Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Heysan

Jeg har et hurtigt spørgsmål; som emnefeltet viser, drejer det sig om hvorvidt mine nyspirede skunkfrø skal plantes i store potter, hvorefter de kan flyttes rundt i haven - alt efter hvor solen er. Eller om det er bedre at plante dem i selve køkkenhaven?

Håber I kan hjælpe med for og "imod'er" mht. de to forskellige tilgange til dyrkning af de skønne planter.

Vh
Manndecker

Titel:
Dedikeret medlem

plant direkte i køkkenhaven hvis der er mindst 5 timers daglig sol... det er lettest og du får de bedste planter...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Og næste gang du har spørgsmål om cannabis kunne det også være en god ide at poste i det tilhørende forum, der er flere med viden om det der læser det. :)

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

lis skrev:
plant direkte i køkkenhaven hvis der er mindst 5 timers daglig sol... det er lettest og du får de bedste planter...

Bedste, eller største planter ja! Men man skal nok lige skrive bag øret at det ikke helt er en dans på roser. Skadedyr, vejret, jord og lign. er også noget man lige skal tage op til overvejelse.

Held og lykke med dit projekt! :)

Peace! :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

og det skal man ikke når man gror i potter?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
lis skrev:
Mol skrev:
Skadedyr, vejret, jord og lign. er også noget man lige skal tage op til overvejelse.

Det er vel lidt lettere at kontrollere hvilken jord man putter i potterne end hvilken jord der ligger i haven, medmindre man erstatter havejorden med den jord man vil bruge.
I potte har man også mulighed for at tage sine planter indenfor hvis der pludselig kommer et kraftigt haglvejr, storm eller lignende.
Det slipper jeg for, jeg har et drivhus! :)

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
lis skrev:
Mol skrev:
Skadedyr, vejret, jord og lign. er også noget man lige skal tage op til overvejelse.

Det er vel lidt lettere at kontrollere hvilken jord man putter i potterne end hvilken jord der ligger i haven, medmindre man erstatter havejorden med den jord man vil bruge.
I potte har man også mulighed for at tage sine planter indenfor hvis der pludselig kommer et kraftigt haglvejr, storm eller lignende.
Det slipper jeg for, jeg har et drivhus! :)

Mvh Jonas!

Der er nogen fordele ved det du nævner Jonas.
Grunden til at jeg måtte høste en af mine planter for tidligt sidste år, var faktisk fordi den fik overvægt i en storm og væltede op ad en mur.
Det resulterede så i en hel masse mug, alle de steder den havde fået "tæsk" efter vælteturen.
Dog tror jeg ikke at planten var blevet noget nær så stor hvis den havde stået i en potte, den blev næsten 3 meter høj og ca en meter i omkreds... :P
Drivhus har så næsten alle fordelene.
Men der kan tilgengæld også ret let komme mug i planten, eller man skal til at beskære planten, for de gror jo som ukrudt i et drivhus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]