Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Jeg har flere gange, uden held, prøvet at konventerer kokain til freebase.

Man tager fx 500mg kokain og opløser i 3 dobl. salmiak, varmer det et kort øjeblik så væsken lige bobler lidt. Derefter skulle freebase ligge og flyde i overfladen, korrekt?

Hvordan er det så nemmest at få freebasen ud af væsken og tørret?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg vil umiddelbart mene, at din fremgangsmåde er korrekt.
Her er et lille tip:
I en spiseske tilsættes 4-5 ml 3 dbb. salmiakspiritus og herefter coken. Der kan omrøres med en (flækket) tændstik.
Men bør umiddelbart kunne se freebasen samle sig på overfladen i form af noget snot, men hellere som noget hvid eller gulfarvet gummiagtig masse.
Der kan evt. varmes op til kogepunktet et kort øjeblik, hvorefter skeen med indhold afkøles til stuetemperatur. Hvis alt er opløst og der intet bundfald er(pånær freebasen, som flyder!), så kan den resterende salmiakspiritus suges op med en snip køkkenrulle. Hvis der er bundfald, så kan freebasen skrabes overfladen med en tændstik.
Iflg. Merck kan der kun opløses ca. 1 g freebase i 600 ml vand ved stuetemp. Jeg tror ikke at ammoniakken hæver opløseligheden i vandet!?

Freebasen tørres herefter for at afdampe vand og salmiakspiritus. Pas på for høj temperatur, da freebasen jo smelter!
Renheden af den fremstillede freebase kan i høj grad afhænge af, hvilke andre stoffer coken er cuttet med.

Take care :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

CannaChem skrev:
I en spiseske tilsættes 4-5 ml 3 dbb. salmiakspiritus og herefter coken.

Iflg. Merck kan der kun opløses ca. 1 g freebase i 600 ml vand ved stuetemp. Jeg tror ikke at ammoniakken hæver opløseligheden i vandet!?

Kan man så ikke kun tilsætte 8,3mg kokain til de 5 mL salmiak spir.?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
daffy duck skrev:
Kan man så ikke kun tilsætte 8,3mg kokain til de 5 mL salmiak spir.?

1g kokain-HCl kan opløses i 0,4ml vand [Merck]. Jeg formoder du vil konvertere hydrochloridsaltet til freebasen?

5ml svarer ca. til 1,25 g NH3 i 25% salmiakspiritus, hvis vi sætter densiteten til 1g/ml.
1,25/17,03(g/mol)=0,0734 mol NH3

Der er 0,0734 mol NH3 tilgængeligt til reaktionen:
0,0734 mol*339,82(g/mol)=24,9g kokain-HCL

Du kan med andre ord, teoretisk set, sige at der i ca. 5ml 3 dbb. salmiakspiritus er ammoniak nok til, at kunne freebase ca. 24.9 g kokain-HCL. Dette er den støkiometriske beregning - den virkelige verden kan se anderledes ud! Der vil forbruges NH3, således at pH falder og videre reaktion vil blive forhindret.

Correct me if I´m wrong - og spørg for evt. yderligere forklaring

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]