hampdyrker skrev:
du ved godt hvad phenotyper er ikke?
det er simpelthen grunden til at han vil identificere sin plante.
det eneste du har gættet er at det kan være en dansk pot krydset med hvem ved hvad og det gør det bestem ikke nemmer for ham at identificere sin planter. du ved godt at der er nogle planter der bliver lillae/røde fordi det ligger i generne. disse planter går hen og bliver lillae/røde langt oftere end dem der ikke har det i generne.
Den kunne ligeså godt være krydset med hvilkensom helst lilla sativa f.eks en afrikansk sort, stadigvæk beholde sativa-udseendet (da begge er sative) og blive lilla sidst på året.
ved at søge efter agg på dcf fandt jeg et billede af Jamaica Panama som
bestemt syntes havde lilla hår.......
Jeg skulle også mene at jeg ved hvorfor en skunk red hair/red hair skunk bliver kaldt det den bliver kaldt....
det samme gælder også white widow. (og jeg ved godt at WW´s hår kan blive røde)
hvis du siger at det ikke bliver nemmere at identificere sin plante ved at kigge efter farver på bladene og hårene så ved jeg ikke hvad jeg skal sige.
Jeg ved skam udemærket hvad en phenotype er, en variation af den overordnede sort.
Men, hvad vil du bruge det til i denne situation?
Han aner jo ikke hvad for en sort det er, så hvad vil du bruge phenotyper til?
Og desuden kan en phenotype adskille sig så meget fra den "originale" sort, at du næsten kan kende den mere.
Og ja, er også godt klar over at nogen sorter kan få røde/lilla pistiller(Passion1# bl.a) eller blade pga. af dominante gener i sorten, der altid(stort set) sender dette videre til næste generation.
Men igen, hvad kan vi bruge det til i denne sammenhæng, du kan intet sige ud fra dette.
Mange danske potte har også røde/lilla hår, men siger stadig intet om deres ophav.
Der kan være krydset så meget på kryds og tværs i den sort han har nu, at det stort set er umuligt at sige hvad det er - derfor - Dansk pot!
Hvis han ikke har købt hans frø som værende en specifik sort(helst f1), så er det stort set umuligt at fastslå hvad sort det er.
Prøv at spørg enhver erfaren hampdyrker om dette:
"Fastslå lige denne sort, ud fra et billede"Det kan han ikke, og det kan
du heller ikke, så drop det!
Jeg er ikke en erfaren dyrker, men har ret godt styr på teorien bag dyrkning.
Mvh Fluffy