Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg havde selv tænkt mig at tage afsted til denne demo. Er der andre herfra som kommer?

Citat:
1. august 2006
Demonstration/International Fredsvagt
Kl. 15:00
Arrangør: International Ungdomslejr 2006 mod Fascisme og Imperialisme Besøg website
Sted: Christiania

Protesten mod Israels aggressionskrig mod Libanon og det palæstinensiske folk og mod besættelsen af Irak og Afghanistan vil blive synliggjort med en
INTERNATIONAL FREDSVAGT foran Christiansborg
tirsdag den 1. august fra kl. 17, hvor bl.a. Annisette vil synge.

Fra mere end 20 lande – fra Brasilien og Indien, over Iran og Tyrkiet, til Spanien, Frankrig, Tyskland, USA, Mexico og mange flere – vil man slutte sig til den danske fredsvagt i protest mod Israels terror mod Libanon – og i støtte til kravet om at de danske tropper trækkes ud af Irak og Afghanistan.

Den internationale demonstration viser også sin støtte til det truede Christiania ved at starte demonstrationen derfra kl. 15 med musik mm.
Den vil så gå til udenrigsministeriet (16.30) indtil den internationale fredsvagt begynder kl. 17 ved Christiansborg med taler og musik - så også folk, som er på arbejde i ferieperioden, kan nå at deltage.

Udover Annisette vil bl.a. Fri Ga!lakse. og Street Committee spille.

Det hele arrangeres af International Ungdomslejr 2006 mod Fascisme og Imperialisme
med støtte fra bl.a. Forsvar Christiania, FredsVagten ved Christiansborg,
Budskab fra Græsrødderne og Stop Terrorkrigen.

Parolerne er:

Stop Israels terror mod Libanon og det palæstinensiske folk!
Tropperne hjem fra Irak og Afghanistan NU!
Forsvar Christiania!
EN HEL VERDEN SIGER: EN ANDEN VERDEN ER NØDVENDIG!

fra siden: http://www.modkraft.dk/kalender.php?op= ... t&eid=1976

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 01 aug 2006 14:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Israels aggressionskrig mod Libanon? Jeg er ikke specielt pro-Israel, men det er jo absurd. Hizbollah angreb Israel først. Hvem er aggressoren?

For det andet, stop lige en gang og se på hvem fanden der arrangerer det der. International Ungdomslejr og Stop Terrorkrigen er andre navne for det stalinistiske parti APK2000. Ja, du læste rigtigt..stalinister. Folk der hylder Stalin som en stor mand, på trods af at han er en af de største mordere nogensinde. Jeg var også imod krigen i Irak, men derfor går jeg sgu ikke til demonstration med sådan nogle mennesker. Nazistpartiet i DK var også imod krigen, så spørg lige dig selv om du ville gå til demo sammen med dem?

Stop Terrorkrigen hylder i øvrigt Saddam Hussein og hans tilhængere. Der har været en del skriverier om det på modkrafts forum, der er lukket lige for tiden.

Gå dog til en anden demo end med de rødfascistiske svin.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
dankdawg skrev:
Nazistpartiet i DK var også imod krigen, så spørg lige dig selv om du ville gå til demo sammen med dem?

Man kan vel sagtens dele holdninger om enkeltsager med grupper som man ellers absolut ikke sympatiserer med? Jeg mener at Israel fremviser særdeles brutal og inhuman opførsel i krigen, og at det internationale samfund er forpligtet til at gøre noget for at beskytte civilbefolkningen i Libanon. FN er med USA's hyppige vetonedlæggelser mod bl.a. fordømmelse af Israel's hensynsløshed mod civilbefolkningen blevet til en tandløs, dårlig joke uden betydning.
Jeg er egentlig rygende ligeglad med hvem der ellers deler min mening, eller har arrangeret demonstrationen. Formålet er at få stoppet en beskidt krig inden hele Mellemøsten ryger i totterne på hinanden. At stalinister har samme mål, gør mig ikke til en af dem.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Prometheus skrev:
Man kan vel sagtens dele holdninger om enkeltsager med grupper som man ellers absolut ikke sympatiserer med? Jeg mener at Israel fremviser særdeles brutal og inhuman opførsel i krigen, og at det internationale samfund er forpligtet til at gøre noget for at beskytte civilbefolkningen i Libanon. FN er med USA's hyppige vetonedlæggelser mod bl.a. fordømmelse af Israel's hensynsløshed mod civilbefolkningen blevet til en tandløs, dårlig joke uden betydning.
Jeg er egentlig rygende ligeglad med hvem der ellers deler min mening, eller har arrangeret demonstrationen. Formålet er at få stoppet en beskidt krig inden hele Mellemøsten ryger i totterne på hinanden. At stalinister har samme mål, gør mig ikke til en af dem.

Jamen, så lad dig bruge som nyttig idiot af en organisation hvis mål er et styre som under Stalin, som hylder Saddam Hussein og Baath-partiet og meget andet, hvis du er så ivrig efter det.

Jeg siger jo ikke at man ikke kan være uenig med dem man demonstrerer sammen med, men det virker ærligt talt en anelse absurd at gå i demo sammen med folk der forsvarer gulag og folkemord, fordi man er imod Israelsk vold mod libanesere. Kan du ikke selv se det ironiske i det?

Desuden, så må man spørge sig selv om den med aggressionskrig holder? Var det ikke Hizbollah der begyndte at anrgibe Israel? Skyder de ikke også mod civile? Burde demoen ikke være mod begge parters vold?

Hvis du går til den demonstration er du ikke andet end et stykke politisk værktøj for en flok røde fascister. FØJ FOR SATAN siger jeg bare, men det er jo din ret at lade dig bruge af tilhængere af undetrykkelse. God fornøjelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
dankdawg skrev:
Desuden, så må man spørge sig selv om den med aggressionskrig holder? Var det ikke Hizbollah der begyndte at anrgibe Israel? Skyder de ikke også mod civile? Burde demoen ikke være mod begge parters vold?

Hisbollah startede med at bortføre to israelske soldater for at have noget "leverage" til at få forhandlet fangefrigivelse fra Israel's side. Når Israel bortfører folk hedder det bare en anholdelse. Selvfølgelig er det svært at retfærdiggøre bortførelse af soldater - men det er noget sværere at retfærdiggøre f.eks. brug af klyngebomber mod civile som intet har haft med konflikten at gøre. Soldater i et konfliktområde er nu engang mere legitime mål. Hisbollah er ikke fine i kanten, og raketterne de bruger er ret indiskriminante for om de rammer civile eller militære mål. Alligevel taler drabstallene for sig selv. Senest jeg checkede "førte" Israel med en faktor 7-8 stykker, og havde uforholdsmæssigt flere civile ofre på samvittigheden. Israel har dræbt langt flest, og har et meget, meget større militært maskineri mobiliseret. Derfor er det på sin plads at råbe det højeste "FY!" til dem. De slår sig stort an på at være det eneste demokrati i regionen, men alligevel er medmenneskelighed ikke ligefrem den værdi som verdenssamfundet først og fremmest forbinder dem med. Hvis der blev indsat en international fredsbevarende styrke under FN i området, ville Hisbollah og Israel begge blive bremset i angrebene, og man ville afhjælpe en begyndende humanitær katastrofe i sydlibanon som følge af ødelagt infrastruktur.
dankdawg skrev:
Hvis du går til den demonstration er du ikke andet end et stykke politisk værktøj for en flok røde fascister. FØJ FOR SATAN siger jeg bare, men det er jo din ret at lade dig bruge af tilhængere af undetrykkelse. God fornøjelse.

Tak. Du ved jeg elsker at blive brugt godt og grundigt - specielt af tilhængere af hård undertrykkelse. Efter demonstrationen håber jeg på at slutte mig sammen med den hårde kerne af stalinisterne og udføre sort magi med blodsudgydelse og bunkepul hele natten, for at vække Fader Stalin til live igen! Med lidt held kan vi have Alfaderen på tronen allerede imorgen, hvorefter den nye æra af satanisk kommunisme kan tage sin glorværdige begyndelse.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

He he! Dankdawk.. dette her har vi vist været igennem før :lol: . Jeg spurgte egentlig bare om hvem der skulle med. Det var ikke så meget for at diskutere om hvad man synes om demonstrationen.

Men altså.. så kan jeg altså ikke regne med at du kommer? :P

Hyg! Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Fanny skrev:
He he! Dankdawk.. dette her har vi vist været igennem før :lol: . Jeg spurgte egentlig bare om hvem der skulle med. Det var ikke så meget for at diskutere om hvad man synes om demonstrationen.

Men altså.. så kan jeg altså ikke regne med at du kommer? :P

Hyg! Fanny

Det var ikke så meget for at diskutere demonstrationen som for at gøre andre opmærksomme på hvilke svin det er der afholder demoen, så folk ikke uforvarende kommer til at give deres støtte til Stalinister. Det fremgik jo ikke af dit indlæg at det var sådanne der afholdt arrangementet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Dank stiller vel et ret relevant spørgsmål, når han spørger, om I ville gå til en tilsvarende demo arrangeret af nazister. Men det har I ikke svaret på.

Titel:
Insane psychedelia user!

New Order skrev:
Dank stiller vel et ret relevant spørgsmål, når han spørger, om I ville gå til en tilsvarende demo arrangeret af nazister. Men det har I ikke svaret på.

Det ville jeg nok næppe når det kommer til stykket. De virker til at være en flok sammenbidte og hadske mennesker ind af en kant. Men jeg har nu også lidt svært ved at forestille mig de danske nazister arrangere en fredsdemonstration. Jeg sympatiserer med FredsVagten på Christiansborg, og deres fredelige midler, og de er medarrangører af demonstrationen. Selv om så det danske nazistiske parti deltog, ville jeg ikke have noget imod at være med i demonstrationen - så længe der ikke er grund til at tro at det centrale budskab ville blive forplumret.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Dank, jeg synes bestemt heller ikke at Stalin er en hyldestværdig person. Men hvor mange andre politiske retninger giver egentlig udtryk for at fordømme Irakkrigen, protesterer mod Israels aggresive adfærd eller støtter et frit Christiania for den sags skyld? (bare for at nævne de ting som var på pogrammet). Jeg kan ikke finde nogen partier ud over dem som er langt til venstre, som tager initiativ til den slags demonstrationer.

Jeg er ikke blindt enig med venstrefløjen, men de er det bedste alternativ på nuværende tidspunkt, fordi de tør stå op og forsvarer de samme værdier som jeg vil kæmpe for.

Nå, men jeg vil smutte nu.. skal nå et tog til demoén :wink: .
:peace: :joint:

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Fanny skrev:
Dank, jeg synes bestemt heller ikke at Stalin er en hyldestværdig person. Men hvor mange andre politiske retninger giver egentlig udtryk for at fordømme Irakkrigen, protesterer mod Israels aggresive adfærd eller støtter et frit Christiania for den sags skyld? (bare for at nævne de ting som var på pogrammet). Jeg kan ikke finde nogen partier ud over dem som er langt til venstre, som tager initiativ til den slags demonstrationer.

Jeg er ikke blindt enig med venstrefløjen, men de er det bedste alternativ på nuværende tidspunkt, fordi de tør stå op og forsvarer de samme værdier som jeg vil kæmpe for.

Nå, men jeg vil smutte nu.. skal nå et tog til demoén :wink: .
:peace: :joint:

Hilsen Fanny

Der er en del liberale der har tilkendegivet deres mening mod Irak-krigen. Du kan finde en del kritiske artikler på http://www.liberator.dk - Det er til at få øje på modstanden mod krigen, men det kræver at du hiver hovedet ud af din hippierøv et øjeblik.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Prometheus skrev:
Hisbollah startede med at bortføre to israelske soldater for at have noget "leverage" til at få forhandlet fangefrigivelse fra Israel's side. Når Israel bortfører folk hedder det bare en anholdelse. Selvfølgelig er det svært at retfærdiggøre bortførelse af soldater - men det er noget sværere at retfærdiggøre f.eks. brug af klyngebomber mod civile som intet har haft med konflikten at gøre. Soldater i et konfliktområde er nu engang mere legitime mål. Hisbollah er ikke fine i kanten, og raketterne de bruger er ret indiskriminante for om de rammer civile eller militære mål. Alligevel taler drabstallene for sig selv. Senest jeg checkede "førte" Israel med en faktor 7-8 stykker, og havde uforholdsmæssigt flere civile ofre på samvittigheden. Israel har dræbt langt flest, og har et meget, meget større militært maskineri mobiliseret. Derfor er det på sin plads at råbe det højeste "FY!" til dem. De slår sig stort an på at være det eneste demokrati i regionen, men alligevel er medmenneskelighed ikke ligefrem den værdi som verdenssamfundet først og fremmest forbinder dem med. Hvis der blev indsat en international fredsbevarende styrke under FN i området, ville Hisbollah og Israel begge blive bremset i angrebene, og man ville afhjælpe en begyndende humanitær katastrofe i sydlibanon som følge af ødelagt infrastruktur.

Den eneste grund til at Hizbollah har dræbt mindre er at deres missiler er lortevåben. I øvrigt er det vel princippet der tæller, er det ikke? Det du siger er jo at de ikke er så slemme fordi de er dårligere til at ramme. Hvorfor ikke fordømme begge parter til sådan en demo, hvis det virkelig er fred man er ude efter?? At man kalder det Israels aggressionskrig viser jo at man lægger ansvaret der alene, og ikke hos begge parter som man bør.

Det tyder på at de har en politisk dagsorden ud over fred. Dine argumenter er lige så svage som dine vittigheder er sjove.

Titel:
Insane psychedelia user!

dankdawg skrev:
Der er en del liberale der har tilkendegivet deres mening mod Irak-krigen. Du kan finde en del kritiske artikler på http://www.liberator.dk - Det er til at få øje på modstanden mod krigen, men det kræver at du hiver hovedet ud af din hippierøv et øjeblik.

Du må tænke på, at det har en langt større effekt hvis man går ud og råber sit budskab i gaderne. Se bare hvor langt, det har ført os i at forhindre krigen i Irak, og i at få hash legaliseret. Hvad skal man med seriøse, velargumenterede artikler, når man har fancy slagråb?

Titel:
Insane psychedelia user!

Dr. Phibes skrev:
Du må tænke på, at det har en langt større effekt hvis man går ud og råber sit budskab i gaderne. Se bare hvor langt, det har ført os i at forhindre krigen i Irak, og i at få hash legaliseret. Hvad skal man med seriøse, velargumenterede artikler, når man har fancy slagråb?

Velargumenterede artikler er helt fint - hvornår har nogen påstået andet? Selvfølgelig er demonstrationer ikke den eneste måde at komme til orde på, og egentlig ikke en særligt effektiv vej, men det er alligevel at vise medierne/politikerne/whoever at der er nogen som bekymrer sig bare en smule over den drejning verden tager. Hvis ikke folk havde vist bare en lille smule modstand af og til, tror jeg verdenssituationen kunne være en hel den værre end den er idag. Demonstrationerne i USA mod Vietnam-krigen var i hvert fald ret udslagsgivende for at få vendt den offentlige mening om krigen.
Derud over var demonstrationen idag mere end en kende halvhjertet og tam - der blev nok ikke rykket mange sandkorn.

Titel:
Insane psychedelia user!

dankdawg skrev:
Den eneste grund til at Hizbollah har dræbt mindre er at deres missiler er lortevåben. I øvrigt er det vel princippet der tæller, er det ikke? Det du siger er jo at de ikke er så slemme fordi de er dårligere til at ramme. Hvorfor ikke fordømme begge parter til sådan en demo, hvis det virkelig er fred man er ude efter?? At man kalder det Israels aggressionskrig viser jo at man lægger ansvaret der alene, og ikke hos begge parter som man bør.

Der er flere vigtige forskelle. Der har hele tiden været gnidninger og træfninger, og Israel har meget proaktivt beskyttet sit grænseområde. At bortførelse af to uniformerede kombattanter skulle legitimere en sønderbombning af infrastrukturen i hele det sydlige Libanon med over 500 civile dræbte på nuværende tidspunkt er en grotesk overreaktion. Israel viser sig som legepladsens bølle der trækker en pistol fordi de andre børn ikke leger efter deres hoved. Det har intet med at skabe en "bufferzone" at gøre at sende 1/3 af Libanon's befolkning på flugt fra bombninger. At EU efterhånden er blevet enige om en fordømmelse af Israel's krigsførselsstrategi må da også tælle som en indikation på at de gør noget galt - eller de er vel også en flok blødsødne hippier hele bundtet?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Prometheus skrev:
Der er flere vigtige forskelle. Der har hele tiden været gnidninger og træfninger, og Israel har meget proaktivt beskyttet sit grænseområde. At bortførelse af to uniformerede kombattanter skulle legitimere en sønderbombning af infrastrukturen i hele det sydlige Libanon med over 500 civile dræbte på nuværende tidspunkt er en grotesk overreaktion. Israel viser sig som legepladsens bølle der trækker en pistol fordi de andre børn ikke leger efter deres hoved. Det har intet med at skabe en "bufferzone" at gøre at sende 1/3 af Libanon's befolkning på flugt fra bombninger. At EU efterhånden er blevet enige om en fordømmelse af Israel's krigsførselsstrategi må da også tælle som en indikation på at de gør noget galt - eller de er vel også en flok blødsødne hippier hele bundtet?

Jeg siger ikke at det legitimerer noget...læs lige hvad jeg har skrevet en gang til. EU giver jeg ikke en skid for, jeg tænker selv, tak.

Det jeg siger er blot at den demonstration lægger ansvaret ensidigt hos Israel, og det holder ikke en skid. Ja, de opfører sig dårligt, og jeg kunne finde 1000 ting at kritisere dem for, men det er absurd at kritisere dem ensidigt, i stedet for at lægge ansvaret hvor det hører hjemme, nemlig hos begge parter for deres aggressive adfærd. Grunden til at demoen har valgt den parole er fordi AKP2000 ser Hizbollah som en national befrielsesbevægelse man bør støtte ud fra et anti-imperialistisk perspektiv. Den samme mening har de om Baath-partiet i øvrigt. Tillykke med at du lige har været ude og støtte fundamentalistiske shiiter sammen med en flok stalinister.

Jeg vil endnu en gang gentage at hvis det var fred man ville, så havde man appeleret til begge parter, i stedet for at se Israel som den eneste aggressor.

Titel:
Insane psychedelia user!

Prometheus skrev:
Dr. Phibes skrev:

Velargumenterede artikler er helt fint - hvornår har nogen påstået andet? Selvfølgelig er demonstrationer ikke den eneste måde at komme til orde på, og egentlig ikke en særligt effektiv vej, men det er alligevel at vise medierne/politikerne/whoever at der er nogen som bekymrer sig bare en smule over den drejning verden tager. Hvis ikke folk havde vist bare en lille smule modstand af og til, tror jeg verdenssituationen kunne være en hel den værre end den er idag. Demonstrationerne i USA mod Vietnam-krigen var i hvert fald ret udslagsgivende for at få vendt den offentlige mening om krigen.
Derud over var demonstrationen idag mere end en kende halvhjertet og tam - der blev nok ikke rykket mange sandkorn.

Det er bare pis, jeg har bare et anstrengt forhold til demonstrationer som et demokratisk virkemiddel.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Prometheus skrev:

Du må huske at de fleste fra den ikke-stalinistiske venstrefløj plejer at blive væk fra de demonstrationer, og i stedet gå til deres egne af slagsen, så de slipper for at blive sat i bås med den slags folk. Stop Terrorkrigen og AKP er ikke lige frem populære blandt de fleste andre kommunister.

Titel:
Insane psychedelia user!

dankdawg skrev:

Nu er artikler og meninger på en hjemmeside som Liberator jo ikke ligefrem noget som folk bliver eksponeret for med mindre de selv opsøger det. Det har meget lidt at gøre med det gængse offentlige rum, og at folk "tilkendegiver deres mening" på en smal hjemmeside, ligesom på Psychedelia, er altså ikke noget der påvirker den offentlige debat meget. En demonstration kan derimod ganske effektivt tjene til at give mere opmærksomhed omkring en sag.
Men jeg er nødt til at give dig delvist ret i mange af kritikpunkterne omkring demonstrationen igår. Tonen var i og for sig nogenlunde sober, og stemningen var ikke alt for hadsk mod Israel, men alligevel virkede fred ikke til at være det eneste mål for mange af deltagerne - og der var nok lidt for mange røde flag med Lenin's fjæs.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Prometheus skrev:
Nu er artikler og meninger på en hjemmeside som Liberator jo ikke ligefrem noget som folk bliver eksponeret for med mindre de selv opsøger det. Det har meget lidt at gøre med det gængse offentlige rum, og at folk "tilkendegiver deres mening" på en smal hjemmeside, ligesom på Psychedelia, er altså ikke noget der påvirker den offentlige debat meget. En demonstration kan derimod ganske effektivt tjene til at give mere opmærksomhed omkring en sag.
Men jeg er nødt til at give dig delvist ret i mange af kritikpunkterne omkring demonstrationen igår. Tonen var i og for sig nogenlunde sober, og stemningen var ikke alt for hadsk mod Israel, men alligevel virkede fred ikke til at være det eneste mål for mange af deltagerne - og der var nok lidt for mange røde flag med Lenin's fjæs.

Liberator.dk er et af de mest besøgte politiske sites overhovedet i Danmark. Der er normalt over 1000 besøgende om dagen. Sikkert lidt færre nu pga. sommerferie. Det er sgu nok lidt flere end dem der ser en forkølet demonstration, skal du se. Men det ene udelukker ikke det andet. Jeg har intet imod demonstrationer, den må Dr. Phibes stå for.

Min pointe med at nævne liberator var at krigsmodstanden er andre steder end venstrefløjen. Hvilket Fanny ikke havde fattet.

Og ja, selvfølgelig har jeg ret mht. demonstrationen. Tror du det er for sjov jeg siger disse ting? Jeg har trods alt fulgt med i hvad de folk har gået og lavet i mange, mange år. Det er sgudda ikke noget jeg finder på.
:roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]