Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rygestop
Medlem

Hey drenge og piger..
Stoppede med urten for to uger siden efter to års heftig rygning dagligt..
Det underlige er syntes jeg at jeg ikke har haft de store symptomer på at min krop har manglet thc'en..
Har ikke som jeg frygtede været hurtig til at blive irriteret og fare op i en spids..
Det eneste jeg sådan set har haft problemer med er min nattesøvn, men sjovt nok kun i de første 3-4 dage.. Enhver ryger kender vel det at har man ikk dynen over sig fryser man og har man dynen på sveder man, hvis man ikk har røget den pågældende dag..
Kan grunden til at jeg er sluppet skånsomt fra det være at jeg inde i mit hovede har haft tanken at jeg ikke ville skuffe personerne omkring mig ved at begynde igen?
Udover det har min kæreste, vennerne + min far været utroligt opbakkende omkring det..
Havde bare lige brug for at dele det med nogen..

Peace til jer alle...
Lad os fortsætte kampen for legalisering !!!

Junior medlem

Først og fremmest: godt gået.

Dernæst: godt for dig du ikke har haft det ad h... til!

Der er folk der misunder dig grumt.

Du er heldig at slippe så "nemt",- i gåseøjne fordi det aldrig er problemfrit sådan at lægge stilen om i nogen henseende.

Det med at du har tænkt på ikke at ville skuffe nogen,- det har givet dig det der kaldes MOTIVATION,- og bruger du det rigtigt kan du nå meget langt.

Jeg er glad på dine vegne over at du har mennesker bag dig,- der istedet for at lægge afstand til dig, elsker dig højt nok til at bakke dig op og satse på dig alligevel.

Some cheerful words--

s

Titel: Re: Rygestop
Site Webmaster
Brugeravatar

Hashiza skrev:
Hey drenge og piger..
Det underlige er syntes jeg at jeg ikke har haft de store symptomer på at min krop har manglet thc'en..
Har ikke som jeg frygtede været hurtig til at blive irriteret og fare op i en spids..
Det eneste jeg sådan set har haft problemer med er min nattesøvn, men sjovt nok kun i de første 3-4 dage.. Enhver ryger kender vel det at har man ikk dynen over sig fryser man og har man dynen på sveder man, hvis man ikk har røget den pågældende dag..
Kan grunden til at jeg er sluppet skånsomt fra det være at jeg inde i mit hovede har haft tanken at jeg ikke ville skuffe personerne omkring mig ved at begynde igen?
Udover det har min kæreste, vennerne + min far været utroligt opbakkende omkring det..
Havde bare lige brug for at dele det med nogen..

Peace til jer alle...
Lad os fortsætte kampen for legalisering !!!

Lyder da godt, godt du får så god støtte.

Er selv stoppet men kun på 4 dag nu, men tror og håber jeg kan holde den ihvertfald et par måneder.

Bogen Ud af Hashmisbrug af Thomas Lundqvist og Dan Ericsson kan klart anbefales. Det er en slags guide til behandlere (Fik det af min mor da hun selv er behandler). Den er fyldt med gode informationer og ikke noget med ignorante fordomme over for hash.

Hvis nogen ønsker bogen og ikke kan finde den nogen steder kan jeg godt scanne den og lægge den op på nettet som PDF?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hashiza skrev:

Det er godt gået, og tillykke med at det ikke var værre mht. abstinenser.

Hvor meget røg du egentlig før du stoppede (sådan ca. antal gram om dagen)?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Optimus Prime skrev:
Hvis nogen ønsker bogen og ikke kan finde den nogen steder kan jeg godt scanne den og lægge den op på nettet som PDF?

Det er meget betænksomt - bare ikke overfor forfatteren :? Bogen findes på 58 biblioteker i DK så det må helt klart være muligt at få fat på den ad den vej - og så får forfatteren også lidt penge ud af det!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Rigtigt... Køb eller lån bogen... den er rigtig god... og koster med garanti ikke alverden http://www.gad.dk/bog.asp?id=70893

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Optimus Prime skrev:
Hashiza skrev:
Bogen Ud af Hashmisbrug af Thomas Lundqvist og Dan Ericsson kan klart anbefales. Det er en slags guide til behandlere (Fik det af min mor da hun selv er behandler). Den er fyldt med gode informationer og ikke noget med ignorante fordomme over for hash.

Tillykke med dit stop, det er sgu sejt! :wink:
Det er en super bog og kan også kun anbefales her fra.

Misunder virkelig dine manglende abstinnener, lagde selv urten på hylden for 6 uger siden óg er stadig stærkt plaget af søvnmangel, tankemylder og irritation... hvis abstineserne alligevel skulle komme(de første 10 dage var klart de nemmeste for mig, med undtagelse af søvnen) så kan du få et par tips(går selv på social-medecinsk, der lærer vi sådan noget...! :D )

-Hold dig fysisk aktiv, og beskæftiget, så tankerne kommer andre steder hen, så du træt om aftenen!
- Undgå risikosituationer, dem ved du bedst selv hvad er.
- La vær at erstatte dit misbrug med et andet!(har selv lidt svært ved den der)

Held og lykke, forhåbentligt får du ikke brug for mit pædegoiske pladder, men havde måske selv brug for at lukke lidt ud :D

Ps: har selv røget massivt i ca. 5 år, det er sgu hverken sejt eller fedt! Motivation er nøglen.

peace bubbles
Har selv røget massivt hver dag i ca. 5 år

Titel:
Medlem

Hey.

Jeg har det på samme måde mht. abstinenser. Søvnmangel og svedeture at most, men ingen reel nedtur, når jeg detoxer.

For mig hjælper det til en hvis grad at erstatte hashrygningen med spisning mere eller mindre. Hvis jeg har lyst til en spliff æder jeg pærer, tomater, noget ristet naan-brød og chips og spiller PS2, så føles det slet ikke så slemt. Det er jo også aktiviteter, som frigiver endorfiner. Mener jeg...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Ja helt klart, tak for tilføjelsen! :D
Men for satan jeg elsker canabis og håber og glæder mig til at kunne ryge på et mere moderat niveau!

Endnu en gang held og lykke, det er en hård nød at knække for de fleste!

Titel:
Jeg kører også på 2. dagen uden "abstinenser"
Smed bare lidt druk ind i dagsplanen, det tager det værste, men ikke noget jeg anbefaler!

Titel:
Medlem

Tusind tak for de rosende ord..
For det meste blev der suget et seks smøg bongmix om dagen, enten med en god 70'er eller noget jøde stjerne..
Ellers var det bare enten hjem fra skole og direkte op til mine ''hash venner'' (personer hvor bongen nærmest er rødglødende) og så ellers ryge indtil jeg sku hjem i seng..
Ellers var den anden mulighed at blive hjemme fra skolen og så ellers bare tage op til gutterne og suge indtil aftensmaden, tage op til dem igen og så ryge indtil jeg sku hjem igen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]