Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Først vil jeg gerne sige at jeg syntes jeres forum er super fedt, her er meget brugbar viden at hente.

Så vil jeg sige undskyld hvis det ikke er det rigtige forum at spørge om det her, så må en admin lige flytte det :)

Okay here goes:
Sidste weekend var jeg til noget party sammen med nogle venner. Vi festede fra fredag til søndag morgen. Jeg tror sammenlagt at jeg fik taget 1g amf og 6-8E og en masse alcohol.
Søndag nat begyndte jeg at få det mærkeligt (underligt nok o.O) og jeg skal prøve forklare hvordan:
Mit hjerte hamrede jo derudad og nogle gange kunne jeg sån mærke at det killede i kroppen og hjernen. Når det kom så var det svagt, men hvergang hjertet slog blev det vildere og vildere og på ca. 5 salg blev jeg nød til at bevæge mig, få lidt luft og sådan... så blev gik det væk igen.

Når jeg tænker over tror jeg måske jeg har haft det sådan før når jeg har været på, bare ikke så slemt...

Okay nu kommer det jeg flipper over: Hver aften siden, når jeg skal sove kommer det igen. Det der ligesom trigger det kan være en høj lyd fra fjernsynet eller, og der er her det sker oftest, når jeg ligger ned og skal sove.

Jeg vil høre om nogle af jer måske har prøvet noget ligende?
Det skal siges at min kæreste og jeg gik fra hinanden for 1½ månede siden. Da vi var sammen røg jeg hash og havde gjort det ca. hverdag i 3år, men da vi splittede holdte jeg og har ikke røget siden, tilgengæld har jeg nok gået lidt for meget amokka i weekenderne siden brydet med hårde stoffer (svampe, amf og E).

Jeg ved godt jeg skal til at slappe af og det har jeg også tænkt mig at gøre!

Mvh mig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Et ord.. Angst. Eller faktisk to, panik angst. Overdreven brug af stimulanser og alkohol godt medføre tømmermandsangst - hvis man bliver ved skal man nok opleve det på et eller andet tidspunkt.

Jeg har selv oplevet noget lignende ved meget kraftige tømmermænd (store mængder tjald, smøger og øl i adskillige dage). Flere af mine venner holder sig nu langt væk amfetamin/alkohol binges, da tømmermændene næsten kan vare en uge.

Mit bud er at det gå over af sig selv. Prøv at trække vejret roligt og dybt og fokuser på din vejrtrækning, når du kan det mærke det komme. Tænk på noget positivt, selvom det kan være svært.

Pas godt på dig selv. Hvis symptomerne ikke er væk inden for den nærmeste fremtid, tag et smut til lægen.

mvh,
Has Oak

Titel:
Junior medlem

Okay tak for svar...

Når jeg kan mærke det komme skal jeg bare sætte mig op lidt, så forsvider det igen, indtil næste gang. Jeg syntes det er mærkeligt det kommer når jeg skal sove/ligge ned.

Hvor langtid skal der gå før jeg søger til læge? 1uge?
Og har han 100% tavshedspligt uanset hvad?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er psychedelia.dk nok ikke lige det bedste sted at få lægelig rådgivning (og jeg er absolut ikke læge), men hvis du ikke har det bedre efter en stille og rolig weekend, burde du nok få en tid hos lægen. Den eneste grund til at jeg svarede på din post, var fordi jeg mener at kunne genkende symptomerne.

Er der nogen her der enige/uenige?

Prøv ikke at fokusere for meget på det.

Ja, lægen har 100% tavshedspligt, hvis du er over 18. Kan ikke huske om der er nogle undtagelser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes, at unormal hjerterytme der varer lang tid virker som et ret stærkt fare-signal.

Søg læge hvis det bliver ved.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zara>> Jeg læser det ikke som, at der er noget galt med hjerterytmen, men mere at fjern's kildren i kroppen bliver vildere og vildere ved hvert hjerteslag, og for at få det til at stoppe, skifter han omgivelser.

Men for at fjerne alt tvivl kan du jo besøge din læge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
panik angst øger os' ens hjerte rytme..
vil mene det er det, men ved det ik så som de andre siger så spørg din læge hvis ik det forsvinder ;)

Titel:
Junior medlem

Jeg vil ike sige at jeg har unormal hjerterytne. Det er rigtigt forstået som Has Oak siger: fjern's kildren i kroppen bliver vildere og vildere ved hvert hjerteslag, og for at få det til at stoppe, skifter han omgivelser.

Jeg nøjes med lidt alchohol her i weekenden og så ser jeg hvordan der er søndag/mandag... Hvis der ingen ændringer er så tager jeg til læge. Jeg lader jer få besked

Titel:
Junior medlem

Det er med stor glæde at kunne berette om at symtonerne næsten er helt væk. Forgårs nat kom det kun én gang og i nat kom det slet ikke :P

Titel:
Junior medlem

Må ærligt indrømme det er en typisk følelse efter indtagelse af amfetamin inden man skal sove, at man har hjertebanken og ikke kan sove..

Har tit fanget min alf i at ligge og høre på sine egne hjerteslag hvor den til sidst må begynde at klappe tænder, eller trippe lidt med benene, men en god idé er at stå op, fokusere på noget andet, ved fx. at se fjernsyn eller høre musik.. :)

Rettelse: Kender godt det med hvis man lige høre en lyd, eller noget andet, som får hjertet til at slå lidt hurtigere, og man så lige lægger mærke til det, så bliver man en smule bange for om man nu skal genopleve de timer med hjertebanken og søvnløshed endnu en gang.. ;)

Ville bare sige, du er ikke den eneste :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]