Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 10:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Gonzo -> Nej, jeg er udmærket klar over at iboga ikke er et rekreationelt stof! Bestemt! (skrev det vist tidligere i tråden). Men jeg er efterhånden lidt træt af at være bundet så stærkt til dxm, så jeg er villig til at prøve lidt af hvert....også iboga/ibogaine.

Jeg ved SLET IKKE noget om ibogaine skulle hjælpe mod afhængighed af dxm, men når det hjælper på andre narkotiske stoffer - specielt stoffer som kokain og speed, så måske det også virker mod dxm ? Det værste der kan ske er vel at jeg bliver lidt klogere på mig selv... :?:

Faktisk kender jeg ikke renheden af det iboga ekstrakt, som jeg ligger inde med, men det er ikke krystaller, nej desværre. Bare et brunt pulver. Der står noget med et par spiseskefulde til et trip...så det vil nok være klogest at starte lidt forsigtigt og så arbejde sig op i dosis, efterhånden som man kender styrken og effekterne.

Astral -> Hvad er det for et iboga ekstrakt du anvender ? Måske du har en ide om doseringen ?

Mvh
Dark Sky

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Dark sky skrev:
Citat:
Faktisk kender jeg ikke renheden af det iboga ekstrakt, som jeg ligger inde med, men det er ikke krystaller, nej desværre. Bare et brunt pulver. Der står noget med et par spiseskefulde til et trip...så det vil nok være klogest at starte lidt forsigtigt og så arbejde sig op i dosis, efterhånden som man kender styrken og effekterne.

Ibogain er ikke noget man bare lige tager "nogle" gange for at lære det at kende???

Du tager en dosis, så tripper du 3 dage. Ikk lige noget man bare lige gør!
Forhelved pas godt på jer selv derude!

Og lige en ting Dark sky, Hvor seriøst er dit DXM misbrug? Fortæl os om det!, Vi kan evt hjælpe dig med at komme ud af det skidt, UDEN Ibogain!

Mvh
proX

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis i ikke har noget at bidrage med, så ti venligst stille.

Darksky, hvis du har lyst er jeg sikker på der er mange herinde som gerne vil høre om dine vanskeligheder med DXM?

//Edit: Indlæg slettet

Titel:
Medlem

Hej igen.

Ja, det er ved at være 1 1/2 måned jeg sidst var herinde. Men mit forhold til dxm er uændret.

Jeg har godt nok ikke taget dxm i 5 uger nu - og har planer om endnu 3-4 uger uden det....men jeg har før haft helt op til 21 uger uden dxm (men hvor jeg så kastede mig over alkohol i stedet :( ).

Mit afhængighedsforhold til dxm er stærkt, jeg kan ikke klare tanken om et liv uden dxm. I så fald kan jeg lige så godt dø...

Men jeg kan heller ikke bruge dxm hver og hver anden dag....jeg ville ende som en psykotisk "krøbling", og med begrænset effekt af dxm'en. Ja, jeg ville nok ende i en gummicelle...

Den reelle afhængighed kom først da jeg oplevede ego-død på dxm (ca. 4 måneder efter min intro til dxm) (for 4 år og 4 måneder siden)...så SMUKT, at være en del af EVIGHEDEN....jeg har ALDRIG oplevet noget SÅ SMUKT! Jeg var euforisk i 2 dage efter min oplevelse!!! :shock:

Min konklusion er efterhånden at jeg kommer til at leve med dxm til jeg dør, og det bedste jeg kan gøre er at mindske forbruget, uden at min længsel/trang bliver for stærk. Og hvis kontrollen glipper...ja, så er mit STØRSTE ønske at dø i en enorm dxm-overdose...

Jeg vil med glæde modtage ideer og andre forslag til bedring af min situation! Men jeg er efterhånden ved at have mistet håbet om en tilstand uden afhængighed.
Som information kan jeg lige sige at mit årlige forbrug af dxm ligger på mellem 30 og 48 pakker dxm (@ 600mg).

Jeg har i år et mål der hedder at reducere mit forbrug til noget i nærheden af 22 pakker - en halvering i forhold til mit forbrug i 2005.

Alt dette er nok ekstremt OT...men jeg ved ikke helt hvor det skulle høre hjemme - nok under "Medaljens Bagside". Flyt det gerne, hvis i synes...

Mvh.
Dark Sky

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dark Sky skrev:
Hej igen.

Ja, det er ved at være 1 1/2 måned jeg sidst var herinde. Men mit forhold til dxm er uændret.

Jeg har godt nok ikke taget dxm i 5 uger nu - og har planer om endnu 3-4 uger uden det....men jeg har før haft helt op til 21 uger uden dxm (men hvor jeg så kastede mig over alkohol i stedet :( ).

Mit afhængighedsforhold til dxm er stærkt, jeg kan ikke klare tanken om et liv uden dxm. I så fald kan jeg lige så godt dø...

Men jeg kan heller ikke bruge dxm hver og hver anden dag....jeg ville ende som en psykotisk "krøbling", og med begrænset effekt af dxm'en. Ja, jeg ville nok ende i en gummicelle...

Den reelle afhængighed kom først da jeg oplevede ego-død på dxm (ca. 4 måneder efter min intro til dxm) (for 4 år og 4 måneder siden)...så SMUKT, at være en del af EVIGHEDEN....jeg har ALDRIG oplevet noget SÅ SMUKT! Jeg var euforisk i 2 dage efter min oplevelse!!! :shock:

Min konklusion er efterhånden at jeg kommer til at leve med dxm til jeg dør, og det bedste jeg kan gøre er at mindske forbruget, uden at min længsel/trang bliver for stærk. Og hvis kontrollen glipper...ja, så er mit STØRSTE ønske at dø i en enorm dxm-overdose...

Jeg vil med glæde modtage ideer og andre forslag til bedring af min situation! Men jeg er efterhånden ved at have mistet håbet om en tilstand uden afhængighed.
Som information kan jeg lige sige at mit årlige forbrug af dxm ligger på mellem 30 og 48 pakker dxm (@ 600mg).

Jeg har i år et mål der hedder at reducere mit forbrug til noget i nærheden af 22 pakker - en halvering i forhold til mit forbrug i 2005.

Alt dette er nok ekstremt OT...men jeg ved ikke helt hvor det skulle høre hjemme - nok under "Medaljens Bagside". Flyt det gerne, hvis i synes...

Mvh.
Dark Sky

Nu kender jeg ikke til hele din historie, men hvilke muligheder har du prøvet? Afvending?

Titel:
Medlem

Ja, jeg har prøvet at tage en tur forbi misbrugscentret i mit område....

De siger sådan set bare at min type af misbrugere er sjældne, og at de derfor ikke har et tilbud til mig...

Når jeg har snakket med lægen i forbindelse med misbrugscentret, så mener han at det er problemfrit så længe jeg ikke begynder på de hårdere stoffer (!) og ellers synes han ikke at mit forbrug er alarmerende....?! (på den tid 48 pakker dxm om året)

Mvh.
Dark Sky

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dark Sky skrev:
Ja, jeg har prøvet at tage en tur forbi misbrugscentret i mit område....

De siger sådan set bare at min type af misbrugere er sjældne, og at de derfor ikke har et tilbud til mig...

Når jeg har snakket med lægen i forbindelse med misbrugscentret, så mener han at det er problemfrit så længe jeg ikke begynder på de hårdere stoffer (!) og ellers synes han ikke at mit forbrug er alarmerende....?! (på den tid 48 pakker dxm om året)

Mvh.
Dark Sky

Det var da godt nok en elendig behandling du har fået! Det er da et alarmerende forbrug, men "det er jo ikke hårde stoffer når det er lovligt" tænker de. Der må da været et eller andet behandlingstilbud, der er muligt for dig at blive meldt til

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Dark Sky, der er en række mere eller mindre alvorlige konsekvenser forbundet med længerevarigt forbrug af DXM.

Der står lidt om det her: http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq ... l#toc.5.14

Man skulle tro det var grund nok til at lægen ville gøre noget. Men det er da sørgeligt, hvis ikke forkasteligt, når en læge, som har indflydelse på andre folks liv, udnytter sit embede ved at være ignorant. Hvis lægen ikke ved nok om stoffet til at kunne træffe en afgørelse, burde han enten henvise dig til en anden der ved noget om det, eller øjeblikkeligt kigge nærmere på sagen. Jeg mener at man i dit tilfælde burde skifte læge, samt skrive en klage.

Jeg ved ikke hvilken hjælp du har brug for. Stofmisbrug er ofte ledsaget af personlige problemer, så måske kunne en psykolog hjælpe dig? Man kan vist få beskikket en igennem kommunen.

God bedring.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dark Sky skrev:
Hej igen.

Mvh.
Dark Sky

Der er andre ting som også kan give ego død, ketamin, svampe, ayahuasca, salvia, lsd osv. hvorfor får du ikke bare fat på nogen ordentlige stoffer og tager en ordentlig dosis istedet...

Der er mange alternativer til DXM

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
hvis nogen skulle være intereseret i at se en dokumentar film om iboga
kan jeg anbefale Ibogaine - Rite of Passage den kan findes forskellige steder på nettet

Titel:
Medlem

Har søgt lidt efter folks erfaringer med Ibogain som behandlings middel mod DXM.. Og det ser ikke ud til at det er noget der er blevet forsøgt.. Umiddelbart ville jeg mene at chancen, for en succes, ville være rimelig god, da DXM jo har en del ligheds punkter med Opiater..
Men igen, satme en stor chance at tage, hvis lortet ikke virker...

Titel:
Medlem

Hejsa igen

Mange tak for jeres svar. Jeg er ved at få fat i den film, det ser noget interessant ud! 8)

Men Jørgen Lumbye's "Brug og Misbrug" er lidt hård at komme igennem, så det kommer nok til at vare et stykke tid før jeg forsøger mig med at indtage ibogaine.
Jeg vil gerne have al den information, som jeg kan få fat i, INDEN jeg begynder på mine forsøg med afvænning....altså det er sq træls at dø midt i det hele bare fordi man ikke ved nok!! :!:

Mvh. Dark Sky

Titel:
Medlem
Brugeravatar

undoit skrev:
hvis nogen skulle være intereseret i at se en dokumentar film om iboga
kan jeg anbefale Ibogaine - Rite of Passage den kan findes forskellige steder på nettet

den er at finde her:
http://ibogaine.mindvox.com/index.html? ... ~mainFrame

ups det var kun en trailer.... :oops: sorry kigger videre

Titel:
Medlem

Jeps, så fandt jeg en ordentlig version af filmen "Ibogaine - Rite of passage". 8)

Hehe, så mangler jeg bare at komme igennem Jørgen Lumbyes "Brug og Misbrug - vi er alle på stoffer" - den er lidt tung, men jeg er halvvejs, så det kan ikke vare mere end maks en måned så er det klaret.

Jeg er som nævnt under Syntetiske drugs begyndt at få noget antidepressiv medicin "Efexor", og jeg har ikke haft lyst til dxm de første 4 uger...men nu er lysten (trangen) ved at vende tilbage her på 5. uge siden dxm. Kort sagt er det som om alting er ved det gamle nu min krop har vænnet sig til "Efexor"...

Derfor er jeg ved at sætte min lid til ibogaine. Denne glidetur ind i helvede er NØDT TIL AT STOPPE! Ibogaine er mit sidste håb! :!:

Altså hvis der findes en gud (eller gudinde) så håber jeg på at blive dømt retfærdigt. Dette overforbrug af dxm er ganske vist mit eget valg....men under de forhåndenværende omstændigheder...måske jeg havde valgt anderledes med mere optimale vilkår ?! Og nej, jeg beklager mig ikke...jeg kræver blot RETFÆRDIGHED! - pis da også, livet kan godt nok være noget lort til tider!! :evil:

Nå, men jeg vil poste info om mine forsøg med ibogaine når den tid kommer. Imens vil ALLE gode råd blive modtaget med kyshånd!

Mvh. Dark Sky

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg krydser fingrene Dark Sky :!:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Et stærkt svampetrip, kan måske give dig nogle ideér til at komme videre. Desuden tror jeg det er noget nemmere at "arbejde" med.
Men det ideéle ville jo nok være at du kunne komme videre uden at trippe.

Junior medlem

Mer information om Ibogain finns på den Svenska stiftelsen Iboga´s hemsida & forum. Deras mål är att ibogain ska bli legalt och användas inom sjukvården mot bland annat heroinmissbruk.

http://www.ibogain.se/

http://www.forum.ibogain.se/

Stiftelsens grundare avslutade ett över 20 årigt heroinmissbruk efter en ibogainbehandling!

Titel:
Junior medlem

En film om ibogain & att komma ur opiatmissbruk....: Ibogaine rite of passage.

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=ibogaine

Enjoy

http://befrielsen.googlepages.com/

Senest rettet af Ibogain 01 jul 2006 13:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har selv for nyligt set Ibogaine - Rite of Passage.

Den er absolut anbefalelsesværdig!

Titel:
Dedikeret medlem

Ibogain>> filmen er på fransk uden undertekster. Ved du hvor den kan fås med undertekster da mit fransk er lidt rustent.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]