøre.

Citat:
At natskyggen er farlig at ”lege” med er ikke vores syn og erfaringer. Jeg vil faktisk mene GBH eller opiater har sat farligere ”fodspor” end natskygge familien

Jeg har indtil nu ikke hørt om folk der har klippet deres egen penis af med en hækkesaks på GHB....

Citat:
Sidst vil jeg gerne give udtryk for at de nedværdige ord som ”Vås og plader” gjorde mig ked af det. Jeg mener ikke det er en site-administrator værdig.

Ok for lige at slå det fast så er dette et HR(Harm reduction)-site og det er derfor meget vigtigt at der ikke spredes decideret skadelig information herinde. Hvis jeg har såret dig med mit sprog undskylder jeg self. mange gange, men jeg vil samtidigt appelere til at du i fremtiden tænker lidt over, at hvad du skriver herinde kan få konsekvenser for andre folk der vælger at følge dine råd.

Derfor vil jeg mene at det ikke er for meget forlangt at du holder din information saglig og informativ for alle uden for mange "vilde ideer".

Titel:
Quarrelsome sponser

..............

Senest rettet af Troll 30 sep 2007 17:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Troll. Din erfaring med bulmeurt lyder spændende. Selv har jeg i mine unge dage prøvet at drikke et udtræk fra Englebasun - Brugmansia, med et meget voldsomt trip til følge. Du kan læse triprapporten her >

http://psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=581

En ting som irriterede mig på trippet var mangel på spyt-dannelse. Jeg blev helt tør i munden. Er det det samme med bulmeurt?
Og hvordan har dine øjne det? Jeg kunne efter brugmansia-trippet kun læse store avis-overskrifter i 4 dage efter, fordi linserne inde i øjnene ikke trak sig rigtig sammen.

På trods af at det var et spændende trip har jeg ikke vovet at tage det siden, da jeg følte at jeg var i risiko for ikke at kunne passe på mig selv (tog ud i en skov og vandrede rundt i vådt vejr på strømpefødder i starten af marts). Men der er mange elementer i trippet jeg finder interessante. F.eks. det at man kan snakke med ånder og væsener som vælter ind i ens hjem :D .

Mht. de alternativer til natskyggefamilien som Dr-D nævnte, tror jeg han mener de psykedeliske stoffer. Altså svampe, kakti og andre syntetiske substandser. Selv holder jeg meget af svampe og kakti, og føler at det mere er "min" vej, frem for de voldsomme natskygger.

Men fortæl gerne mere om dine oplevelser!!! -Eller skriv triprapporter.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har indtil nu ikke hørt om folk der har klippet deres egen penis af med en hækkesaks på GHB....

der var lige et print af den historie fra en makker som afholdte mig fra at prøve pigæbler.....

penisen var ikke det eneste han tog med saksen, han klippede også sin tunge af :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Troll -> Jeg er enig med Dr. D i hans holdning til, hvordan man skal formulere sig på boardet, men jeg har også en lille forkærlighed for den mere lyriske og hippie-sladder-agtige måde at fremstille tingene på :P og desuden finder jeg natskyggerne interessante (på teoretisk plan).
Jeg foreslår dig derfor, ligesom Fanny, at skrive en triprapport om dine oplevelser med frk. Bulme, for at blive i terminologien :D
I triprapporterne er det direkte tilskyndet at beskrive trippet subjektivt og lyrisk, hvis man kan og vil. Det synes jeg i hvert fald giver et meget bedre indtryk af, hvordan den involverede har oplevet trippet.

En lille opfordring ;)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nashet skrev:
I triprapporterne er det direkte tilskyndet at beskrive trippet subjektivt og lyrisk, hvis man kan og vil.

-Dermed ikke sagt at man ikke må bruge lyriske vendinger i forummet :? . Et trip lader sig vel vanskeligt beskrive på anden måde.
Man kunne f.eks. ikke få meget ud af at der blev skrevet:
Og så mærkede jeg hvordan min xx-receptor blev bombarderet med signalstof, så det skabte en enestående illusion af at jeg kunne forudsige fremtiden - vel hr doktor?
Jeg synes det er iorden at skrive hvad man oplever, -så må vi andre være voksne nok til at danne vores egen mening. Mht til at vejlede i dosis, skal man selvfølgelig være mere forsigtig, da vi er forskellige, og reagerer forskelligt.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Man kunne f.eks. ikke få meget ud af at der blev skrevet:
Og så mærkede jeg hvordan min xx-receptor blev bombarderet med signalstof, så det skabte en enestående illusion af at jeg kunne forudsige fremtiden - vel hr doktor?

Hvorfor i alverden dog ikke det?

Jeg får ihvertfald mere ud af det som indianer-hekse-ånde-knowledge-lægmand :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]