Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg tog 2 gram mexikanske og efter ca. 40 min begyndte jeg at smile ukontrolleret for derefter at gå helt i sort og vågne hvad jeg tror var 1 minuts tid efter - fuldstændig gennemvædet af sved og forvirret indtil jeg huskede jeg havde spist svampe. De efterfølgende 4-5 timer oplevede jeg lettere svimmelhed og generel uro i kroppen indtil effekten(?) forsvandt og jeg var normal igen.

hvad kan der være sket ?

kan der ske noget alvorligt hvis jeg prøver igen (evt med lavere dose)?
gør det nogen forskel hvis jeg f.eks prøver filosifers stone, som jeg har hørt er mere "blide" i det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Når det er første gang skal du ikke spise 2 gram på samme tid , det er alt for meget...
Spis et kvart gram af gangen (svare måske til 3-4 stilke som er 4-5cm lange)

Svampene (rettelse)-> BEGYNDER normalt at virke efter 15-20 minutter, og der efter kan du så spise nogen flere stilke..

Det er en god ide lige at starte med lidt så hjernen lige opfatter der er kommet psilocybin indenbords..

Havde selv en grim oplevelse anden gang jeg prøvede hvor jeg havde spist ca. 2.5g mexicanske på en gang , der fik jeg også et hurtigt blackout på nogen få sekunder..

Mener bestemt ikke der kan ske noget ved et nyt trip.

-

Copenhagen Mushroom Crew´s doserings forslag.

Spids Nøgenhat. Psilocybe semilanceata:
15 - 30 stk. friske svampe eller 0.5g. - 1.5g. tørrede svampe.

15 stk. friske Spids Nøgenhat giver et mildt trip, 30 stk. og derover et stærkt trip.
Tilsvarende med tørrede svampe, 0.5g. giver et mildt trip, 1.5g. og derover et stærkt trip.

Mexikanske. Psilocybe [Stropharia] cubensis:
10 - 30 gram friske svampe eller 1.0g. - 3g. tørrede svampe.

15 gram friske Mexikanske svampe giver et mildt trip, 30 gram et stærkt trip.
Tilsvarende med tørret svampe, 1.0g. giver et mildt trip, 3.0g. og derover et stærkt trip.

Hawaii. Panaeolus Cyanescens = [Copelandia Cyanescens]:
0.5 - 1.0 gram tørret svampe.
0.5g. giver et mildt trip, 1.0g. og derover et stærkt intenst trip.

mushroom.dk

Senest rettet af Jacob22 22 maj 2006 01:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Jeg ville ikke mene at 2 g mexicanske er helt af vejen. Jeg har venner der forsøgte sig med 1 gram for at lægge blødt ud, men som ikke fik nogen decideret effekt andet end en smule forstærkning af farver og sådan. Jeg synes det er lidt i overkanten at sige at 2g er for meget. Jeg synes det lyder som en god førstegangsdosis. Ellers kan man selvfølgelig, som Theis siger, være ekstra påpasselig, hvis nu man skulle reagere meget stærkt, og spise først 1g og så vente en time og føle lidt på situationen og sig selv og finde ud af om man vil indtage yderligere et gram.

Men jeg vil lige indvende at svampene altså ikke virker efter 15-20 min. Der går typisk 40-60 minutter før man rammer plateauet.

Det lyder dog lidt mystisk at du ligefrem fik blackout (besvimede du eller hvordan foregik det?). Tager du noget medicin ved siden af? Umiddelbart lyder det næsten som serotonin syndrom som man godt kan få af at blande antidepressiva med serotonin agonister.

Havde du i øvrigt en ven med da du trippede eller gjorde du det alene? Det er altid en rigtig god forholdsregel, at man har nogen der kan holde øje med en samt at man har en at snakke med hvis der opstår noget man vil snakke med nogen om.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det lyder som om du har haft en dårlig fysisk reaktion på stoffet.

Umiddelbart ville jeg ikke anbefale at du gentager forsøget, måske med en meget lavere dose?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Theis skrev:
... et kvart gram af gangen (svare måske til 3-4 stilke som er 4-5cm lange)

:shock: Det er da vist ikke psilocybe cubensis, du taler om!?! Det svarer i hvert fald til en noget lavere gennemsnitsvægt end dem, jeg har været i besiddelse af!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Synes heller ikke det lyder som psil. cubensis, men mere som copolandia cyanescens (hawaii strain)

Cubensis har normalt tyk hvid stok samt orange/brunt rundt hoved

Titel:
Junior medlem

jeg tager ikke noget medicin og ja det var bare en besvimelse uden nogen warning. Pludselig vågnede jeg op og vidste ikke helt hvor eller hvad der var sket de første par sekunder.
Svampene var i orden, så det kan være jeg bare ikke kan tåle dem?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
GunPwdr skrev:
Svampene var i orden, så det kan være jeg bare ikke kan tåle dem?

Ja, måske. I princippet kan man vel være allergisk overfor det meste.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har også prøvet at besvime under et trip, jeg havde i forvejen drukket rigeligt med væske, spist godt og ikke udmattet mig selv.
Jeg havde ligget i en sofa i en lille times tid og flydt med da jeg rejste mig for at gå ud og tisse.
Da jeg kommer hen til døren bliver alt lige pludselig sort og det næste jeg husker er at jeg ligger på knæ på gulvet, hele mit synsfelt rykkes op og ned hele tiden og en af mine venner står og holder mig og spørger om jeg er ok.

Jeg ved ikke hvad der har forårsaget det, men sådan noget kan åbenbart ske engang imellem.

Mvh Jonas!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Pharm skrev:
Men jeg vil lige indvende at svampene altså ikke virker efter 15-20 min. Der går typisk 40-60 minutter før man rammer plateauet.

- Min erfaring med henvendelse til hvor lang tid der går er meget svingene, sidste gang drak mig og et par venner nogle gram hver og der gik mindre end 20min før de føste effekter kom.

- Har også prøvet engang hvor jeg spiste dem i kødsovs hvor der gik over 2 timer før effekten kom, tilgengæld kom den MEGET kraftigt men med langsom start.

Så egsyntes lidt det er noget pjat at sige at der går 15-20 min eller 40-60 da det altså efter mine erfaringer kan svinge helt utroligt meget, alt efter hvordan de er indtaget, hvad man har spist i løbet af dagen osv.

Titel:
Medlem

Når du drikker svampene i te f.eks. så kommer effekten noget hurtigere end hvis du bare spiser dem.

Med hensyn til dosen. Jeg synes absolut ikke 2g er for meget til at starte med. Jeg har en ven der aldrig har taget svampe før som jeg skal tage svampe med inden for den nærmeste fremtid. Jeg vil helt sikkert anbefale ham at tage omkring 2 gram.

Min erfaring siger mig at man ikke får den samme form for trip bare halvt så kraftigt ved at indtage 1 gram i forhold til 2. Effekten bliver en helt anden og kan slet ikke sammenlignes med den "rigtige" svampeeffekt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]