Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
hej når jeg høster plejer jeg at grave hele planten op med roden og dyppe rødderne i kogende vand jeg har ladet mig fortælle at så ryger alt thc´en op i topskudene og din pot/skunk skulle blive kraftigere er der andre der gør det på denne måde jeg kunne godt tænke mig at vide om der er et seriøst bevis for at det skulle virke eller om det bare er en hippi skrøne den gamle laller ud

BTW den anden måde at få det kraftigere på er at nippe de store blade af så planten streses yderligere og producere mere thc ligsom hvis det var sensimila for det ville sgu da være prima ryger hvis det var en ubestøvet, nippet og rod kogt hamp plante man røg

[ 24 2002: Besked ændret af: Marc ]

Dedikeret medlem

Det lyder som et rimeligt besværligt trick [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg har nu selv lige gravet en plante op fra haven, og plantet den indendørs...
Bladende hænger rimeligt meget, der var vel en del af rodnettet der røg med, men det ser ud som om topskudende grogr endnu...
Tror i den overlever (og producerer!) ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville være en skam hvis der kom frø på hunplanterne.Fordelen ved Sinsemilla(uden frø),er at hunplanten bliver ved med at producere mere guf,indtil den peaker ud,og er helt færdig.
Så snart planten er blevet bestøvet,bruger den al sin energi,på at lave frø,og den producerer mindre THC.

Den med at dyppe roden i kogende vand er en gammel skrøne.
Vi HAR prøvet 2 identiske planter,hvor den ene fik roden dyppet i kogende vand,og den anden uden.Der var ingen forskel.
Alle jeg kender der har dyrket Skunk har de samme erfaringer.

Man skal altid lade planten beholde ALLE blade,indtil de selv falder af.
De er små sukker fabrikker,og jo færre der er jo mindre vokser planten.

Det er heller ikke nogen god ide at nippe nogetsomhelst,når planten er blevet sat i blomst.
Prøv at læse Jorge Cervantes "Indoor Marijuana horticulture",eller en af Rosenthals gro bøger. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

det er ok at nippe, især de blade der begynder at gulne. den der med roden og kogning tror jeg ikke meget på. og husk også at tvinge nogle planter til jorden, især dem der står tæt, så får de mere plads og lys og leverer mere thc

Dedikeret medlem

1. HVad tror du SKUNK er ...

2. en bestøvet hun hampplante, ER IKKE VÆRD AT RYGE,

3. Man stresser ikke planten ved at fjerne store blande og klippe toppen/-ne af, det hjælper planten til at skulle procudere mindre plantedele, og derved flere topskud.

og det må være en hippie skrøne.. det med at koge plantens rødder eller dyppe dem i kogende vand, ligesom at hænge planten på hovedet..

Insane psychedelia user!

Jeg mener at det er Greengod der sagde på florestan.dk at det forbedrer smagen og gør røgen mindre harsk....

/Jensus

Medlem

Geografisk sted: Viborg
Hmmm... Jeg ved ikke hvem der sagde det, men det var ikke mig. Jeg har aldrig prøvet at koge rødderne på en plante. Jeg har altid fået at vide at det var en skrøne at det skulle forhøje THC indholdet i skuddene, så det har jeg aldrig brugt tid på. Om det har nogen effekt på smag eller andet aner jeg ikke. Jeg har læst et sted at tørretiden nedsættes en smule, men hvis det er det eneste det hjælper på såee...??

Peace... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 27 2002: Besked ændret af: GreenGod ]

Medlem

Jeg har altså også hørt det med rødderne og kogene vand, det ville vi da gøre når det var høste tid...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har også hørt om det, men den holder ikke en pind. Jeg kan ikke se hvorfor THC'en sku ryge op i toppen, ved at plantens rødder bliver dyppet i kogende vand. At det så giver en bedre smag, kan jeg så ikke modsige.

Medlem

giver det så en bedre smag hvis man gør det på den måde? jeg mener at hjmmedyrk lugter og smager bedre end andet, det gjorde vores hvert fald sidste år....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]