Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hasselager
jeg var ude og cykle et sted..med mange kolonihave huse..hvor der vokse mange forskællig farve value spicelt det danske et hvide krys og de stor blid rød... de vokse ude for have os så tænkte de ik hade noget i mod og to noget det blive til 55storhoved som i selv kan se på billede.. kan bare ik huske hvad man gør med de hoved ?
.......................................................................................

nde 55 hoved ;)

Billede

her er noget af de dom det kom fra fik kun yahe et ordenlig billede af en skulle bare hjem :D

Billede

en dejlig aften tur i det dejlig vejre.. knus trold

ps de er ik kun fra det billede jeg to ag den valmue...

Senest rettet af Trold 30 jun 2006 02:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
MUMS - Ser lækker ud.

Jeg har selv skoven fuld af nogle valmuer. De er dog med hvide blade og større hoveder.

Jeg plejer at koge dem 3 timer. Der efter filtrere jeg væsken fra og nedkoger den. Den klæbrige bløde masse er rå opium, som kan spises eller ryges.

Man kan også tage 4 hoveder og bare koge til te.

Udfra billederne kan jeg så ikke lige se om det er en art med opiat alkaloider ”in side” – De hvidbladet i skoven virker klart. En bekendt talte om et navn allá ”gigantium”.

Senest rettet af Troll 29 jun 2006 19:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

af at koge dem i 4 time og filter væsken fra også lade det tøre.. lige som kafe grums i bunde :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
De røde valmuer der blomstrer netop nu rundt omkring i det ganske land, som har samme størrelse hoveder som på trolds billede - er det alle sammen papaver somniferum?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej, højst sandsynligt Papaver Rhoeas, det er den danske valmue som vokser vildt. Den er dog også er aktiv.

Men der er en betydelig forskel på størrelsen af hovederne (og ikke mindst højden) på P. Somniferum og P. Rhoeas, er min erfaring - jeg er i hvertfald ikke i tvivl om sorten blot ved at se på hoved-størrelsen...

Trold, du burde lige lægge et billede op med en lighter ved siden af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Takker Dex, kunne ikke finde ud af hvilken art det var der gror i vores have, men det er bestemt Papaver Rhoeas kan jeg se på billeder nu.

Kan denne art overhovedet bruges til noget mht. beruselse?
Og i så fald hvor mange hoveder snakker vi om?

Titel:
Medlem

nu er de jo tører lidt ind, men har side og kigget på billede af den rigtig i blomste og det ligne den meget, men de blive jo kryse meget i have og natur..

her er et billede de er ca 3dag gamle..

Billede

Medlem

ande en the og hero på dem .. tænke den olie.. en mere specifiker info på danske.. har lade længe den jeg fik længe oppe suns jeg var lidt tyn :D

Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
gamleTrold skrev:
ande en the og hero på dem .. tænke den olie.. en mere specifiker info på danske.. har lade længe den jeg fik længe oppe suns jeg var lidt tyn :D

Red Poppy, Papaver rhoeas- Californian Poppy, Eschscholzia californica- Prickly Poppy, Argemone mexicana

As one of the most ancient 'culture plants' Poppies have been a companion to humanity since its infancy during the upper Neolithic period. According to archeological studies, remains of Poppies have been found in prehistoric settlements in central Europe, Switzerland, Southern Germany and Southern England which date to at least 4000 BC. Scholars argue among themselves about the origin of this mysterious and strikingly beautiful magical herb. Some sources claim Asia as its original habitat, others the eastern Mediterranean region.

Recent research seems to point at central and southern Europe as its original home, from where it is believed to have spread south to Egypt, east to India, Pakistan and China and north to England. Why Neolithic farmers should have cultivated a plant such as Poppy is also a point of argument. Some scientists have proposed the theory that it was grown for its edible seeds and the oil that could be pressed from them for use as a cooking oil as well as for lamp fuel. Whilst these uses may well have played a role, there are many other plants that could have been used for these purposes which would have been easier to process. It is more likely that our ancestors held Poppies in special regard for their psychotropic powers which may well have played a significant role within a ceremonial or ritual context.

Poppies are an erect herbaceous annual growing to a height of about 2-3' ft. The leaves and stem are bluish green with a rubbery appearance. The leaves are pinnately lobed with serrated margins that clasp around the stem. The flowers usually have four large petals that vary in colour from white to pink and purple with a dark spot at their base.

Poppies contain about 40 different alkaloids. The most prominent being morphine, Codeine, Thebaine, Papaverine and Noscapine

Magical Uses: Love magic and divination, prophetic dreams, incense for divination, potions in sex magic, Flying Ointment, prosperity charm, protection against demons and vampires, happiness and peace, invisibility

Medicinal Uses: Analgesic, narcotic, sedative, antispasmodic, anti-diarrheal, antitussive, diaphoretic, aphrodisiac.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har også lige fundet ca. 100 hoveder i varierende størrelser fra ca. 3 mm - 1,5 cm. i diameter. Jeg mener det er papaver rhoeas eftersom både blomst og hoved på de fundne valmuer ligner dem på diverse billeder. Dejlig overraskelse! :D

Senest rettet af shinsou 03 jul 2006 17:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Virker papaver rhoeas ?

Tror da lige jeg skal hjem og høste de ca. 200 stk der står derhjemme så!!!

Er vi enige om at det er den helt alm. danske røde valmue, kornvalmue er det ikke det den hedder ?

Ja jeg ved godt det ikke er somniferum, men hvis man tager nok af dem og koger, kan det vel nok give lidt eller hvad ?

Og hvis ja, hvor mange vil i så tro at der skal i ?

Titel: jeg har,,
Medlem

altid bare tage dem jeg har funde og kogt dem og altid 5-6 hoved og blive lam ved ik om jeg har være heldig..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg troede du var på afvænning for at stoppe sådan noget, trold?

Titel:
Medlem

det var den gang ,, :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Forvekslingsmuligheder mellem Papaver rhoeas og Papaver somniferum er minimale hvis man ved hvad man skal kigge efter. P. rhoeas er en lille (30-40 cm) plante med orange kronblade mens P. somiferum og de fleste kulturformer heraf er en stor plante (90-150 cm) med hvide, røde, rosa, lilla eller blåsorte kronblade. P. rhoeas er aktiv, men indeholder ikke morfin, men det langt mindre aktive rhoeadin i koncentrationer på 0,06% (Rätsch, 1998). Alt i alt en, fra vores synspunkt, kedelig plante.

Der er IMO større risiko for at forveksle P. somniferum med den ofte kultiverede P. orientale. De to arter opnår ofte den samme størrelse (90-100 cm) og begge danner runde frøkapsler men i modsætning til P. orientale har P. somniferum ikke fjersnitdelte blade (ingen "frynser") og P.orientale vil typisk være mere "lodden" at føle på hvor P. somniferum har en hvidkålsagtig tekstur.

Disse kendetegn er ikke særligt svære at bruge i felten og de er samtidig ganske anvendelige til en korrekt artsbestemmelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]