Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: samvittighed
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
Hey..

nogen der ved om samvittigheden kan ryge helt pga fed?

en af mine venner tog engang en del speed.. men han ryger fandme meget fed.. og idag er han total samvittighedsløs..

tidligere bankede han mig en på skallen, så jeg nu har blåt øje og rimlig hævet i ægget..

men er hash grunden til at han er sådan?

for ved sq ik hvad jeg mest har lyst til.. at få tvunget ham i afvænning eller smadrer ham fuldstændig ned..

for hvis ik hash har ødelagt bolden på ham.. så¨det spild af tid at få ham tvunget afsted..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Nej, selvfølgelig er stofferne ikke årsagen til, at han er sådan. Men det lyder som om, at de måske heller ikke ligefrem er gode for ham, hvis de fremprovekere den slags adfærd hos ham.
Hvis han er din ven, må du jo gøre det, der hjælper ham bedst. Det er jo lidt svært at bedømme, hvad det er på baggrund af de oplysninger, du kommer med. Selvom hans opførsel ikke direkte kan tilskrives stofferne, kan det jo godt være en god idé at hjælpe ham med problemerne.
Hvorfor slog han dig?

Titel:
Medlem

vi gik og lavede nogen jokes mig og en ven.. og så mente ham der, ik de var sjove.. og bedte mig holde kæft..
så sagde jeg at han ik skulle bestemme hvorvidt jeg talte eller ej.. så sparkede han lidt til mig.. og jeg bedte ham holde op flere gange..

da dette stod ved og han hidsede sig mere op, så daskede jeg ham en gang og bedte ham hidse sig ned, og fortalte ham hvordan han havde ændret sig det sidste stykke tid.. og sagde han skulle tage sig sammen.. (jeg slog ik hårdt, vil ik engang betegne det som et slag.. en flue blir slået ihjel med mindre kraft) og så gik han og skubbede mig og rev mig i håret og sådan..

så sagde han jeg var en skide junkie der tog alt ing hver dag, så råbte jeg bare ind i skallen på ham hvem af os der var en skide junkie, og så kunne han så ik li det.. kan også være det bare er fordi han fik alle de sandheder i hovedet som han åbenbart ik kan li ved sig selv?

ihvert fald lød han til at skulle være smart da han sagde han elskede at smadre folk, dræbe dem og sparke deres tænder ud.. og han virkede ik glad da jeg spurgte hvorfor han elskede det så meget, uden at have gjort det..

har ik særlig meget lyst til at prøve at tæve nøden alene.. jeg er forholdvis lille (58-60 kg) og 176 høj.. han er højrere vejer mellem 80 og 90 og har dyrket karate hele livet..

ikke engang en politi anmeldelse kan røre ham.. så kommer han jo bare igen når han kommer ud af brummen :-/

lang historie.. er bare så irriteret ligenu.. ja :-/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Tror mere du skal regne med at det er speed'en eller de andre stoffer der har fucket ham sådan op istedet for cannabisen.

De fleste der ryger bliver ikke voldelige, det er ikke et stof man bliver voldelig af. Self kan det udløse en psykose i ekstreme tilfælde når man har med folk der fatter hat at gøre, men det kan jo ske.

Har set mange venner blive fucked up pga. amf, coke og lign. Men nu mest amf.

Titel:
Medlem

jamen han stoppede med amf for en del tid siden og tar kun engang imellem sjældent..

måske skulle man bare opgive idioten og lade ham rådne op?

hvad ville i gøre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det kan ikke tilskrives stofferne at han opfører sig på den måde.
Det lyder nærmere som at han er kommet ind i en kreds hvor det er "in" af opfører sig sådan, at det så gerne hører med i nogle stofkredse er en anden snak.
Jeg har både set voldelige idioter iblandt folk der tager hash,amfetamin, coke osv, men vil dog give cOne lidt ret i at folk der ryger hash generelt ikke er nær så voldelige som andre typer(ved godt det er generalisering, men det er baseret på egne erfaringer).
Men mit råd; drop den ven og lad ham sejle i egen sø, hvis han skal være sådan en idiot.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg ville da personligt droppe idioten.. altså.. det holder jo ingen steder det han laver der.. Sig til ham han kan kontakte dig når han vil opføre sig ordenligt.. færdig slut!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Er det ikke endnu en gang lidt en glorificering af stofferne at det absolut ikke kan tilskrives dem at han opfører sig sådan?

Højst sandsynligt vil der ligge andre ting til grund for det, men det lyder som om han har et rimeligt heftigt forbrug, som vel sagtens kunne udløse den slags frustration og mangel på dømmekraft?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Johndeere skrev:
Er det ikke endnu en gang lidt en glorificering af stofferne at det absolut ikke kan tilskrives dem at han opfører sig sådan?

Højst sandsynligt vil der ligge andre ting til grund for det, men det lyder som om han har et rimeligt heftigt forbrug, som vel sagtens kunne udløse den slags frustration og mangel på dømmekraft?

A drug is neither moral nor immoral - it's a chemical compound. The compound itself is not a menace to society until a human being treats it as if consumption bestowed a temporary license to act like an asshole - Frank Zappa (tak TJiLLe ;))

Selvfølgelig har stofferne en indflydelse på hans opførsel, ligesom alkohol har ved de spader der står og banker hinanden foran værtshusene hver weekend. Men må sgu være folks eget ansvar at agere i forhold til det faktum at de åbenbart reagerer sådan på de og de stoffer. Når voldspsykopaterne ikke lægger stofferne på hylden i foragt for deres egne handlinger, må der jo ligge en egen interesse i at opføre sig som et røvhul bag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

NatteSkygge skrev:
nogen der ved om samvittigheden kan ryge helt pga fed?

en af mine venner tog engang en del speed.. men han ryger fandme meget fed.. og idag er han total samvittighedsløs..

tidligere bankede han mig en på skallen, så jeg nu har blåt øje og rimlig hævet i ægget..

men er hash grunden til at han er sådan?

Hash giver ikke normalt en aggressiv adfærd, som du her beskriver. Hash er generelt beroligende og giver sommetider en lidt øget forsigtighed hos folk. Det er dog velkendt, at hashvirkningen kun holder et stykke tid, og meget tunge hashrygere bliver mærkbart irritable, når de mangler deres stof.

Så selv om hash egentlig virker modsat af voldelighed, så er det nu ikke nogen garanti for, at det fuldstændig kurerer en person.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Johndeere skrev:

Ja, vi er enige! Promlemet er, når sådanne problemer udelukkende tilskrives stofferne, og man fejlslutter at 'stoffer gør dig aggresiv', og alle stofbrugere skæres over en kam som voldsmænd og des lige. Jeg ved ikke med dig, men stoffer gør ikke mig specielt aggresiv. Journalister og andre, der af og til ikke formår at se sammenhæng i tingene, kan derimod godt gøre mig lidt knotten! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Tror du selv har ret i den lange ende, med forklaringen...
Tror det var alle de sandheder du smed i hovedet på ham.. Nogle folk kan bare ikke tage den slags, og reagere med vold, af ren afmagt.. Kender selv et par stykker..

Titel:
Medlem

Var han påvirket da i var oppe at slås?
Også vil jeg da lige pointere at man godt kan være gode kammarater selv om man dasker lidt til hinanden engang imellem.

Mvh Tom.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Man blir ikke voldelig af hash. Men svampe derimod.

Altså jeg tar altid lige et par gram svampe, inden jeg kører ud og smadrer folk til højre og venstre! (Hej Dank)

On topic:
Tror ikke lige man mister samvittigheden pga. stoffer, og da slet ikke hash.
Man tænker sig måske lidt mindre om når man er påvirket, men har ikke oplevet det med hash.
Det er sådan at hvis jeg mega skæv, og har frådern, går jeg ind på en tank eller kiosk og betaler for hvad jeg vil ha'.
Men når jeg er stiv er jeg ligeglad, jeg fylder lommerne åbenlyst og skrider.

Ta inat f.eks., jeg kan ikke huske en skid, men da jeg vågnede havde jeg 5 poser slik, 3 chokoladebarer og to 1½ liters sodavand i tasken. Og det har jeg ikke lige betalt for.
Det er dumt, men sådan kan det gå, når man drikker alt for mange øl + snaps og fisk.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]