Optimus Prime skrev:
Altså jeg synes det er utroligt så meget i snakker om "pollen hash" ska ryges på den og den måde og blablabla.
Der er ikke noget der hedder pollen hash, ingen speciel type eller noget.
Pollen hash er bare et navn det bliver givet for at trække flere penge ud af dig, for at overbevise dig om at det er god hash.
Uden det behøver at være det vel at mærke.
Det er det samme som når nogen siger "Slasker", "Snasker", 80'er og 90'er.
Her er jeg også uenig. Har du aldrig oplevet den forskel der kan være i konsistensen på god hash?
Noget hash er ret træls at mixe ud, samler sig i små klumper som må adskilles med neglene. Dette er dog et godt tegn - bemærk hvordan standard bliver til det rene pulver når det mixes ud - og røgen er derefter.
Så har vi den sorte hash, som generelt er meget blød - dette er dog IKKE nødvendigvis garanti for god hash - meget "sort nepal" er i virkeligheden blandet op med fyldprodukter. Men god sort hash er fantastisk, specielt smagen.
Den såkaldte pollen-variant har en helt speciel konsistens, den kan smuldres ved stuetemperatur, men er ikke blød som den sorte hash. Den er vildt god at mixe ud, og sparker generelt hårdt - hvis man ikke er blevet snydt.
Hvis man har en nogenlunde troværdig dealer, som man kender godt (og frem for alt ikke tager røven på en) så kan man altså godt få fat i noget super pollen ryger. Der er forskellige former for god hash, og at sige at pollen altid er noget lort er ligeså snæversynet som at sige at sort hash altid er godt. Forskellige dealere sælger forskellige varer, og derfor er der store forskelle i kvalitet. Men at sige der aldrig er forskel på hash, det er jo direkte løgn. Hash kan produceres på mange forskellige måder, og slutproduktet varierer derefter.
Det er ihvertfald min oplevelse.
Mecka