Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved at en lignende tråd har været oppe før, men nu bringer jeg endnu engang emnet op i sammenhæng med min egen udvikling igennem det sidste års tid.

Jeg kan huske, jeg startede ud med at ville prøve og ryge hash, fordi jeg på daværende tidspunkt synes, det kunne være lidt "cool" at være på et eller andet stof. Det gjorde ligesom, at man skilte sig lidt ud fra mængden. Men jeg ville selvfølgelig vide lidt om det først, og ved et tilfælde fandt jeg så dette herlige site. Desværre forstod jeg ikke den smukke filosofi, der er bag sitet på daværende tidspunkt, og derfor kan man vel sige, at jeg på en måde misbrugte sitet til blot at nå et bestemt mål: At blive "cool". Det var også det, der resulterede i det tåbelige hampetyveri, som fik en del omtale herinde. ;)

Men her sidder jeg så ca. et år senere og tænker på, hvordan jeg egentlig har udviklet mig siden da. Alle de herlige indlæg, al den gode information og alle de venlige personligheder, der er herinde, har påvirket mit og mine gode venners liv med en ordentlig røvfuld positive inputs. Jeg har forstået meningen med sitet her, og mit liv har ændret sig i en meget positiv grad grundet mit forbrug af psykedelika. Jeg er begyndt at lære mig selv at kende og tage fat i de problemstillinger, jeg tidligere ikke så så klart for mig, som jeg gør nu. Jeg er begyndt at tage mig sammen i skolen, jeg er begyndt at berige min families liv ved at være den søn, de altid har drømt om, og sidst men ikke mindst er jeg begyndt at få øjnene op for hvem mine virkelige venner er.

Så kort fortalt kan man sige, at mit liv virkelig har ændret sig og det i en så positiv grad, at jeg ønsker at høre om andres erfaringer på dette område.

Så hvordan har jeres stof-forbrug/misbrug påvirket jeres liv?

I sammenhæng med denne tråd vil jeg også gerne takke for en herlig tid med jer alle, og jeg ser frem til mange gode år endnu! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
.Kjaer skrev:
Har stoffer ændret dit liv?

Jeg mistænker de psykedeliske stoffer for at have ødelagt mit forhold til hjernedød mainstreamunderholdning.
Jeg kan ikke længere tænde mit tv uden at væmmes ved tanken om alle de mennesker der sidder og får dræbt deres kreativitet og bliver politisk og livstilsmæssigt ensrettede, hver eneste dag.
Det kunne selvfølgelig også bare være personlig udvikling.

Uanset hvor gerne jeg end vil have, at nogle tryptaminer mirakuløst skulle have ændret mig til det bedre, kan jeg bare ikke få øje på det.
De forfattere jeg begyndte at interessere mig i samtidigt med stofferne, har nok ændret mig mere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stofferne har især ændret mit liv. Af det, kun en "negativ" ændring. Og det er at jeg har fået et socialt problem. Jeg føler mig for klog til almendelige mennesker og folk på min egen alder, faktisk kan jeg slet ikke holde folk ud i længden. Og det gør det at gå i skole, til en meget besværlig ting, da man er nød til at sammarbejde med disse uintilligente og overfladiske mennesker.

Men jeg ser det ikke, som et socialt problem. Men at jeg har fået øjnene op for hvor dumme de fleste folk i virkeligheden er. :!:

Dedikeret medlem

.Kjaer skrev:
Jeg kan huske, jeg startede ud med at ville prøve og ryge hash, fordi jeg på daværende tidspunkt synes, det kunne være lidt "cool" at være på et eller andet stof. Det gjorde ligesom, at man skilte sig lidt ud fra mængden. Men jeg ville selvfølgelig vide lidt om det først, og ved et tilfælde fandt jeg så dette herlige site. Desværre forstod jeg ikke den smukke filosofi, der er bag sitet på daværende tidspunkt, og derfor kan man vel sige, at jeg på en måde misbrugte sitet til blot at nå et bestemt mål: At blive "cool". Det var også det, der resulterede i det tåbelige hampetyveri, som fik en del omtale herinde. ;)
)
jeg må da ihvertfald indrømme jeg syntes du var noget af et fjols i det første tråde/post du lavede :) !godt at se folk ændrer sig til det positive. selv er jeg ikke blevet en skid bedre men det kommer jo nok :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SiCriS skrev:
jeg må da ihvertfald indrømme jeg syntes du var noget af et fjols i det første tråde/post du lavede :) !godt at se folk ændrer sig til det positive. selv er jeg ikke blevet en skid bedre men det kommer jo nok :D

Når jeg kigger tilbage på de indlæg, så tænker jeg også bare: Jeg var bare et fjols! ;)

Visias skrev:
Men jeg ser det ikke, som et socialt problem. Men at jeg har fået øjnene op for hvor dumme de fleste folk i virkeligheden er. :!:

Ja, jeg har også fået et helt nyt syn på mennesker. Men slet ikke et så negativt syn dog. Men jeg har, som nævnt i indlægget, fundet ud af, hvem mine virkelige venner er. Jeg er begyndt at se nogle af mine venner som overfladiske eller bare som dårligt selskab.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tjaa.. tror min historie næsten er en solstråle historie..

før jeg prøvede stoffer var jeg meget deprimeret og gad ik rigtig noget som helst udover at høre musik og lave musik...

lsd, svampe og mdma har så hjulpet mig på rette vej med små forhindringer (det er der jo altid i livet), men nu er jeg på den rette kurs som jeg burde ha været på for mange år siden ;)

lsd hjalp mig med at se lidt dybere i hvorfor andre opfører sig åndsvagt osv (det samme med svampe) og mdma'en har hjulpet en del på min selvtillid..

og nu er jeg så småt ved at være ved baseline igen, så der fra sku det gerne gå langsomt fremad..

hvis i vil ha en uddybelse gir jeg gerne det, gad bare ik til at skrive en masse nu ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ConfusioN skrev:
hvis i vil ha en uddybelse gir jeg gerne det, gad bare ik til at skrive en masse nu ;)

Jeg vil mægtig gerne have en uddybelse, hvis det ikke er alt for meget. :) Tråden er til for den slags. ;)

Medlem

.Kjaer skrev:
Jeg ved at en lignende tråd har været oppe før, men nu bringer jeg endnu engang emnet op i sammenhæng med min egen udvikling igennem det sidste års tid.

Men her sidder jeg så ca. et år senere og tænker på, hvordan jeg egentlig har udviklet mig siden da. Alle de herlige indlæg, al den gode information og alle de venlige personligheder, der er herinde, har påvirket mit og mine gode venners liv med en ordentlig røvfuld positive inputs. Jeg har forstået meningen med sitet her, og mit liv har ændret sig i en meget positiv grad grundet mit forbrug af psykedelika. Jeg er begyndt at lære mig selv at kende og tage fat i de problemstillinger, jeg tidligere ikke så så klart for mig, som jeg gør nu. Jeg er begyndt at tage mig sammen i skolen, jeg er begyndt at berige min families liv ved at være den søn, de altid har drømt om, og sidst men ikke mindst er jeg begyndt at få øjnene op for hvem mine virkelige venner er.

Så kort fortalt kan man sige, at mit liv virkelig har ændret sig og det i en så positiv grad, at jeg ønsker at høre om andres erfaringer på dette område.

Så hvordan har jeres stof-forbrug/misbrug påvirket jeres liv?

I sammenhæng med denne tråd vil jeg også gerne takke for en herlig tid med jer alle, og jeg ser frem til mange gode år endnu! :)

Hash gjorde at jeg blev endnu mere doven og at jeg i stigende grad var genert overfor mennesker. Det påvirkede mine søvn mønstre, og det var svært lige at få dagen til at gå uden hashen til lige at tage spidsen ar rastløsheden.

MDMA gjorde at jeg oplevede hvordan det var at være afslappet og tilfreds - simpelthen åben overfor alle mennesker (også de forkerte).
Det var en interessant oplevelse der gav mig et værdifuldt perspektiv i livet, nu forstod jeg endelig hvordan nogle mennesker havde så nemt ved at fare ud i en større gruppe mennesker og sige "hey, her er jeg", og hvorfor andre måske var mindre villige til det.

LSD gjorde mindre for mig end andre - Det har for mig mest været et lammestof. Jeg tror altid jeg har tænkt dybt, og de oplevelser LSD kan give mig kommer i stigende grad med større dosis og er ikke filosofiske. Der er en oplevelse af at blive pillet fra hinanden og samlet igen, samt det får i nogen tid verden til at se mere forunderlig ud. LSD er måske for den menneskelige hjerne hvad defragmentering er for en harddisk.

N2o gav mig indsigt i absolut absurd og vanvittig tankgang. Har fået koblet dele af min personlighed fra mig selv, der fungerer autonomt i forhold til mig selv. Det var ganske ubehageligt, og egentlig kun noget jeg har kunnet bruge set ud fra dets negative resultat... at lære af sine fejl, og sætte pris på ikke at fejle igen.

Amfetamin - Ikke godt for en skid.

Kokain - Ikke godt for en skid.

Rohipnol - Ikke godt for skid.

Svampe - Samme som LSD, bare med dårligere smag og flere ubehagelige sideeffekter. Jeg føler mig i stigende grad forgiftet hvis jeg spiser dem.

Alt ialt - Jeg har ikke fået noget videre ud af stoffer - Effekten på mit liv har i det store og det hele været negativ, hvilket jeg dog heller ikke resolut vil holde på - Erfaringer og perspektiver i sig selv har jo en værdi. Det er mig meget værd at have prøvet det og "kunne snakke med".. Der er nogle ting der er rare at forstå.

Hvis jeg kunne gøre alt om, ville jeg så udelade stoffer fra mit liv ? Nej :-)

- Bart

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Meget som confusion har mit stof-forbrug også hjulpet mig igennem en svær tid i mit liv :) Og syntes jeg er blevet meget lykkeligere på det sidste og har heller ikke noget behov for det længere :)

Men især stoffer som svampe har hjulpet mig utroligt meget med at se det hele fra en anden side og rigtigt få det tænkt igennem :)

Jeg startede med at syntes det kunne være ganske spændene at læse lidt om svampes virkning og fandt hurtigt ud af det også kunne være ganske sjovt at prøve og det gjorde jeg så, og ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det sjovt, men det var utroligt lærerigt :)

Men jo, vil mene det har ændret mit liv en del :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget interessant at du opdeler stofferne og redegør for, hvad du har fået ud af at bruge disse, Bart.

Jeg har selv kun prøvet psilocybinsvampe, dextrometorphan, hash/skunk/pot og LSA.

Hash/skunk/pot: Har åbnet mine øjne for et hyggeligt, rekreativt stof, som kan bruges i forbindelse med hyggelige aftner eller alternativ til alkohol til diverse fester. Men jeg bliver også meget poetisk under en cannabis-rus.

Dextrometorphan: Har lært mig at forstå, hvordan psykisk syge må tænke og føle. Men her kommer mine kreative evner indenfor billedkunst også rigtigt frem.

LSA: Har givet mig klarsyn for mine negative sider og mange af de problemstillinger, jeg senere har fået bearbejdet med psilocybinsvampe. Har også fået mig til at tænke på, hvordan andre folk opfatter mig som person.

Psilocybinsvampe: Klart det bedste stof, når jeg ser på min egen udvikling. Det har lært mig at bearbejde de problemstillinger, jeg har set på LSA, da jeg bedre kan "håndtere" disse under beruselse fra psilocybinsvampe. Har også åbnet mine øjne for, at mennesker kan være meget overfladiske, og det er her, jeg har lært mine sande venner at kende. Blandt andet er min tidligere bedste ven reduceret til kammerat. Under en psilocybinrus gik det op for mig, hvem han egentlig var.

Så LSA og psilocybin er nok de stoffer, der har været skyld i min positive udvikling.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 30 sep 2007 17:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ecstasy har lukket min personlighed op... Jeg har været meget pessimistisk, indelukket og mistroisk - været sur på mig selv over jeg havde følelser jeg ikke selv kunne styre og opfattet dem som en svaghed...

Nu oplever jeg mig selv som udpræget tolerant overfor andre mennesker og deres meninger - folk skal ikke længere bevise overfor mig at de ikke er idioter. Nu er de først idioter hvis jeg har lært dem at kende og de så viser sig rent faktisk at være det...

Jeg er mere glad, afslappet og udadvendt og jeg har ikke i samme grad et problem med mine følelser - opfatter det ikke længere som et tegn på svaghed hvis jeg er ked af det og det kan ses fx.

Jeg har også lettere ved fysisk kontakt, kram, knus osv - også af personer af samme køn... hvilket var meget svært for mig førhen...

Som andre også nævner, så er det også som om der er kommet filter på den informationsstrøm man modtager... Nyheder, aviser og den slags anskuer jeg fra en markant anderledes vinkel nu - er som om jeg har lettere ved at læse mellem linierne end blot sluge det hele råt...

Eneste bivirkning jeg har bemærket (udover jeg hele tiden glæder mig til næste trip) er brudstykker fra min hukommelse dukker op mere tydeligt end før - en bestemt lugt bringer mig et par sekunder af en episode i min barndom jeg forlængst havde glemt... Det er som om synapserne i hjernen er mere tydelige nu og jeg lettere kan tyde dem... Som om der er blevet lukket mere op for de helt gamle minder på lageret... Det er faktisk rigtig lækkert, selvom man ikke helt kan slippe tanken om det måske er tegn på der er sket noget med hjernen :?

Så ja, de stoffer har ændret mig liv til det bedre mener jeg... Der er en triprapport på vej, så kan i jo se hvordan det hele startede 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes, at øget selvtillid rimelig ofte er sat i forbindelse med forbrug af MDMA. Især lader det til, at folk har nemmere ved social omgang efter forbrug heraf. Er der flere, der har erfaringer med dette?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Har oplevet at en ordenlig amfetamintur ændre den måde man er sammen med venner og nyemennesker under selve rusen. Jeg føler mig ofte mere uforbeholden overfor, hvad folk har at sige. Derfor føler jeg tit at det er nogle intense, men også givende samtaler man har med vennerne. Derfor føler jeg tit man kan lære en masse om hinanden ved at ta' speed sammen, hvilket jo i det lange løb er en god ting.

Det mest radikale, der er sket mig efter jeg har prøvet LSD og Svampe er nok at jeg ikke rigtig kan overskue at drikke mig fuld(og slet ikke i øl) hvilket gør at jeg har en del mere overskud, da jeg før mine trips brugt meget energi på at drikke mig fuld. Er nok gået fra at være meget fuld 2-3 gange om ugen, til at jeg over den sidste måned kun har været halvfuld ca. 3 gange

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyklon-b skrev:
Det mest radikale, der er sket mig efter jeg har prøvet LSD og Svampe er nok at jeg ikke rigtig kan overskue at drikke mig fuld(og slet ikke i øl) hvilket gør at jeg har en del mere overskud, da jeg før mine trips brugt meget energi på at drikke mig fuld. Er nok gået fra at være meget fuld 2-3 gange om ugen, til at jeg over den sidste måned kun har været halvfuld ca. 3 gange

Jeg er selv holdt helt op med at drikke det stads, folk kalder alcohol :D. Vær evigt eneste gang fortrydder jeg at jeg har indtaget det. Men vær gang jeg har trippet på et psychedelisk stof, har jeg kun gode og lærerige oplevelser at tænke tilbage på.

Iøvrigt skal det lige siges at jeg slet ikke kan finde ud af at bruge alcohol mere, min erfaring med dette stof er pist væk ??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dobbeltpost!!

Senest rettet af ConfusioN 07 jul 2007 16:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
ConfusioN skrev:

Jeg vil mægtig gerne have en uddybelse, hvis det ikke er alt for meget. :) Tråden er til for den slags. ;)

først vil jeg lige sige at grunden til jeg ik har svaret endnu er at jeg ik rigtig har ku ta mig sammen til at skrive så meget, men nu tager jeg mig lige i røven, men vil prøve at gøre den lidt kort da det ellers tager mere tid at skrive end jeg har tålmodighed til :)

siden 6. klasse i folkeskolen begyndte jeg at snakke mindre og mindre med alle dem jeg kendte fordi de simpelthen var for overfladiske og ik rigtig tænkte sig om, både overfor sig selv og andre og det gad jeg simpelthen ik.. så har altid så snart jeg har mødt modstand skubbet tilbage endnu hårde fordi jeg ved at jeg det er forkert hvad de gør..
har altid haft en hyperaktiv tankegang og har aldrig ku lade være med at tænke over alt og hvorfor man ik bare gjorde sådan og sådan og så ville det gavne meget mere.. (men min logik er åbenbart langt fra de fleste andres)

hvordan ved jeg da?
fordi jeg altid prøver at handle ud fra hvad der er gavner flest mulige mennesker, og har altid prøvet at hjælpe folk der havde brug for det og tit uden de selv ved at jeg faktisk har hjulpet da jeg ik presser på men lader dem selv tag beslutninger og bare være flink på en diskret måde uden at tråde nogen over fødderne, da jeg ved med mig selv at jeg er en hyper følsom person og sikkert altid vil være det (har derfor altid os' været lidt).. dog var det først begyndt at bli slemt efter 5. klasse, da jeg førhen altid bare har vist mig og spillet smart overfor de andre, men samtidig hjulpet dem som blev drillet osv.

nå videre.. jeg havde så enkelt ven fra folkeskolen jeg næsten kun snakkede med da jeg synes han var flink og de andre drillede ham på en måde da han vejede ca. 110kg dengang (idag har han dog tabt sig enormt meget og er ik tyk det mindste)..
nå, vi var så venner og jeg generelt var temmelig deprimeret pga jeg ik fattede hvorfor folk overalt i denne verden var så dumme og ignorante og var ret ligeglade med andre.. jeg startede så i 7. klasse med at interesser mig for stoffer og begyndte at læse rigtig meget om det og fandt hurtigt ud af at regeringens stof info var bullshit af værste kaliber..
efter at have læst i 1½ år ca. beslutter jeg mig så for at jeg gerne ville prøve svampe, lsd og mdma (ecstasy)..
ka ik huske hvornår man begyndte at interesser mig meget for ejay da det kom og sad konstant (8 timer om dagen) og legede med det og gad ik snakke med nogen udover min ven..

jeg starter så i 10. klasse på en anden skole for at gøre et eller andet og prøver så hash første gang på en studietur til kbh der... synes ik rigtig det virkede dog..

senere efter jeg er blevet 18 er jeg så taget til min første technofest da jeg altid siden helt lille har ku li det musik og har fulgt udviklingen siden da (fra 2unlimited og scooter osv, og til kindzadza med flere)..

nå til den fest prøver jeg så ecstasy (kix) for første gang og får et indblik i en anden verden og me like :D
bestiller så 10g tørret hawaii fra en webshop dengang (endda sindsygt billigt) og begynder at lege med dem..

og først var det bare sjov og ballade, men fandt hurtigt ud af at jeg ku bruge de her stoffer som værktøjer til at begynde at heale min psyke og forstå hvorfor jeg havde det som jeg havde og hvordan alt ting hang sammen osv (og samtidig komme på indre eventyr få inspiration til at lave mere kreativt musik).. ska lige siges at jeg er begyndt at lave musik mere seriøst på det her tidspunkt..

efter mange oplevelser på mdma finder jeg langsomt ud af at der ingen grund er til at være genert, hvorfor sku jeg bekymre mig om hvad folk tænker mig om mig, ku jo ik ske noget ved at jeg bare var mig alligevel..
ska lige siges at en af mine store problemer altid har været kontakt med hunkøns væsner og desværre stadig er det.. da jeg i 6. klasse blev droppet af mine første kæreste som jeg har haft i 3 år der (uden hun selv turde at fortælle mig det og bare fik 2 veninder til det).. det blev jeg sku meget såret af og har sidenhen haft manglende selvtillid da jeg var en ekstrem følsom person..
men mdma'en har så hjulpet mig frem i den her process har formået at få kontakt til mit sande jeg under rusen og forbedret det i hverdagene..

svampe/lsd/mdma har jeg så brugt flitigt til selvterapi og fået det bedre med mig selv og omverden og har lært at slappe af og ik tænke så meget over ting jeg ik ka ændre alligevel.
og har derved begyndt at hive mit sande jeg tættere og tættere ind i min bevidsthed..

og har ik fortrudt det det mindste, men ka godt være det kun har hjulpet på mig pga jeg altid har været stædig og ik vil tabe nogen kamp mod nogen og jeg føler den her kamp er mig mod verden og jeg ska nok vinde og samtidig gøre mit for at forbedre den når jeg er klar engang..

hmm.. det var hvad jeg lige ku kradse, blev godt nok en lang smøre alligevel, men har du/i spørgsmål angående nogen af tingen så spørg endelig løs ;)

vil lige sige at jeg altid har følt mig udenfor og jeg stadig gør det (har lige siden jeg var helt lille følt mig meget klogere og mere vis end alle andre uden at ha noget at bevise det med udover min utrolig lærnemhed..
føler lidt at det er folk ik rigtig har fundet ud af hvordan tingene hænger sammen, og det muligvis kommer med alderen eller i det næste liv

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
SiCriS skrev:

Jeg tænkte præcis det samme. Men heldigvis da ændre folk sig som regl til det bedre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
For det første har jeg fået et helt andet syn på narkotiske substanser, dvs jeg ikke længere tror blindt på alt det man får banket i hovedet.
Jeg har fået en masse hyggelige stunder ud af det og lært en masse nye mennesker at kende, mest kriminelle :wink:

Men det mest positive ved det er nok at jeg somsagt har fået en masse viden omkring de forskellige stoffer og derved også alkohol, det har givet mig et mere kritisk syn på alkohol, for skadeligt det egentlig er, og derfor drikker jeg ikke specielt meget mere, kan sagtens tage i byen ædru. Alkoholen er ikke blevet erstattet af andre stoffer, så alt i alt indtager jeg færre rusmidler end jeg gjorde før i tiden.

Titel:
Jeg er begyndt at se verden på en helt anden måde som inden jeg startede med "stoffer".

Jeg er blevet bedre til at analysere mine fejl og rette dem

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]