Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 19:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hey

Min veninde har nu lidt af vand/propper i øret i et par dage, og vi har prøvet næsten alt for at få det til at gå væk.

Nogen der har et god idé? Så ville vi blive så glade ;)

God sommer.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Smut på apotelket og få noget "Removax" og en øresprøjte/-ballon. Ta'r 3-4 minutter, og plop! så hører man som aldrig før !

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv lige og uddyb hvad helt prøcist vi skal gøre, så er du sød ;)

Vi har forresten sådan en orange "ballon" men det blev næsten værrer da vi brugte den, men vi ved ikke rigtigt om vi gjorde det rigtigt

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Hvorfor tager hun ikke til lægen med det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lægen vil bare sige det samme som jeg skrev længere oppe. I pakken med Removax står hvad du skal gøre :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Har oplevet det samme, gik til lægen, og han sendste mig videre til en ørelæge som sugede det ud med en maskine. Der var noget vand, som havde samlet sig inde bag ved trommehinden.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Og hun har selv prøvet at udligne trykket ved at holde sig for næsen, lukke munden og derefter puste ud?

Det gør jeg hvis der kommer propper i ørerne, også hvis jeg skal ud at flyve.

Hvis det er problemer med vand, har jeg desværre ingen råd end at høre hvad de andre siger :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

eedeolla skrev:

Vi har forresten sådan en orange "ballon" men det blev næsten værrer da vi brugte den, men vi ved ikke rigtigt om vi gjorde det rigtigt

Den orange ballon, sætter man på sårn en hvid dims, den hvide dims sætter man op til det ene næsebor, så holder du for det andet næsebor, og puster ballonen op med næsen, derefter slipper du luften så den siver op igennem næseboret.

Det var i hvert fald sårn jeg gjorde da jeg var mindre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
eedeolla skrev:

Den orange ballon, sætter man på sårn en hvid dims, den hvide dims sætter man op til det ene næsebor, så holder du for det andet næsebor, og puster ballonen op med næsen, derefter slipper du luften så den siver op igennem næseboret.

Men det var altså øret der skulle renses, ikke næsen :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Gå nu for satan bare til lægen med det...... Kender ikke overstående metode, men det lyder avanceret :lol: ......
Jeg gætter på at det er ørevoks der er indblandet, og så skal det opløses med noget glycerinagtigt dims og skyldes ud med den orange ballonpipette... Det er dog aldrig lykkedes mig at gennemføre det, men du kan snildt få lægen til det..... Og som sagt, at høre bliver en hel ny oplevelse, pludselig er alle de høje frekvenser tilgængelige igen, faktisk en mindre psykedelisk oplevelse :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hun har fået en tid hos lægen idag, så må vi bare håbe det kan fikset forholdsvis let. Det har nemlig lagt en smule dæmper på hendes humør, ikke så sjovt når man er på ferie.

Og tusinde tak for alle jeres svar, det er sgu rart at I er så hjælpsomme ;)

Og god somme :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg havde mellemørebetændelse i begge ører, kunne jeg ikke høre en skid. Da jeg så en dag fik hørelsen tilbage, blev jeg så utroligt glad!

Jeg forudser en glad veninde!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

eedeolla skrev:
BisMann skrev:
eedeolla skrev:

Men det var altså øret der skulle renses, ikke næsen :?

Hehe skam også ørene det hjælper på, det tager trykket fra ørene, jeg brugte det da jeg havde mellemørsbetændelse.

Titel:
Relativistisk båthorn

Åndsamøbe skrev:
Jeg gætter på at det er ørevoks der er indblandet, og så skal det opløses med noget glycerinagtigt dims og skyldes ud med den orange ballonpipette... Det er dog aldrig lykkedes mig at gennemføre det, men du kan snildt få lægen til det.....

varmt vand er vist nok, hvis man er tålmodig (mht øre-voks altså. Jeg ved ikke hvad man gør hvis man har vand i ørene eller betændelse, så er lægen nok en meget go' ide)
Jeg skyller selv mine øre med sådan en lille dippe-dut ting, og varmt vand. Bare stille og roligt varmt vand ind i øret, indtil det opløser voksen, og så kommer det ud af sig selv. 10-15 minutter plejer det at ta' mig at ordne begge lytte-lapper.

Åndsamøbe skrev:
Og som sagt, at høre bliver en hel ny oplevelse, pludselig er alle de høje frekvenser tilgængelige igen, faktisk en mindre psykedelisk oplevelse :P

Sandt nok :)
Desværre bli'r man også opmærksom på sin tinitus i det høje frekvens-område, hvis man altså har til-draget sig sådan noget skidt. Og dét er til gengæld pisse-irriterende.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi tog til lægen igår, og han skyllede det ud på no time. Han sagde også at man ca. hver 12. år skal ha skyllet sine øre, og at der ikke er nogen mulighed for at forebygge det, udover selvfølgelig selv at skylde sine øre. Forresten skal man ikke putte noget ind i øret der er mindre end sine fingre, som jeg ellers havde læst et andet sted på nettet. Det nævnte han også.

Tror måske også jeg skal ha skyllet mine, måske ville det blive lettere at lave lyd, med "hul igennem"

God somme til jer alle

Titel:
Relativistisk båthorn

eedeolla skrev:
Han sagde også at man ca. hver 12. år skal ha skyllet sine øre

Jeg har erfaret at produktionen af øre-voks afhænger af det lyd-miljø du udsætter dine øre for. I perioder hvor jeg tit var udsat for høj musik, blev de hurtigere proppet, end i perioder hvor jeg ikke var. Måske var det bare en tilfældighed, men det virkede nu som om det godt ku' hænge sammen med det :)
Mine plejer at sku' skylles hvert andet eller tredje år.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
JEL skrev:
eedeolla skrev:
Han sagde også at man ca. hver 12. år skal ha skyllet sine øre

Jeg har erfaret at produktionen af øre-voks afhænger af det lyd-miljø du udsætter dine øre for. I perioder hvor jeg tit var udsat for høj musik, blev de hurtigere proppet, end i perioder hvor jeg ikke var. Måske var det bare en tilfældighed, men det virkede nu som om det godt ku' hænge sammen med det :)
Mine plejer at sku' skylles hvert andet eller tredje år.

Det tror jeg også du har meget ret i JEL, svjv. er ørevoks ørets naturlige "ørepropper".
Forstået på den måde, at hvis du i en tid er udsat for højt lydtryk, producerer øret mere ørevoks for at dæmpe lyden.
Og jeg har også selv oplevet det, jeg gik et år på musiklinie på en produktionsskole, hvor jeg hvér dag var udsat for meget høje lydtryk i et øvelokale.
Og jeg var så dum at undgå at bruge ørepropper mange gange, og det resulterede i massive mængder ørevoks(+tinitus og sussen for ørene, er heldigvis sluppet for at det blev permanent).
Dog ikke så meget at jeg behøvede at gå til læge for at få det fjernet, men voksen kunne godt ses på en vatpind... :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
eedeolla skrev:
Forresten skal man ikke putte noget ind i øret der er mindre end sine fingre, som jeg ellers havde læst et andet sted på nettet. Det nævnte han også.

Hmm, så har jeg da helt misforstået konceptet med vatpinde. Dem propper jeg glædeligt i ørene hver morgen, til stor fornøjelse, uden det har givet nogen problemer. Jeg tror faktisk at jeg er afhængig af dem...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vatpinde skal ikke ind i øret. De skal blot fjerne det der "stikker ud". Hvis du roder inde i øret, gør du sandsynligvis så der bliver produceret endnu mere voks (best case) eller skader øret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Vi har nok en forskellig definition af hvad "ind i øret" er. Men, jeg putter da vatpinde ind i selve øregangen hver morgen (1+ på shulgin).

Kan du dokumentere at vatpinde kun skal fjerne det der "stikker ud"? hvad end det er..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]