Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
God aften livsnydere!

Jeg har gået og spekuleret over noget der irriterer mig lidt, men hvor jeg ved mine andre "oplevelser" har fundet nogen der har prøvet noget lignende eller fået det til at passe i et skema for fx hppd - problemet er at skærme, både tv og pc blinker meget mere end jeg er vant til indtil denne stoffrie, halvvoksne periode af mit liv..

I kender vel allesammen det når et fjernsyn kører og man har det i sit synsfelt men ikke fokuserer på det så blinker det/flimrer...eller med et måske mere præcist engelsk ord: it flashes...sån ser jeg det i skiftende mere og mindre grad hele tiden...mest hvis der er hvid baggrund, fx her hvor jeg skriver blinker det en del mere oppe i adressebaren og de andrel lysere steder i forhold til den brune baggrundsfarve her..
Synes at det på det sidste er begyndt at skabe en mild hovedpine...er ikke typen der lider af hovedpine særlig ofte..

Går ud fra det har noget med hppd'en at gøre, men kan bare ikke finde det under symptomer nogen steder og ej heller folk der har prøvet det..

nogen der kender det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Prøv at lad være med at kigge på en skærm en hel dag, og se om det så er noget du ligger mærke til. Jeg får det også, nogle gange mere end andre gange.

Hvor mange Hz kører din skærm?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
HPPD har det med at blive værre når man lægger mærke til det.
Men prøv at holde lidt pause fra din skærm, det tror jeg godt kan hjælpe.
Du kan også prøve at skrue lidt ned for lyset på skærmen. For meget lys kan give hovedpine.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Zlaske....ved ikke rigtig hvor mange Hz den kører med, men det er ihvertfald ikke noget hi tech..hverken mit tv eller pc skærm

Fanny...det vil jeg prøve...bare svært når man har ferie :)

Er der nogen af jer to der har HPPD?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

SSMA skrev:
Er der nogen af jer to der har HPPD?

Ja og nej. Jeg siger ja til at jeg har haft det precis som dig (hvor jeg har set flimrende lys) og nej til at jeg opfatter det som noget "jeg har" -altså en sygdom eller hjernedefekt. Alt for ofte bliver HPPD anset for noget uønsket ureversibelt man har pådraget sig ved at trippe. Det tjener kun til at forstærke ubehaget i de individer som oplever HPPD.

Der findes to slags HPPD (som jeg ser det). Det du oplever, er ofte stres og angst-relateret; dvs det bliver forstærket af din stres/angst når du focuserer på om du nu stadig har HPPD. Måden at blive det kvit på er at aksepterer den flimren du ser, som noget der er blevet en del af dig. Bliv ligeglad med den, eller -hvis det er umuligt for dig at være ligeglad, -så gå ind i selve angstfølelsen og aksepter den. Du kan evt. også gå ind og angribe "den der er angst" ved at forstærke den flimren der skræmmer dig. Det er en slags omvendt psykologi, hvor du netop forstærker de angstprovokerende ting, så dit forsvar bryder sammen, og du ender med at nå en tilstand af at aksepterer tingenes tilstand. Du skal tænke på, at det jo i dette tilfælde faktisk er din angst som skaber HPPDén. Derfor er det din angst du skal modelerer og ikke flimeren.

Jeg kan fortælle dig, at jeg kan fremprovokere den slags flimren hvornår jeg vil, men har ingen problemer med det idag, fordi jeg ikke længere er bange for det.

Den anden slags HPPD (hader igen det ord!) er de bløde trip-agtige visioner du kan opleve når din bevidsthed er en lille smule udvidet, og du befinder dig i et lys-dæmpet rum eller er udenfor ved tusmørke eller nat. Disse visioner er næppe noget du vil "klage" over, da de er behagelige og er en naturlig følge af, at din bevidsthed har lært at bryde gennem et par lag på trip. Denne evne vil din bevidsthed kunne benytte sig af på "base line" hvis du er åben. F.eks. sker det ofte for mig, hvis jeg er i selskab med andre som tripper, og jeg ikke gør.

Håber du kan få noget ud af hvad jeg har skrevet. Det er lidt svært at beskrive.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Jeg er bare ikke rigtig angst ved det mere...det var mere nogle måneder siden hvor jeg oplevede hele listen som jeg skrev i "en ungdom på stoffer"...mest fordi jeg var bange for at jeg var ved at blive sindsyg med både det ene og det andet..

i dag er det eneste jeg oplever små ting der smutter selvom der ikke er noget der bevæger sig.. nogen gange ser det ud som om - fx hvis jeg lige er stået op, at mine værelses væge bevæger sig en lille smule..
har også prøvet det der med at se et lysglimt der blinker i øjenkrogen men når jeg så kiggede derhen var der ingenting...og lidt "static" når det er helt mørk..
kort sagt - har sån set oplevet alt hvad hppd indeholder efter hvad jeg har læst på hppdonline, men er bare ikke bange for det mere da jeg ligesom har accepteret at det ikke er en begyndende skizofreni eller en hjerneskade eller noget i den dur..og det er heller ikke noget der hæmmer mig i noget så det cool

har lige et til spørgsmål til dig fanny.. hvis du har læst "en ungdom på stoffer" - ja, så har jeg skrevet til sidst i tråden at jeg røg en uge siden...fik et bad trip som jeg også forklarer til sidst i tråden..og de følgende 4-5 dage efter fik jeg den fornemmelse af at der kravlede noget i mit hår, selv om jeg godt vidste der ikke gjorde..altså ik en vrangforestilling - kunne lige så godt forklare det med små kuldegysninger eller kemiske stoffer der bliver sluppet løs i hjerneskallen eller noget..
og så havde jeg også de her angstkuldegysninger jeg fik under "nedturs rygeren"...ikke lige så slemt som da jeg havde røget, men de kom...de er så helt væk igen nu her lidt over en uge efter, udover at der sjældent lige er det med håret - men jeg tog altså kun 3-4 hvæs af joiten...
.tror du det betyder jeg ikke kan tåle det mere 100%, og ville det være dumt at prøve igen på et senere tidspunkt?
Har det bare ikke godt med at skulel give helt slip på det, selvom jeg heller SLET ikke vil have de der angstfølelser igen..
nogen erfaring på det område? Kender du det med håret?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg er glad for at du ikke er angst for det mere. Du skal nok bare slappe af og give det tid endnu. Det med at væggene kan bølge, det kan jeg også stadig opleve :lol: , men hvem siger også at verden er så satans fast?

Jeg har lige læst lidt i tråden "en ungdom på stoffer", og kan se at det mest er hash du har haft problemer med. Så stammer din HPPD altså ikke fra psykedeliske stoffer men fra hash?

Citat:
tror du det betyder jeg ikke kan tåle det mere 100%, og ville det være dumt at prøve igen på et senere tidspunkt?

Hvis du stadig har det dårligt med at ryge, synes jeg at du skal holde dig helt fra det. Der er nogen som bare ikke kan tåle det, men som f.eks. har det fint med syre og svampe. Det er meget individuelt, og du må lytte efter din egen krop.

Citat:
Kender du det med håret?

Jeg kan godt få kuldegysninger i hårbunden, hvis det er det du mener, men har ingen følelse af at der er noget som "kravler".

Hyg/ Fanny

Titel:
Junior medlem

[/quote]Jeg har lige læst lidt i tråden "en ungdom på stoffer", og kan se at det mest er hash du har haft problemer med. Så stammer din HPPD altså ikke fra psykedeliske stoffer men fra hash?

Ja det ved jeg ik rigtig, men det er jo nok mest sandsynligt at det er derfra...synes bare jeg begyndte at opleve efter jeg har taget ecstacy de få gange jeg har..

[/quote]
Hvis du stadig har det dårligt med at ryge, synes jeg at du skal holde dig helt fra det. Der er nogen som bare ikke kan tåle det, men som f.eks. har det fint med syre og svampe. Det er meget individuelt, og du må lytte efter din egen krop.

Ja det er rigtigt, men synes bare det er mærkeligt hvis jeg lige pludselig ikke kan tåle det...har aldrig fået nogen bad trips før..højst bare hvor jeg har fået det dårligt og har kastet op..men så fået det fint igen bagefter..

Det er sjovt..nu er det med hovedbunden stort set gået væk igen, så er ret sikker på det har noget med hashen at gøre..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]