Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Hey!

ca. 1 time hver dag her den sidste uges tid har mit hjerte dunket hårdt på brytkassen ca. hver 30 bank, altså sådan at jeg ligger mærke til mit hjerte banker (lidt svært og forklare) lidt ubehageligt , kan nogen gange mærke det dunker helt op i halsen agtigt.. det er lidt svært at forklare..

Kan det have noget at gøre med jeg har sniffet 1 til 2 gr. coke hver weekend her den sidste måneds tid?..

er coke hårdt for hjertet?

er 19 år...
har nok taget noget hver weekend det sidste års tid..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det er nok en god del af årsagen.
Det er jo en upper, og overbelaster ved det hjertet... Uden at jeg ved for meget om hvad der egentlig sker. Men jeg mener også at have hørt, at en del der bruger coke meget dør af hjertestop.
Så mit råd er, stop det.

Titel:
Kokain er hårdt for kredsløbetr (og amfetamin også), men jeg tror nu lige man skal slå koldt vand i blodet hvis man tror der er tale om kredsløbssygdomme efter et års forbrug.

Hvor tit oplever du det? Det du beskriver lyder lidt som hjertearytmi dvs. hjertet banker lidt ude af takt. Det er ikke farligt, det er bare fordi en af hjerteklapperne en gang imellem er for langsom til at åbne op. Det kan godt føles ubehageligt fordi man pludselig føler man får åndenød, men hvis det er et decideret problem kan du snakke med din læge om det. Han ved nok en del mere om det end jeg gør :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
så prøver jeg sku lige at tage en weekend med druk og røg kun .. hvis jeg kan holde det!! hehe

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
hjertearytmi oplever jeg også engang imellem, men ikke ved hver 30. slag.
Tag en slapper fra coken og se hvordan det går. Hvis det bliver ved, må du kontakte lægen.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Jeg får det nogle gange som om mit hjerte banker et slag for meget. Som om man kommer helt ud af rytmen og mister pusten på en eller anden underlig måde.

Men jeg læste mig frem til at det ikke var farligt i 99.9% af tilfældene...

Men ehm.. Det er sikkert colaen. Take it easy. :) hehe

Titel:
Hehe ja, jeg har også prøvet det et par gange... det føles lidt som om hjertet slår et ordentlig hop. Men altså hjertet har sin normale rytme hvor der bliver hevet blod ind og pumpet blod ud. Hvis en af hjerteklapperne er for langsom til at åbne op så blodet kan blive pumpet ud bliver blodet ansamlet og så "stopper" hjertet sin normale rytme, derfor oplever man i et splitsekund at få åndenød. Når hjerteklappen så åbner igen pumper hjertet et par hurtige slag for at "indhente" det forsømte. Det kan være en hjertefejl, men sådan noget opdages som regel ret tidligt, dvs. i de første leveår. Jeg ville nu ikke bekymre mig om det. Først når du opdager at dit coke er cuttet op med Na-EDTA :lol: :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har oplevet nogle lign.

Hvor det banker 3 gange "normalt" og et hvor det hvirkelig pumpede igennem, dette var der kun efter nogle hårde weekender på ecstasy og amfetamin..

Jeg havde en kammerat som havde en hjerte fejl, han kunne mærke når han løb og dyrkede motion at hans hjerte bankede underligt.. Det var faktisk helt ude af takt.
Dette viste sig at være en hjerte fejl han havde og blev opereret for det.

Et råd jeg vil give er. Hold et par måneder uden stoffer herunder også hash, da det "kan" give hjertebanken. Så du evt ikke stresset dit hjerte for meget.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
min mutter havde fået nogenlunde det samme, dog næppe igennem et massivt coke misbrug :P

hun gik til lægen med det og det hed vist noget med nervøst hjerte, hun får bare nogle piller hun skal spise når det sker og så skulle det væk af sig selv....

ellers giv det lidt tid så går det sku nok væk............

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]