DJPsytrance skrev:
jeg har hørt af flere personer at politiet kan aflytte ens mobiltelefon uden at man ringer i den.. bare ved at den er tændt???? nogen der ved noget om det ?
Alle mikrofoner ka' i teorien aflyttes op til flere meter fra dem. Det kræver hverken de indeholder batteri eller særlig elektronik (og der er ikke noget hokus-pokus eller ufo-teknologi over det. Man ka' feks få en helt almindelig pære på et stykke stål-tråd, som ikke rører noget andet elektronik, til at lyse bare ved at sende radio-signaler til den. Jeg joker ikke, og har selv set det fungere. Du ka' feks også lave en lille radio og høre P3 helt uden batterier eller anden strøm, men kun ved hjælp af strømmen fra selve P3-radiosignalet

)
Al elektrisk energi udsender nemlig det man kalder EM-stråling, elektro-magnetisk stråling, altså radio-bølger. Hvis du feks snakker ind i din pc-mikrofon, hvis du har sådan en, så omdanner den det til radio-signaler selvom din computer er slukket. Og også selvom du helt har taget stikket til mikrofonen ud af computeren. Bevægelsen af mikrofonen, fra lyden når du taler ind i den, er nok. Dén EM-stråling (som gælder _alle_ mikrofoner og højttalere og den slags) ka' principelt aflyttes flere meter væk (blaa afhængig af hvor højt du taler, og hvor meget energi der omsættes fra svingningen)
Jeg mener absolut du bør holde din mobil-tlf langt væk fra hvor vigtige samtaler finder sted, Uanset om der sidder batteri eller sim-kort i den eller ej. En mobil er grund-læggende en dedikeret radio-sender og modtager, og dét alene er nok til at være forsigtig.
Faktisk ku' man sagten's lave mobil-tlf der slet ikke behøver batterier, men som istedet fik strømmen som radio-stråling fra mobil-masterne

Din computer udsender også en hel del stråling, nu vi er ved emnet, og med-mindre den er afskærmet ka' man relativt let 'aflytte' den med en 'antenne' placeret flere meter fra den (det har iøvrigt også engang været vist i tv-avisen, for mange år siden, så det er 'public knowledge'

)
Om det sku' blive brugt i praksis af policen ved jeg dog ikke. Men teknisk muligt er det altså.
Du ska' nok være en forbryder i absolut sær-klasse, eller politiker eller videnskabs-person eller anden person på højt plan, før de vil begynde på den slags forsøg. Men hvad ved jeg, de mis-bruger jo gladeligt masser af resourcer på at patruljere CA, så alt er vel muligt.
Enten ska' du holde samtaler i helt luft-tætte og EM-tætte rum (hvilket er ret svært sådan lige at lave, da EM-stråling også går gennem vakuum), langt væk fra højttalere, mikrofoner, telefoner og andet elektronik. Eller også ska' du spille høj musik mens du sidder tæt på personen og taler lavt sammen, eventuelt hviske direkte ind i øret, så drukner snakken i musikken. Det er nok lidt ekstremt i begge tilfælde, men hvis samtalen er vigtig nok så er det da et par muligheder

Og for at det ikke ska' være løgn, så udsender din krop og hjerne faktisk også EM-stråling. Så Astral er altså ikke _fuldstændig_ på vild-spor med alt hvad han si'r

Din krop påvirker også andre magnet-felter, så vigtige bygninger ka' feks overvåges med relativt simple 'antenner'. Man ka' lave et real-time 3-D kort over hvor personer befinder sig i et over-våget lokale. EM-stråling er formentlig gud's gave til efterretnings-væsenet, hehe

(det ka' ihvertfald bruges til rigtig meget (der potentielt ka' indskrænke friheden for folk, eller direkte terrorisere dem, hvis det mis-bruges. Og det ved folk slet ikke nok om generelt desværre. Den digitale teknologi er iøvrigt et andet 'helvede' for friheds-rettighederne, men det har selvfølgelig ikke noget med EM-stråling at gøre))
Den absolut bedste løsning på problemet med Utidig indblanding fra Uvedkomne, er selvfølgelig at opdrage fremtiden's mennesker i den ånd at; SÅDAN OPFØRER MAN SIG ALTSÅ BARE IKKE!! PRIVAT-LIV ER EN UKRÆNKELIG MENNESKE-RET!!
Og også at sikre at al viden er offentlig tilgængelig, gratis for hele befolkningen, så den ikke ka' mis-bruges af regeringer eller andre mod nogen. Altså uddannelse, så der ikke opstår en 'videns-kløft' mellem de stærke og de svage grupper (hvilket også kræver at der ikke opstår et enormt skel på det økonomiske plan, men det bli'r jo hurtigt en større debat end bare om mobiler ka' aflyttes

)
Jeg håber ikke du har noget imod jeg skrev så bredt på dit spørgsmål

Hvis du bare vil ha' et hurtigt kort svar, så er det; ja, desværre

thafreak skrev:
shinsou skrev:
thafreak skrev:
shinsou skrev:
Den dag der bliver sat kameraer op i Århus' gader, iklæder jeg mig en ninja-dragt, drager ud om natten og smadrer dem!
Can I join that team?
Det kan du tro - jeg PM'er dig når det bliver en realitet

Ninja's against the state
Jeg vil også være med på det team, sådan som tingene's tilstand har udviklet sig!!
Passive mennesker bli'r straffet.