Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 03:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kære Peder

Jeg er meget ked af at du fandt det nødvendigt at handle som du gjorde. Det fylder mig med sorg. Vi mødtes ikke ret mange gange, nok mest fordi vi boede i hver sin ende af landet, men vi skrev sammen over nettet i utallige timer, på alle mulige og umulige tidspunkter af døgnet, og jeg opfattede dig efterhånden som en god ven. Jeg tænker på hvad der mon skete i dit liv i de sidste timer som fik dig til at tage den beslutning, det får jeg jo nok aldrig at vide...

Jeg vil huske dig som den dybsindige, intelligente, følsomme og humoristiske desperado du var. Dit dybe væsen har efterladt et varigt indtryk på mig, og det er jeg dig taknemlig for.

Må du finde den fred du så desperat behøvede.

Senest rettet af йети 18 maj 2006 23:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Her er noget jeg skrev idag... Jeg debatterede lidt med mig selv om jeg skulle lægge det på her. Men nu gør jeg det. Det er bare mine personlige tanker om det her, og skal ikke tages for andet.
--------------------------------------------------------------------------

Farvel TjiLLe/Peder
Tirsdag den 16. maj tog du springet. Du er nu væk.
Hvorfor? Det er et spørgsmål mange af dine venner, og sikkert også din familie sidder med. Hvorfor gik det så vidt? Kun du har svaret, og vi vil aldrig vide det.

Jeg spørger ”hvorfor” fordi du var sådan et godt menneske. Ingen jeg kendte omtalte dig negativt, og hvis de gjorde, var det fordi dine venner i ny og næ mente du gik for vidt med stofferne, eller ville opfordre dig til at starte skole eller andet.

Du har haft en betydning i mit liv på en rigtig positiv måde.
Jeg mindes alle de snakke vi har haft sammen, hvor du har vist en varm og venlig sjæl, med hjerte og hjerne det rigtige sted. Du gjorde mig altid glad med dit nærvær. Jeg var glad for at hænge ud med dig, og snakke om dit og dat af hvad vi fandt på af de mere spøjse sider, dybe sider, trippede sider og kærlige sider af livet. Du delte mange tanker, som var personlige og dybsindige, nogle gange delte du dine mørkere sider, andre gange lysere sider. Du var i sandhed et menneske, der havde alt det et menneske har. Og din måde at snakke om det du tyggede på, gav udtryk for et sind og et hjerte der viste at du dog var TjiLLe, Peder, din egen person med dine tanker og løsninger på mange af dine egne problemer.
Du gav mig mit første syretrip, og introducerede mig derved til en fantastisk rejse i livet, som jeg ikke ville have været foruden. Og jeg er glad det var DIG der gav mig dette trip.
Du gav mig mange venlige råd når jeg havde spørgsmål til mere besværlige ting ved livet, du havde et let sind, som jeg lærte meget af.
Vi connectede TjiLLe. Vi var connected på det plan hvor vi bare var venner, og ligemeget om vi var adskilt i adskillige kalpaer, eller blot et sekund, ville det ikke ændre på den connection, og det venskab vi havde. Jeg siger var, men jeg føler stadig vi er!

Du virkede ikke som typen der ville tage denne beslutning. Selvom livet nogle gange var problematisk for dig, virkede det aldrig som om du ville tage netop denne beslutning. Du havde mange idéer om at starte skole, stoppe med stoffer helt, professionel psykolog hjælp etc.. Dog fik du nu nok, og hoppede.
Om den beslutning var rigtig eller ej, ved jeg ikke. Jeg mener ikke den var rigtig, da det er en permanent beslutning til et midlertidigt problem.
Du er væk nu, dit individ opløst i det absolutte. Du er død for evigt. Du kan ikke komme tilbage mere. Din begrænsede eksistens opgav du til det ubegrænsede allerede nu.

Hvorfor? Et spørgsmål jeg har stillet mig selv mange gange siden jeg hørte, at du nu ikke er blandt os længere. Og et spørgsmål der nok vil komme igen flere gange iløbet af mit eget liv.
Det var altid meningen jeg ville komme ud og besøge dig, og vi snakkede også tit om det, men det skete ikke Nu kan jeg ikke komme forbi mere. Vi kan ikke mere snakke sammen om livets skæve sider. Jeg er ked af jeg ikke fik mødt dig noget mere her til sidst.

Dit livsprojekt er afsluttet nu. Du vil være i mit hjerte til den dag jeg forsvinder ind i det absolutte, og jeg husker dig som den gode varme ven du var, og som jeg stadig føler du er…

Mkh
Odden

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Min dybeste medfølelse til dem der kendte ham og hans familie..

R.I.P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Vil bare dele min medfølelse med dem som kendte ham, selvom jeg ikke selv gjorde..

RIP

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
OMG.

ali. Smukt inlæg.

igen OMG.. Tjille. Nøj vi har snakket mange gange den gang jeg var på toppen :\
Det er rigtig trist at høre. Jeg er faktisk rigtig ked af at høre det. tror næsten jeg ku tude.
R.I.P! håber virkelig du har det bedre nu!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ved ik rigtig hvad jeg ska skrive, er ik rigtig gået op for mig at du ik er her mere :cry:

Peder du var en af mine bedste venner og også en af de første, er meget ked af at jeg ik har set mere til dig her på det sidste..
har ik vidst det stod så slemt til, men håber du endelig har fået og er sikker på vi nok ska mødes igen :cry:

kærlig hilsen Confusion

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Alt er efterhånden sagt, men alligevel ikke. Kendte ikke Tjille men har altid set ham som en af de lysere sider af psychedelia... Sørgeligt.

Min dybeste medfølelse til hans familie, venner og bekendte. :cry:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg mangler ord til at beskrive denne tragedie. Mine tanker går til familien, jeg håber de vil finde trøst i det faktum, at det trods alt var hans eget valg og ikke en ulykke.

Jeg mødte Tjille, da jeg gik på højskole lidt uden for Århus, og han var altid utrolig hyggelig at være sammen med. Også selvom hans sind i perioder var formørket af depression. Jeg fik en besked fra ham dagen før han begik selvmord vedr. buskørsel i Århus. Det føles helt åndssvagt at skrive det nu, og jeg ville ønske at jeg på en eller anden måde havde været i stand til at opfange hans humør, så jeg kunne have advaret folk omkring ham. Tjille sagde engang til mig, at han ikke ville fortsætte med at være en "bums" (hans ord) hele sit liv, men jeg troede ikke at han ville gøre alvor af ordene.

Hvil i fred, Peder.

Mvh. Psyko/O

Senest rettet af Psyko 19 maj 2006 00:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hvil i fred Tjille. Du var som alle andre siger, altid en venlig sjæl at chatte med. Du vil være savnet.

Kh Bøh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Kære Peder
Tak for de stunder vi fik sammen, det blev til ganske få gange jeg kunne nyde din tilstedeværelse og rare, varme og oprigtige væsen i den virkelige verden. Selvom vi tit havde snakket om at besøge hinanden, blev det desværre kun til snakken, og nu er det for sent. Tilgengæld havde vi utallige dejlige samtaler online, om både de lyse og mørke sider af tilværelsen. Jeg følte mig fuldstændig på bølgelængde med dig og kunne snakke med dig om alt, og jeg kommer til at savne din herlige humor som kunne få smilet frem på de tristeste dage. Jeg var klar over at du var utilfreds med visse dele af dit liv, men havde altid håbet at det ville lysne op og løse sig med tiden, men jeg vidste ikke at det gik dig så meget på. Jeg er ked af at jeg ikke fik snakket særlig meget med dig de sidste par måneder, og jeg er ked af du traf den beslutning du gjorde, men det var dit valg og jeg håber du endelig har fundet den fred du søgte. Du vil blive savnet og aldrig glemt.

Hvil i fred, min ven!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er svært at forstå, at efter knap 8 års bekendtskab er du nu væk.. Jeg vil altid huske dig som min personlige "guide" til de psykedeliske stoffer. Jeg resoekterede dig meget, og jeg vil savne dig meget. Mvh. M****, fra din by; gun city ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
jeg kondolere..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Selvom jeg mest kendte TJiLLe gennem psychedelia.dk og MSN, kan jeg slet ikke fatte det her. Har brugt adskillige underholdende timer på at chatte med TJiLLe, han var altid klar med en vittig bemærkning eller et godt råd.

Du vil blive savnet!

Hvil i Fred Ven!

Min tanker går ud til Peders familie og venner

Mvh. Rasmus

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 09 jul 2009 12:27, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Er sku ked af at høre at du valgte den beslutning Tjille/Peder vi havde ellers de mest dybsindige og informative samtaler sammen du havde aldrig givet udtryk for du havde det så skidt. Hvis du havde gjort det var der mange der gerne ville tage noget af den tunge byrde fra dine skuldre, det at du er væk berøre mig mere dybt end når det er min egen familie der dør. Jeg har flere gange været nødt til at gå fra computerskærmen efter jeg har fået at vide du er død fordi det berøre mig så utroligt dybt. Du var helt sikkert et meneske der altid vil blive husket, vi ses på den anden side min ven jeg håber du har fundet den forløsning for både fysiske og psykiske smerter som du søgte

vil altid huske dig<3

Titel:
Junior medlem

Jeg forstår virkelig ikke dette her..!!

Jeg håber du har fundet den fred du søgte.. hvis du ikke har, vil alt den smerte og sorg du har påført andre mennesker være forgæves.

Alt min sympati til familien.

RIP!

Titel:
Tidligere holdmedlem

Det her er meget svært at forstå for mig, i de sidste mange år har jeg været så vant til at se det nick i kanalerne. Og det er stadigtvæk ikke helt gået op for mig hvordan at personen bag nicket bare er væk nu.
Jeg ved han havde snakket om at gøre en ende på det hele, men jeg var overbevist om at de værdier,familie og venner du havde ville holde ham det.

RIP min ven

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil spare ordene og fange dig i DMT-hyperspace i nær fremtid.

Mange tanker til hans familie.
Jeg har selv kendt Peder personligt i en del år - selvom det var sjældent vi sås pga. afstanden, så var det altid en fornøjelse.

Håber at han har fået fred nu.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kondolerer....

Det er altid en ekstra sørgelig begivenhed når unge mennesker vælger at tage deres eget liv. Håber at du fandt hvad du søgte.

Kærlig hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Tjille var den første bruger jeg mødte herinde fra da jeg selv var ny i hobbyen. Han gav mig mine første daturafrø og derved interessen for dyrkning af planter som helhed. Dengang som senere var han sjov og smilende og skabte en let stemning omkring sig. Vi snakkede tit om musik og lyd da det var vores store fælles interesse.
Tjille vi kommer ikke til at høre flere plader sammen, og da jeg ikke kan være der til din bisættelse, vil jeg i stedet lytte til en jeg ved du godt kunne lide. Mine tanker går til din familie og dine efterladte.

Kærligste hilsner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
RIP kære TJiLLe og tak for de mange gode råd omkring psykedelika du har givet mig med på vejen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 110 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]