Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 18:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej, jeg har netop startet mit første guerillagrow, og har været ude og forberede 1 ud af 3 planlagte bede. Til formålet har jeg købt 25 kg kalk, 2x50 liter plantesække og en gang leca. Har nogle forspirede planter (10 stk) og masser af frø. Da jeg ikke har mulighed for at forspire alle frø, regner jeg med at smide en del af dem direkte ud på mine spots.

Jeg har læst at frøplanter/unge planter ikke må få for meget gødning. Da jorden fra plantesækkene er gødet, frygter jeg at overgøde de små. Hvor meget plantesækkejord bør jeg blande i den naturlige jord?

Nogen forslag til hvornår jeg bør så/plante ud?

På forhånd tak for hjælpen!

Mecka

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Drop leca'en, og ellers ser det fornuftigt ud...

Tror ikke ud ksal tænke på det med overgødning... så længe du har sørget for at kalke godt, så PH'en er god skal de ksu nok komme sig...

Plant ud hurtigst muligt, og forspir så mange som muligt da det giver klart bedst resultat...

Held og lykke med det

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej! Brug masser af leca! :D
Smid et godt lag leca på jordoverfladen, det sørger for at jordoverfladen ikke tørrer ud alt for hurtigt, og du slipper for en del vandinger! ;)
Udover at bruge det på overfladen, er det også en god idé at blande det i dit jordmiks, men planten gror også fint uden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg brugte også leca - nu havde jeg jo købt det... Hvorfor taler du imod leca, Tue Track, har hørt en del snakke om det positivt?

Har været ude og grave i dag, og har nu gravet endnu et bed, hvori jeg har sået nogle frø. Jorden blev vandet, men jeg går ud fra der skal vandes hver dag når det er så varmt i vejret. Om få dage skal der plantes ud, sås flere frø, og graves et lille bed, måske to. Håber virkelig jeg får noget ud af alt det arbejde :roll:

Tak for hjælpen.

Mecka

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Jeg troede egentlig ikke at leca hjalp synderligt meget udendørs, men så blev jeg også det klogere... kan sagtens se det logiske i at det holder på fugten... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]