Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København.
hej,

topskud, hash, nol og hvad vi ellers kan lave ud af denne dejlige urt, er jo selvfølgelig aktivt ved rygning som vi alle ved ? Corret me if Im wrong men, THC/Hashen bliver psykoaktivt ved en bestemt temperatur.
Så kom jeg til at tænke på, hvis nu jeg varmer produktet op til den temperatur, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, ville jeg så kunne gemme det igen og så bare indtage det oralt og få den ønskende virkning ?

Plysdyret.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Du kan da sagtens bare indtage det oralt, kroppen skal nok optage det alligevel???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Bare lige husk at tilberede det i noget fedtholdigt, da kroppen ellers ikke vil optage det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved opvarmning bliver nogle af de ikke-aktive stoffer i hashen, omdannet til THC. Men det er ikke en særlig stor mængde, og knapt mærkbart kunne jeg forestille mig.

Du behøver med andre ord, ikke at opvarme hashen. Du skal nok blive skæv.

elmand skrev:
Bare lige husk at tilberede det i noget fedtholdigt, da kroppen ellers ikke vil optage det.

Det har jeg meget svært ved at tro på. THC er fedtopløseligt, og det kan derfor med fordel opløses i et fedtstof ved tilberedning, men man bliver sku' blæst uanset hvad.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
R. Gurk skrev:
Ved opvarmning bliver nogle af de ikke-aktive stoffer i hashen, omdannet til THC. Men det er ikke en særlig stor mængde, og knapt mærkbart kunne jeg forestille mig.

Du behøver med andre ord, ikke at opvarme hashen. Du skal nok blive skæv.

Jeg har engang læst at forholdet mellem inaktive stoffer og aktive er ca. 1:4 før opvarmning, og det passer også med mine erfaringer. 0,1 gram hash i en kage (hvor det dermed er blevet varmet) virker næsten lige så stærkt som et halvt gram ædt rådt... Så jeg vil anbefale at varme det igennem.

Det er blot min erfaring.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
R. Gurk skrev:
elmand skrev:

Det har jeg meget svært ved at tro på. THC er fedtopløseligt, og det kan derfor med fordel opløses i et fedtstof ved tilberedning, men man bliver sku' blæst uanset hvad.

Oh, virkelig. Ok, sorry for den så.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]