Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
hmm.. her det sidste lange stykke tid er jeg begyndt at opleve noget underligt... når jeg skal til at sove opleve jeg nogen ganske skræmmende ting.. lige inden jeg falder i søvn er det som om jeg går over i en tilstand hvor jeg hverken sover eller er vågen.. hele min krop er fuldstændig lammet.. det eneste jeg kan bruge er mine øjne..dvs. jeg ligger med helt åbne øjne og kan kigge rundt i lokalet.. men så er det ligesom jeg har de ondeste maridt.. altså kort sagt har jeg et vågen maridt... min kæreste er dog begyndt at skubbe til mig når det sker.. for ligger og ryster og prøver fabrilsk på at kalde på hende.. men hun opdage det ved at jeg siger nogen underlig lyder.. fordi jeg ikke kan snakke da kroppen er som om den er lam. nogen der kender denne føelse eller har det ligesådan?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Nå jamen så svarer jeg lige her også.

Havde samme oplevelser da jeg var mindre, og det er utroligt ubehageligt.
Kroppen er helt lammet, og det eneste jeg kunne var også var at kigge rundt, og trække vejret, meget uhyggeligt.
Det lyder meget som dette Sleep Paralysis eller Hypnagogia

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
prøv at søge herinde eller kigge lidt rundt her på bagsiden af medaljen...har ikke prøvet det selv men har med sikkerhed læst om en anden der har prøvet stort set præcis det samme...er ikke 100 på det var på denne hjemmeside

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Har også prøvet det samme mange gange og det er sygt ubehageligt! Og for det stadig desværre tit. Aner ikke hvordan man kan forebygge det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ja har prøvet det samme et par gange..

Kroppen er helt låst fast. Kun ens øjne som man lige kan bruge..

Som om det er et eller andet omkring en der holder en nede så man ikke kan røre sig :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har jeg os' prøvet en del gange efterhånden.. det bedste at gøre i den situation hvis man kan er bare at lukke øjnene og prøve på at sove.. man falder hurtigt i søvn ;)

man ska bare lige finde ud af at det ik er et mareridt men man faktisk bare er faldet i søvn..

hmm.. ved ik rigtig hvad der ellers er at skrive, du ku evt prøve at udforske det næste gang som på et trip?..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Lyder som om du lider af 'sleep paralysis', det er en anderkendt søvn sygdom prøv at6 google lidt på den.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Vi har haft en tråd om det herinde før, hvor det blev diskuteret godt igennem hvis jeg ikke husker helt forkert. Prøv at søg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det har jeg også prøvet en gang eller to. Det er noget med at kroppen for det meste "låser" når man drømmer, men der kan så gå noget galt og så er du alligevel vågen og kan opfatte din tilstand, eller du går i søvne.

Det er næppe kronisk :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
jeg takker for svarene.. har lavet lidt research omkringt det.. og kunne godt lade til det er søvnparalyse jeg lider af.. har det bare rimelig tit.. ca. hver anden dag og andre gange flere gange på en nat.. men kunne være man skulle overveje at søde læge.. men tror i det er noget man kun forværre ved at inde knark?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Er det noget som du pludselig har fået, eller kan det være opstået pga. nogle hændelser? Du spørger om det har noget med knark.. jeg vil sige, det kommer an på hvor meget du tager. Hvad er dit forbrug?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Har selv haft et par af den samme oplevelse med at vågne op om morgenden og ikke kunne bevæge mig, vildt ubehageligt, første gang trode jeg fandme jeg var lam da det stod på i over 10 min, men ligeså stille kom føelsen tilbage i kroppen og jeg kunne bevæge mig igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Lige præcis den situation, var det der fik mig til at droppe "brikkerne" efter 4år. De grønne VW gjorde vel udslaget.. Når jeg skulle sove, og var ved at falde i søvn, fik jeg sådan en snurre lyd i hovedet som blev højere øg højere, for til sidst at gå over i 5-10 sek lammelse.. Yderst ubehageligt.

Har ikke rørt de runde siden, det er kun pulver idag :) Og har ikke set det siden :D

Edit: typo

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har den slags drømme sygt meget for tiden. Nogen gange er der intet, jeg ligger der bare. En enkelt gang kom der sådan en høj lyd, lidt ala den der lyd der bare bliver højere og hurtigere i RockAFella Skank af fat boy slim. Det var sindsygt ubehageligt.

Andre gange er der skikkelser der har gået rundt omkring i mit soveværelse. Heller ikke specielt behageligt.

En anden gang gjorde begge min ben sindsygt ondt og da det lykkedes mit at kigge ned på strak mine fødder sådan ligeud, de fulgte bare resten af benet, som om de var knækket ned.

Det kommer sådan ca et par gange om ugen, nu hvor jeg ikke ryger mere..

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
det er sjovt de fleste af de mest nederen ting man oplever sker i forbindelse med man skal lægge sig til at sove..

i den periode jeg havde det værst oplevede jeg også ret ofte mærkelig lyde lige pludselig...brag som gjorde jeg vågnede op med et sæt - uden jeg var faldet helt i søvn..og ellers bare andre mærkelige lyde som jeg har bildt mig ind.. og mærkelige halvdrømme uden sammenhæng som bare var uhyggelige fordi - ja det var ik som almindelige drømme..
men hvad kan forvente, når storrygeres hjerne (hvilket jeg et eller andet sted har læst er bare 4-7 gange om ugen), minder utrolig meget om skizofrenes hjerner... den påstand kan jeg desværre heller ikke huske hvor jeg har læst, men skulle være god nok..
men optimus - det går over :) - ved du jo nok

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har hverken hørt om det problem eller selv haft det. Men tilgengæld har jeg haft mange andre underlige hændelser før, jeg skal sove. Og ja, det er efter, jeg er begyndt på psykedelika (og mit forbrug ligger på psykedelika ca. hver 14. dag, dog har jeg i ferien været på psykedelika omkring 1 (i sjældnere tilfælde) 2 gange om ugen).

Før jeg skal sove, ser jeg billeder af familie/venner. Der sker mystiske ting med dem, og de smelter tit eller forsvinder i en malstrøm. Billederne er meget tydelige. De generer mig ikke, og det gør ingen af mine "præ-drømme-billeder". Men oplevede noget vildt forleden nat.

Jeg oplevede, at jeg så en spids nøgenhat hænge ud af en mur. Det var foran biblioteket, og der var masser af kakti. Jeg bøjer mig forover for at tage plukke den herlige svamp, da jeg falder ned og rammer kaktusserne. Idet jeg kæmper for at komme fri, så ryger jeg længere ned, og jeg kan mærke kaktusserne, der omslutter min krop. Det er smertefuldt, og pludselig vågner jeg.

Jeg havde, hvad der føltes som rigtige, fysiske smerter - og ikke bare som i drømme! Egentlig ikke fordi, det var så slemt, men alligevel en vild oplevelse - og egentlig også meget spændende!

Nogle der har oplevet noget lignende?

Titel:
Flueknepper kongen

Kjær, det er bare endnu en god grund til man skal chille lidt med psykedelika. Det ved du jeg gerne vil have dig til...

Medlem

Geografisk sted: Holbæk
SuBs skrev:
hmm.. her det sidste lange stykke tid er jeg begyndt at opleve noget underligt... når jeg skal til at sove opleve jeg nogen ganske skræmmende ting.. lige inden jeg falder i søvn er det som om jeg går over i en tilstand hvor jeg hverken sover eller er vågen.. hele min krop er fuldstændig lammet.. det eneste jeg kan bruge er mine øjne..dvs. jeg ligger med helt åbne øjne og kan kigge rundt i lokalet.. men så er det ligesom jeg har de ondeste maridt.. altså kort sagt har jeg et vågen maridt... min kæreste er dog begyndt at skubbe til mig når det sker.. for ligger og ryster og prøver fabrilsk på at kalde på hende.. men hun opdage det ved at jeg siger nogen underlig lyder.. fordi jeg ikke kan snakke da kroppen er som om den er lam. nogen der kender denne føelse eller har det ligesådan?

Hey.

Jeg prøver lignene hver nat jeg sover...
I mine drømme kan jeg hverken snakke, gå ordentlig, og slet ikke løbe. Det er mega klamt, og jeg bliver til sidst så desparat at det føles som om jeg er ved at ''trykke'' mine tænder ud (bider så hårdt sammen, at det gør ondt når jeg vågner).
I søvne, græder jeg hver nat, siger mærkelige lyde, sorte sætninger og sparker, bander og alt muligt heh.
Det er ret klamt, og jeg aner desværre ikke hvordan man kan forebygge det. Men du har måske fundet ud af det?
Går det bedere nu?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Kjær, det er bare endnu en god grund til man skal chille lidt med psykedelika. Det ved du jeg gerne vil have dig til...

Jeg er skam også begyndt at nedsætte mit forbrug. Det er faktisk ved at blive sjældnere og sjældnere. Jeg tror bare, mit sommer-forbrug skyldtes, at jeg syntes det var vildt spændende at prøve lidt af hvert (selvfølgelig med visse forholdsregler), nu hvor jeg havde masser af tid. ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Da jeg var lille drømte jeg tit at jeg faldt ned hvorpå jeg vågnede op med et sæt.

Da jeg var omkring 12-13 begyndte jeg at lide af gentagne mareridt som kom igen næsten hver uge, temat var altid det samme, og efter 2 år var det ved at gå mig lidt på nerverne.

Nu om dage er det kun mit studie som invadere mine drømme, i nat var jeg en stakkels glucose som blev jagtet igennem byen af en ond og nasty Hexokinase :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]