Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kontakt mig på: aradarg@gmail.com

Længe har mit had til den danske regeringens latterlige cannabis-politik ligget og ulmet i mig. Men nu kan det være nok! Efter at have læst Malkavians tale til Cannabismarch 2006, fik jeg endnu engang bekræftet, at det her forbud bare ikke fungerer. Mange kampagner kører for tiden, men de fleste almindelige borgere er desværre ikke klar over det, for som Malkavian så smukt konstaterer i sin tale, så er den almene borger ikke interesseret i emnet. Nu skal vi skabe debat og interesse!

Jeg har tit gået tænkt på at skabe en debatterende, fremadgående og interessant kampagne op, og nu tager jeg initiativet!

Vi skal skabe en opmærksomhed for problematikken! Dette gøres via diverse kampagner, debatter etc., men problemet er, at de fleste kampagner desværre ikke har en økonomisk baggrund for at stå op og rent faktisk "kræve" opmærksomhed. En sådan kampagne er hvad cannabis-samfundet har brug for!

Skræmme-brochurer fra folkeskolen, løgnehistorier fra regeringen og fordomme er hvad der ødelægger det neutrale synspunkt på cannabis-politikken i Danmark. Og det skal vi ændre på!

Min idé om at starte en ny kampagne op, går kort og godt ud på følgende:

- Vi skal have et navn og et slogan, der giver opmærksomhed.

- Der skal oprettes en hjemmeside, hvor nyheder og informationer er opdaterede, relevante og ikke mindst skrevet af pålidelige kilder.

- Cannabis-nydere skal argumentere for deres sag og især komme med deres egne erfaringer indenfor feltet (især eventuelle debat-oplæg på hjemmesiden).

- Der skal laves brochure, der kort og godt informere om de virkelige facts! Disse skal uddeles i byen og på diverse institutioner (herunder tvivler jeg selv på, hvor vidt folkeskolen er en god institution at komme med disse facts på, da dette kan skabe problemer med regeringen, og da folkeskoleelever som oftest er af lav alder).

- Vi skal i dialog med politikerne - især de, der er placeret i den nuværende regering.

- Vi skal have repræsentanter med viden om emnet til at stille op til taler og diverse andre arrangementer.

- Der skal arrangeres arrangementer - dette skaber især opmærksomhed.

- Der skal være en økonomisk baggrund. Der kan blive arrangeret støtte-aftale-medlemsskab og mulighed for donationer.

Hvis I finder al denne information interessant, så kontakt mig eller skriv i tråden. Gode idéer og forslag til kampagnen er mere end velkomne, og hvis der er nogle, der er interesserede i at medvirke i kampagnen, så kontakt mig endelig. Det skal siges, at man skal være myndig for at kunne deltage i kampagnen, men derimod skal det være fuldt lovligt for børn og voksne i alle aldre at underskrive for dekriminalisering af cannabis i Danmark.

Jeg takker på forhånd!

Senest rettet af DrK 19 maj 2006 14:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

go ide, god arbejdslyst...

lad mig lige minde dig om at cannabisrådet arbejder på samme sag...

http://cannabisraadet.dk/index.php?name ... file=index

V E D T Æ G T E R :

§ 1. Cannabisrådets formål
Cannabisrådet har til formål:
1. at virke som samlende organ for de tilsluttede organisationer, grupper og enkelt personer, til oplysning om cannabis og styrkelse af arbejdet for legalisering af cannabis.

http://cannabisraadet.dk/modules.php?op ... cle&sid=12

P R E S S E M E D D E L E L S E :

Cannabisrådet blev stiftet den 2. marts 2004.
Det er en tværpolitisk paraplyorganisation for partier, organisationer og enkeltpersoner af vidt forskellig observans, der alle ønsker cannabis legaliseret.
Trods vore forskellige politiske overbevisninger vil vi samarbejde om en realistisk information om cannabis til fremme for en legalisering af planten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak - og tak for din notits, lis. :)

Jeg kender dog i forvejen alt til - og støtter fuldt ud - Cannabisrådets aktiviteter. En lille ting at nævne i dette sammenhænge er dog, at Cannabisrådet desværre ikke er så kendt blandt den almene befolkning. Det er bl.a. et af denne kampagnens hovedpunkter at referere til og skabe opmærksomhed omkring Cannabisrådet. Der er jo også den lille nævneværdige faktor, at Cannabisrådet er en målrettet paraplyorganisation. Hvorimod denne kampagne mere er ment som en kampagne, til trods for at strukturen heri vil minde meget om en organisation. På den måde kan man jo så sige, at denne kampagne vil være placeret under Cannabisrådets paraply. ;)

Ud over denne lille kommentar er der blevet indsendt idéer:

T-shirts med slogan og link til hjemmeside - en donation og du får sådan en tilsendt. :)

Foreløbig slogan: Skip fordomme - stol på viden!

Kom gerne med flere idéer!

Titel:
Medlem

Jeg tror ikke man skal satse på folkeskoler - folkeskoleelever har jo generelt heller ikke nogen indflydelse, så med mindre det er HR vi snakker om, så tror jeg det er spildt.

Ellers meget godt initiativ, lad os bare få mere fokus på det i det offentlige rum :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Jeg tror ikke man skal satse på folkeskoler - folkeskoleelever har jo generelt heller ikke nogen indflydelse, så med mindre det er HR vi snakker om, så tror jeg det er spildt.

Ja, det går mine tanker også på. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

er det muligt at ligge den omtalte tale ud i denne tråd..?

hmm.. lyder umidelbar som en god idé.. men tror at det bliver meget svært at råbe hr og fru danmark op i en sag som denne..

jeg tror at den side sagen skal angribes fra er, det samfundsmæssige økonomiske perspektiv (her er christania et rigtig godt eksembel, 10000 vis af mandetimer til overvågning af folk som ryger en J, mens der ikke er timer til at komme ud til hr og fru danmark når de har haft et indbrud).

det kræver også at vi kommer af med Lene Espersen og gerne hele den sidende regering (så tænk jer om når i stemmer næste gang)

der skal ligges en realistisk og detalieret "forretningsplan"

Hash kan under ingen omstændigheder legaliseres men "kun" ubehandlet plantedele (som selvfølgeligt er dyrket af starten med afgifter, moms osv)

en anden stor fordel ved en legaliseringen er at rockerne ikke mere har mulighed for at sidde på market og dermed scorer millioner af sorte penge.... og de sparede mandetimer kan bruges på de hårde stoffer

et andet problem der lige skal tænkes over er, hvordan skal man forholde sig til ryger i traffikken..? er der nogen der ved hvordan de gør i holland..?

hvis der er nogen der går og drømmer om at de selv kan dyrke efter en afkriminalisering, kan i godt tro om.. det vil blive alt for uoverskuelig da en del af disse folk vil sælge deres høst.... og det er jo ikke det der er meningen med en afkriminalisering af cannabis...

for at alt dette skal virke troværdigt er det sikkert også nødvendigt at skærpe straffen for overtrædelse af de ændret love.. eks salg af cannabis uden tilladelse medfører øjebliklig fængelsstraf og ikke bøder...

ved det lyder hårdt, men det er nok nødvendigt... Tænk over det..!

Ps. der er en forlængelse af denne tråd på: http://www.dcfonline.dk/index.php?name= ... highlight=

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Omtalte tale er at finde på nedenstående link:

http://malkavian.topskud.dk/artikler/ca ... ch2006.php

- Og det er så her, man skal takke Malkavian for hans imponerende og informative tale! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har lånt et domæne til en midlertidig løsning, sådan at forskellige idéer og forslag samt kritik og ros ikke bliver lagt i klynger på diverse forums, men det hele i stedet bliver samlet på ét forum.

http://www.dragonstemple.com - er det midlertidige opholdssted. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]